Tradenomi harjoittelupaikka
Kommentit (17)
Aloitat vaikka sieltä tradenomi.fi-sivustolta ja selailet sieltä avoimia harjoittelupaikkoja
Johtaminen, markkinointi ja taloushallinto on mulla
Lähinnä mietin sellaista paikkaa mistä oikeasti voisi myöhemmin saada töitä
Itse otin 2002 vastaan hyvän harjoittelupaikan ruokapalkalla. Tehtävät oli tosi monipuolisia isomman perheyrityksen markkinointipäällikön avustamistehtäviä. 2kk jälkeen harjoittelu muutettiin palkalliseksi kesätyöksi ja syksyllä sainkin joustavan markkinointiassarin vakiduunin ajatuksella "tee niin paljon töitä kuin ehdit, me maksamme". Tein töitä aina kun lukujärjestys antoi periksi ja lopulta jouduin anomaan opiskelupaikasta jatkoaikaa opintojen valmiiksi saattamiseksi.
Muutama opiskelututtu halusi ehdottomasti palkalliseen harjoitteluum ja päätyivät ruokakaupan kassalle ja vaatekauppaan paitoja viikkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassalle
Juuri olin tulossa ehdottamaan samaa. Ei ap:sta näytä olevan aloituksen perusteella mihinkään muualle.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mietin sellaista paikkaa mistä oikeasti voisi myöhemmin saada töitä
Onko koulutuksesta nykyään leikattu jo välimerkitkin pois??
Minä tuskailisin harkan mahdollisuuksien mukaan tilitoimistossa, taloushallinnon osaamisesta on hyötyä missä vain ja kipille töitä koko ajan tarjolla.
Julkinen hankinta on ala, jossa tekijöistä on iso pula. Hankintasihteeristä voi parissa vuodessa edetä hankknta-asiantuntijaksi. Töitää riittää, palkat on hyvät ja yleensä päälle saa pitkät lomat.
Kokeile kysyä alueesi isommilta kunnilta, hyvinvointialueilta, julkishallinnon viranomaisilta (esim. tulli, poliisi, puolustusvoimat) , VTT, yliopistot, ympäristö- ja elykeskukset, finavia, seurakunnat, hansel... ...jne.
hankintailmoitukset.fi on sivu, mistä näkee ketkä kaikki kilpailuttavat hankintoja.
Vierailija kirjoitti:
Julkinen hankinta on ala, jossa tekijöistä on iso pula. Hankintasihteeristä voi parissa vuodessa edetä hankknta-asiantuntijaksi. Töitää riittää, palkat on hyvät ja yleensä päälle saa pitkät lomat.
Kokeile kysyä alueesi isommilta kunnilta, hyvinvointialueilta, julkishallinnon viranomaisilta (esim. tulli, poliisi, puolustusvoimat) , VTT, yliopistot, ympäristö- ja elykeskukset, finavia, seurakunnat, hansel... ...jne.
hankintailmoitukset.fi on sivu, mistä näkee ketkä kaikki kilpailuttavat hankintoja.
Kiitos asiallisesta vastauksesta! Lähden tämän vinkin myötä etsimään.
Älä välitä noista kaupan kassa/kortisto huutelijoista. Jos vain on aikaansaava niin kyllä varmasti töitä löytää. Mulla 3 ystävää jotka tradenomeja, yksi on töissä julkisella jonain sihteerinä, toinen HR ssä ja yksi vetää tiimiä. Tosi erilaiset työt samalla koulutuksella
Lisäyksenä julkista hankintaa ehdottaneelta:
Julkisen hankinnan kokemuksesta/ymmärryksestä on hyötyä myös yksityisellä sektorilla, koska he osallistuvat tarjouskilpailuihin tarjoajan ominaisudessa.
Aikuisen poikani valmistuminen viivästyi pitkään, kuten yli puolella opiskelukavereista, kun tradenomin harjoittelupaikkaa ei löytynyt. Pahimpaan korona-aikaan paikat meni kiven alle ja sen jälkeen lomautusten ym aikana ei harjoittelijaakaan voitu palkata.
Mutta lopulta laajensi hakua vielä pidemmälle kuin "vain" 300 km päähän, niin pääsi Helsinkiin kansainväliseen isoon firmaan. Ihan työ, jolla saa harjoittelun suoritettua.
Riippuu siitä mistä olet kiinnostunut ja mikä se sun suuntautuneisuus on