Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16 v tyttäreni jäi kesäreissun jälkeen isälleen ja on tehnyt muuttoilmoituksen jo syyskuussa, että asuu virallisesti siellä

Vierailija
29.12.2023 |

En tiennyt tästä mitään kunnes sain Kelasta viestin. Jos olisit minä, miten suhtautuisit? Olen pöyristynyt, että ei ole kertonut mitään. Aiemmin siis asunut luonani ja tavannut isäänsä vain päiväseltään.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuuko sulta elatusmaksujen saaminen. Voi kyynel.

Vierailija
22/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, 15v voi muuttaa osoitteensa. Ja joo, exälläni on 4 krt isommat kk-tulot kuin minulla, elareita ei ole maksanut enää kesän jälkeen ja kyllä se elarinmäärä tarkoittaa sitä, että mun pitää tästä muuttaa johonkin yksiöön tai sitten periferiaan, nyt asutaan kilsan säteellä.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko muka alaikäinen noin vain muuttaa virallisen osoitteensa ilman huoltajien suostumusta?

Yli 12v saa päättää lain mukaan missä asuu.

Vierailija
24/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta digivirastosta sanottiin, että 15v voi itse tehdä muuttoilmoituksen.

AP

Vierailija
25/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölynpölyä. Hanki elämä.

Vierailija
26/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän tuntuu, että DVV tulkitsee lakia väärin. 

Vierailija
27/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on toki tässä tarvittu päivittäin opastamaan pyykinpesussa, vaatteiden huollossa, kosmetiikka- ja ruoka-asioissa - niin kuin kuuluukin. Että keskusteluyhteys kyllä on, päivittäin.

AP

Ja silti et muka ole tajunnut että hän on muuttanut isälleen? Keksi jotain vähän uskottavampaa seuraavaan yritykseen.

Vierailija
28/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

DVVn sivuilla sanotaan näin:

15 vuotta täyttänyt alaikäinen voi tehdä oman muuttoilmoituksensa itse. 

Vierailija
29/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko muka alaikäinen noin vain muuttaa virallisen osoitteensa ilman huoltajien suostumusta?

Tätä minäkin ihmettelin.

Oliko 12v saa valita.

Vierailija
30/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 12v saa päättää lain mukaan missä asuu.

Menikö sulla nyt vähän ohi. Ei ollut tuosta kyse vaan siitä, että voiko alaikäinen itse muuttaa osoitteensa ilman huoltajien suostumusta. 12v ei todellakaan voi itse muuttaa osoitettaan yhtään mihinkään.

Vierailija
31/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ihmettelin.

Oliko 12v saa valita.

Tarkoitin, kumman luona asuu.

Vierailija
32/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa paljon terveellisemmältä tyttären kehityksen kannalta. Naiset ovat parempia huolehtimaan lapsista näiden ollessa vauvoja ja taaperoita, mutta myöhemmällä iällä isän rooli on tärkeämpi. 16 v on jo melkein aikuinen, joten vähän myöhässä tässä suhteessa, mutta peli ei ole vielä ehkä täysin menetetty.

Tämä on kyllä totta. Miehet ne perheen koiristakin huolehtivat kun tulevat vanhoiksi. Pentuna koirat saavat naisten huomion, mutta vanhetessaan vain yleensä se perheen mies käy lenkittämässä koiraa.

Vierailija
33/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi ei 12v noin vaan saa "valita" kumman luona asuu - aivan kuin hetken mielijohteesta voisi vaan "päättää".

Vierailija
34/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olisin loukkaantunut, jos asiasta ei ole yhtään puhunut. Ja jättäähän tilanne sut kuseenkin, kun pitää muuttaa tuon tempauksen takia. Miksi piti viralliset paperit vaihtaa? Eikö olisi sitten käynyt, että viettää enemmän aikaa siellä ja yhä olisi ollut kirjoilla sun luona...

äh, isähän se tietty vaatinut, ettei tarvii elareita sun suuntaan maksella.

Vierailija
35/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olisin loukkaantunut, jos asiasta ei ole yhtään puhunut. Ja jättäähän tilanne sut kuseenkin, kun pitää muuttaa tuon tempauksen takia. Miksi piti viralliset paperit vaihtaa? Eikö olisi sitten käynyt, että viettää enemmän aikaa siellä ja yhä olisi ollut kirjoilla sun luona...

Tottakai tyttärellä on oikeus muuttoilmoitus tehdä, jos on isän luo muuttanut. Ja kun tyttö asuu isän luona niin ei äidille makseta elatusta. 

Vierailija
36/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole kohtuullista ettei ex puolisolle makseta elatusta, jos lapsikaan ei ole hänen luonaan? 

Vierailija
37/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tyttärellä on oikeus muuttoilmoitus tehdä, jos on isän luo muuttanut. Ja kun tyttö asuu isän luona niin ei äidille makseta elatusta. 

NIIN? Toistit saman mitä tuossa edellisessä. Siitä huolimatta vaikka olisi oikeuksia ja mahdollisuuksia, niin ei oikeuta loukkaamaan noin härskisti äitiä.

Vierailija
38/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kasvoi henkisesti vanhemmaksi kuin äitinsä ja kaipasi aikuisen seuraa.

Vierailija
39/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa, jos olet lapsen huoltaja. Vasta täysi-ikäinen voi muuttaa osoitettaan ilman huoltajan allekirjoitusta.

Vierailija
40/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko 16v virallisesti muuttaa kirjansa, ei tarvita vanhemman suostumusta? Meillä mies yritti vaihtaa lapsen kirjat omaan osoitteeseensa, mutta Kela pyysi siihen suostumustani - mitä en antanut, koska 8v lapsi asui luonani 27 vrk/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan