Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yleistä on manipulaatio ihmissuhteissa? Etenkin parisuhteissa

Vierailija
29.12.2023 |

Löytyykö esimerkkejä? Itse epäilen että olen ollut manipuloinnin ja samalla henkisen pahoinpitelyn uhri jo vuosia.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/15 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa ottaa kantaa ilmiön yleisyyteen. Mulla aukesi silmät manipulointiin, valehteluun ja sumuttamiseen vasta todenteolla eron jälkeen, kun tunteet kuolivat exää kohtaan. Näen ihmisen nyt ihan eri valossa.

Vierailija
4/15 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan piireistä. Myös mikä on manipulaatio. Onko se jo, että yrittää näyttää viehättävältä/komealta eikä piereskele, vai tarkoitetaanko jotain vakavampaa. Myös on ihmisiä jotka rakastuvat oletukseen toisesta eikä siihen mitä hän oikeasti on silloin hän kusettaa lähinnä itseään, vaikka eron jälkeen on toiselle vihainen.

Vierailija
5/15 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pistää vähän epäilyttämään jos itse ei koskaan esim. nimittele toista vaikka miten pahalta tuntuisi, kun taas toiselta on saanut kuulla vaikka mitä adjektiivia. Tähän mennessä olen ollut jo ainakin idiootti ja hullu.

Vierailija
6/15 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pistää vähän epäilyttämään jos itse ei koskaan esim. nimittele toista vaikka miten pahalta tuntuisi, kun taas toiselta on saanut kuulla vaikka mitä adjektiivia. Tähän mennessä olen ollut jo ainakin idiootti ja hullu.

Nimittely on henkistä väkivaltaa. Seuraavan kerran kun nimitellään, tuo tämä esiin nimittelijälle. Ja ole tyytyväinen siihen, että et ole itse alentunut toisen tasolle.

(Ellet sitten ole niin fiksu, että nostat kytkintä, minä nostaisin)

Vierailija
7/15 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin rakastunut, mutta se haaleni, kun miehen käytös kylmeni joka kerta, kun tein jotain mitä hän ei hyväksynyt.

Hän siis lopetti puhumisen, ja häntä piti hitaasti mielistellä ja lämmittää, että hän palasi "omaksi itsekseen".

Jälkeen päin ajatellen kumpikohan oli se oikea versio...

Vierailija
8/15 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuttava, jonka entinen naisystävä oli sanonut tälle tämän olevan manipuloija. En ehkä itse olisi sitä tajunnutkaan. Kaikki puheenaiheet tämän piti hyväksyä ja niistä piti puhua, kun tämä halusi. Ajankohdat ja kaikki olivat niin, kuin tämä halusi.

Katkaisi välit, kun en ollutkaan aina saatavilla ja kuuntelemassa. Elää hyvin yksinäistä elämää nyt ja todennäköisesti lopun elämänsä ajan.

En ikinä olisi suhteessa manipuloijan kanssa; se on pahuutta, itsekkyyttä ja henkistä väkivaltaa.

Vierailija
9/15 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yleistä nykyisin.

Vierailija
10/15 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän sääntö kuin poikkeus.

Vierailija
11/15 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aluksi mielin kielin kasvotusten, mutta selän takana puhui jatkuvasti paskaa susta. Oli materian perään ja pumppasi minulta rahaa, huomiota, ruokaa, vaatteita ym. Johdatteli keskustelua virheisiini jatkuvasti, ilkeillen ja vihjaillen ja koettaen saada epävarmaksi. Valehteli ja sumutti, jos sanoja kyseenalaisti, sain suoria uhkailuja tai turpaan.

Vierailija
12/15 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset manipuloivat jossain määrin. Eli 100% suhteista liittyy manipulointia.

Vierailija
13/15 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Pakkoliitto.

Vierailija
14/15 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä teki tuota. Piti mykkäkoulua ja tiuski ja kun kysyin mikä hätänä niin vastaus oli "mieti sitä".

Piti minua koko ajan varpaillaan ja aiheutti sen, että mielistelin vain ja yritin olla aina ystävällinen, jotta ex olisi tyytyväinen. Ei sitä kuitenkaan koskaan ollut. Lopulta homma meni sellaiseksi, että maksoin oikeastaan kaikki perheen laskut, kävin kaupassa, hoisin pihatyöt, lapset, kaiken ja itse sain päälleni mykkäkoulua tai ivallisia vastauksia.

Kaiken huippuna, kun yritin asioita selvittää ja jotain edes puhua niin ex haukkui narsistiksi.

Eron jälkeen avautui kaikki. Tajusin, että hänhän oli narsisti kaikin puolin. Hylkäsi sitten lapsetkin. Sanoi suoraan, että uusi vaimo ja vaimon lapset on parempia. 

Vierailija
15/15 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipulaatio kaikkein yleisimmin = kummankin osapuolen kyvyttömyys kommunikaation ja ihmissuhdetaitohin, jolloin omaa osaamattomuuttaan on helpompi selittää vastapuolen manipulaatioyrityksillä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi