Onko 35 vuotias nainen "nuorehko"?
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000010065885.html
Jotenkin aloin miettiä, että sehän on kyllä jo keski-ikäinen.
Kommentit (44)
Olen 35-vuotias nainen ja kuvailen itseäni "keski-ikää lähestyväksi". Miesystäväni on saman ikäinen ja hänen mielestään me emme ole edes nuorehkoja, vaan nuoria.
Voitte arvata kumpi meistä kriiseilee lähestyviä nelikymppisiä :D
On, koska 30-vuotiaita miehiäkin sanotaan pikkupojiksi.
Kyllä minusta alle 40v. on vielä nuorehko.
Riippuu keneltä kysyt?
Jos 35 vuotiaalla on teini-ikäinen lapsi, niin hänen mielestään vanhempi on ikäloppu, vaikka olisi minkäikäinen.
Mummon mielestä 35 voi olla vielä tosi nuori.
Työnantajan mielestä ehkä parhaassa työiässä
Lapsen saantiin jo riskiryhmää
Tää on hyvin subjektiivista, miten asian kokee. Ja riippuu myös vähän siitä, millainen kuvailtava henkilö on. Joku voi olla nuori tai nuorehko tuossa iässä, joku toinen taas ei.
Olen itse nelissäkymmenissä, ja minusta pari tuttua yli 10 vuotta minua vanhempi nainen vaikuttavat nuoremmilta kuin minä, koska ovat persoonaltaan sellaisia, kun taas minä olen vanha, väsynyt, kärttyisä mörriskö.
Vierailija kirjoitti:
Kuva? Riippuu ihmisestä.
Nuorehko on eri asia kuin nuorekas.
Usein, kun puhutaan nuorista aikuisista, viiva vedetään just tuohon 35 vuoteen asti.
Ainakin poliisin mielestä 33v on "nuori aikuinen" kun tutkivat naisystäväni itsemurhaa
Itse olen jotakuinkin tuon ikäinen ja mielestäni keski-ikäistyvä, vaikka sinänsä ei olekaan kauhean vanha olo. Kyllä huomaa kuitenkin kehittyneensä vaikkapa teini-ikäänsä verrattuna, onneksi. :)
Olen kolmekymmentä ja olen kyllä kokenut jo viimeiset 5 vuotta, etten ole enää mikään nuori aikuinen. Voisinko olla siis aikuinen vaan, kiitos.
Minä koen itseni nuoreksi ja olen jo päälle 60 vuotias. Olen kuitenkin mukana pöhinässä kun kirjoitan vauva-palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu keneltä kysyt?
Jos 35 vuotiaalla on teini-ikäinen lapsi, niin hänen mielestään vanhempi on ikäloppu, vaikka olisi minkäikäinen.
Mummon mielestä 35 voi olla vielä tosi nuori.
Työnantajan mielestä ehkä parhaassa työiässä
Lapsen saantiin jo riskiryhmää
35-v on parhaassa työiässä enää neljä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
On, koska 30-vuotiaita miehiäkin sanotaan pikkupojiksi.
ai? joissain ketjuissa he olivat setämiehiä joiden sperman on jo huonontunut.
Muutama sukupolvi sitten kolmevitonen nainen oli jo elämänsä ehtoossa ja lapset oli panemassa seuraavaa sukupolvea alulle.
Jotkut on ja toiset on taas elintavoillaan vanhentaneet itsesnä lähemmän keski-ikää jo tuossa vaiheessa. Alkoholi, tupakka ja epäterveellinen ruoka/kautta liikkumattomuus niin et kyllä ole enää nuorekas.
Varhaiskeski-ikäinen