Joisitko kuohuviinilasin lapsen kanssa teatterissa?
Kolumnista käy ilmi, ettei todellakaan ole ensimmäinen kerta.
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009915870.html
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Kiireessä juominen ei houkuttele. Mikä siinä yhdessä nopeasti kulautetussa lasillisessa on nautinnolista? Samaten tuo viinien "maistelu" lomalla. Aikasemmin käytiin mieheni kanssa lomamatkoilla juurikin viinikohteet mielessä. Oltiin olevinaan niin paljon parempia ihmisiä kuin rantabaareissa ryyppäävät turistit. Me oltiin kuitenkin viinitiloilla "maistelemassa". On se jännä, miten siitä maistelusta tuli kuitenkin se sama pöhöttynyt ja väsynyt olo kuin kaljan kittaamisesta lähikapakassa. Samaten lentokentille mentiin ajoissa, jotta ehti loungessa ryystää useamman lasillisen kuoharia ja koneessa samppanjaa niin paljon kuin ehti. Taas oltiin olevinaan niin hienoja ihmisiä, vaikka samassa nolossa turistituiterissa kohteeseen saavuttiinkin kuin kaikki lentokenttäbaareissa ja turistiluokassa kännäävätkin. Välimeren risteilyllä jäi 2 kohdetta väliin kun laivan ilmainen alkoholitarjoilu aiheutti aamulla liian huonon olon. Niissäkin kohteissa, joihin saimme
No itse en ole koskaan kokenut olevani muita parempi, vaikka on viinitiloja tullut koluttua ja loungessakin istuttua. Enkä muutenkaan tykkää juoda hutikkaan asti. Ehkä teillä oli sitten jokin ongelma jo tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää kävin joulukirkossa ja ajatelkaa, join sielläkin viiniä. Oikein pappi sitä minulle antoi. Ajatelkaa. Taidan olla pahimman luokan deeku kun en kirkossakaan pysty käymään ilman viinin tilkkaa.
Näkisin sosiaalisella kontekstillakin hieman väliä. Usempien mielestä varmaankin ehtoollinen seurakuntalaisten seurassa on sopivampi paikka alkoholin nauttimiseen kuin teatteri kahdeksanvuotiaan seurassa.
Millä perusteella? Eikö äidin henki haisekaan alkoholille ehtoollisen jälkeen?
Aika moni seurakunta käyttää nykyään alkoholitonta ehtoollisviiniä.
Ja sitä viiniä on käytännössä tilkka, ehkä 1cl. Meillä on alkoholillinen viini. Minulla on lääkitys jonka kanssa ei voi käyttää alkoholia eikä tule mitään vaikutuksia vaikka käyn ehtoollisella .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän lapsenkin oppia, että teatterissa ryyppääminen on sitä parempaa ja sivistyneempää ryyppäämistä.
Se on sitäpaitsi paljon kalliinpaa kuin pussikalja, joten ei siitä voi olla haittaa lapsen maksalle.
En ole koskaan nähnyt mitään ryyppäämistä teattereissa, vaikka paljon niissä käynkin. Kyllä se lasilliseen tai kahteen jää. Väliaika on sen verran lyhyt, ettei sinne kukaan ryyppäämään lähde. Ryyppypiirit taitaa sitä paitsi olla ihan toisenlaiset.
Minä taas olen nähnyt selvästi päihtyneitä ihmisiä pikkujouluaikaan teattereissa ja kesällä oopperafestivaalilla. Herättää suuren ihmetyksen, että miksi. Mutta kai se viina vie joitakuita.
Kyllähän sen tuntee jos on juonut lasin viiniä. Lisäksi monissa teattereissa kuohuviini on pikkolo eli 16-18cl
Siis väittääkö ihmiset tosissaan ettei tunnu missään lasi kuohuvaa? Minä tunnen, lämpönä kropassa, kuumotuksena poskissa, rentoutuu , naurattaa herkemmin.. tunnen selvästi ne vaikutukset .
En joisi jos olisin lapsen kanssa. En haluaisi.
Menemme elokuviin, emme syömään tai juomaan.