Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16 v tyttäreni jäi kesäreissun jälkeen isälleen ja on tehnyt muuttoilmoituksen jo syyskuussa, että asuu virallisesti siellä

Vierailija
29.12.2023 |

En tiennyt tästä mitään kunnes sain Kelasta viestin. Jos olisit minä, miten suhtautuisit? Olen pöyristynyt, että ei ole kertonut mitään. Aiemmin siis asunut luonani ja tavannut isäänsä vain päiväseltään.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi kesäreissun jälkeen isälleen etkä ole huomannut asiaa?! 

Vierailija
2/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin äärimmäisen kiitollinen KELAlle, että kertoivat. Tosin myös hyvim hämmentynyt, ehkä myös häpeissäni siitä, etten yhtään aikaisemmin itse tällaista tajunnut tapahtuneen. Vanhemmuus on joskus raskasta, ja silloin saattaa mennä kuukausia, ettei ole ihan täydessä järjen valossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo joulut ohi  etkä ole huomannut että tyttö yhä kesäreissullaan ? 

Vierailija
4/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että on huomattavasti parempikin, että tyttö jäi isälleen, jos äitiä ei ole kesän jälkeen kiinnostanut missä lapsi luuraa ja käykö edes koulussa.

AP:lla peiliin katsomisen paikka. Kannattaisko raitistua?

Vierailija
5/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ootkin se paskempi vanhempi?

Hah.

Vierailija
6/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaisin katseen peiliin miksi välinen lapseen on noin huono. 

Vierailija
7/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ruokkolaput tuli?

Vierailija
8/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa paljon terveellisemmältä tyttären kehityksen kannalta. Naiset ovat parempia huolehtimaan lapsista näiden ollessa vauvoja ja taaperoita, mutta myöhemmällä iällä isän rooli on tärkeämpi. 16 v on jo melkein aikuinen, joten vähän myöhässä tässä suhteessa, mutta peli ei ole vielä ehkä täysin menetetty.

Vierailija
9/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lasta on lähinnä pidetty hengissä ja nyt se on teininä huomannut, että isä voi opettaa elämässä oikeasti hyödyllisiä taitoja.

Vierailija
10/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista. Ei tuo minunkaan poika mitään kommunikoi mutta sentään tiedän sen asuvan asunnossani.

Vierailija
11/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin äärimmäisen kiitollinen KELAlle, että kertoivat. Tosin myös hyvim hämmentynyt, ehkä myös häpeissäni siitä, etten yhtään aikaisemmin itse tällaista tajunnut tapahtuneen. Vanhemmuus on joskus raskasta, ja silloin saattaa mennä kuukausia, ettei ole ihan täydessä järjen valossa.

Kiitos kun sanoit tuon järjen valo jutun. Tuli olo että en ole ainoa hullu.

Vierailija
12/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Siellä? Mogadishussa? 

Vierailija
13/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska lasta on lähinnä pidetty hengissä ja nyt se on teininä huomannut, että isä voi opettaa elämässä oikeasti hyödyllisiä taitoja.

Kuten mitä? 

Vierailija
14/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko lapsi kuitenkin pääasiassa ollut sun luona ja virallinen osoite isällään? Vai lapsi jäänyt isän luo kokonaan tai pääasiassa siellä? Jos tämä toinen vaihtoehto, niin olet kyllä huono äiti kun nyt vasta asian huomasit. Toivottavasti tämä aloitus on kuitenkin vain typerä trolli.

Vierailija
15/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten mitä? 

Pienen perseen tärkeys naisen elämässä, yleinen kohteliaisuus myös niille miehille, työnteon ensisijaisuus kelaan nähden, hymyily, äitijuttuvapaa seksuaalisuus, rakkaus (jottei ensmmäisen vastaantulevan Mohammetin rakkaudentunnustus uppoa kuin mummoon), järkevän alan opiskelu jne...

Lista on loputon. Äiti voi taasen voi opettaa niitä äitijuttuja.

Vierailija
16/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista että ei kerro äidilleen haluavansa muuttaa isänsä tykö. Miksiköhän keskusteluyhteys ei toimi?

Voihan olla että teinillä ei ole mitään ongelmaa äitinsä kanssa, vaan haluaa pelkästään "shoppailla" kahden vanhemman välillä. Jos isukki tarjoaa enemmän humputtelurahaa eikä ole niin tarkka kotiintuloajoista ja muusta kurista?

Oma tyttäreni muutti äidiltään minun asuntooni koska halusi käydä lukionsa kotipaikkakunnallani. Siihen asti olin ollut lunki etävanhempi ja niinpä hän kuvitteli että voisi iskän pikku prinsessana saada enemmän liekaa kuin äitinsä tykönä asuessaan. Oli suuren väännön takana palauttaa hänet maan pinnalle. Nyt kyllä on oppinut että rahaa ei tipu tyhjästä, tekee kotityöt säännöllisesti ja sopii menemisensä etukäteen kanssani.

Vierailija
17/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista että ei kerro äidilleen haluavansa muuttaa isänsä tykö. Miksiköhän keskusteluyhteys ei toimi?

Voihan olla että teinillä ei ole mitään ongelmaa äitinsä kanssa, vaan haluaa pelkästään "shoppailla" kahden vanhemman välillä. Jos isukki tarjoaa enemmän humputtelurahaa eikä ole niin tarkka kotiintuloajoista ja muusta kurista?

Oma tyttäreni muutti äidiltään minun asuntooni koska halusi käydä lukionsa kotipaikkakunnallani. Siihen asti olin ollut lunki etävanhempi ja niinpä hän kuvitteli että voisi iskän pikku prinsessana saada enemmän liekaa kuin äitinsä tykönä asuessaan. Oli suuren väännön takana palauttaa hänet maan pinnalle. Nyt kyllä on oppinut että rahaa ei tipu tyhjästä, tekee kotityöt säännöllisesti ja sopii menemisensä etukäteen kanssani.

Kiitos tästä! Näin olen tulkinnut tässä syksyn mittaan - tyttö on valitellut rahanpuutetta ja pitäisi ostaa hänelle sitä sun tätä. Isukki on paljon työmatkoilla ja tyttö saa olla isossa kämpässä yksin. Ymmärrän, että myös tämä oma tila kiinnostaa. Mutta se, että ei kertonut, että on virallisesti muuttanut kirjansa sinne... ei ehkä uskaltanut, koska haluaa pitää takaportin auki, jos tulee isukin kanssa ongelmia?

AP

Vierailija
18/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on toki tässä tarvittu päivittäin opastamaan pyykinpesussa, vaatteiden huollossa, kosmetiikka- ja ruoka-asioissa - niin kuin kuuluukin. Että keskusteluyhteys kyllä on, päivittäin.

AP

Vierailija
19/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko muka alaikäinen noin vain muuttaa virallisen osoitteensa ilman huoltajien suostumusta?

Vierailija
20/62 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko muka alaikäinen noin vain muuttaa virallisen osoitteensa ilman huoltajien suostumusta?

Tätä minäkin ihmettelin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi