Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummilapsi (15 v) ei vaivautunut kiittämään joululahjasta

Vierailija
28.12.2023 |

Vähistä varoista ostin lahjakortin. En viitsi hankkia enää mitään lahjaa hänelle. Kyllä teini-ikäinen osaa jo lähettää yhden sanan viestin "kiitos".

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kannata enää ostaa tuollaiselle mitään jos alkeellisetkin tavat puuttuvat

Vierailija
2/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ne kiitä, ei kukaan opeta lapsille mitään tapoja nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

noloo käytöstavat nyky nuorille

Vierailija
4/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiitoksen vuoksi lahjojen hankkiminen on vähän itsekkään puolella jo. Jos teiniä ujostuttaa laittaa kiitos tai yksinkertaisesti unohtaa sen laittaa, niin ei siitä suuttua kannata. 

Vierailija
5/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt voit lopettaa lahjojen oston kummilapselle.

Vierailija
6/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Kummilapselta ei tullut mitään kiitosta. Tulee sellainen olo, ettei ollut tyytyväinen lahjaan...

Ei monille lapsille ja nuorille ilmeisesti vaivauduta opettamaan nykyään mitään käytöstapoja! 

Jatkossa käytän nuokin rahat omaan lapseeni. 

Vierailija
7/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sanon, kuin muut yllä. Toivottavasti todella lopetat tuollaisen lapsen lahjomisen. Minä en aikoinaan ymmärtänyt sitä tehdä, vaan juurkin vähistä varoista yritin ostaa kummilapselle lahjoja. Aina huonoja, ei kiitosta, irvistyksiä, pelkkää nurinaa. En kehdannut lopettaa, vaikka KAIKKI kehottivat tekemään niin. Olisi pitänyt. Joten ota ohjeesta vaari ja lopeta lahjominen, kunnes  oppii käyttäytymään.

Vierailija
8/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin tavallista, että nuorille ei ole opetettu sanomaan kiitos lahjasta.

Kerran soitin sinne kummilapselle, että saitko sen kultaisen kaulakorun postissa. 

Hän sanoo joo sain. 

Vierailija
9/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujostuttaa!!! Voi vee, jos nykynuoriso ei pysty viestiä laittaa, saatikka sit jos pitäis vähän enemmin.. So long. Siis lopetin samasta syystä muistamisen pari vuotta sitten 

Vierailija
10/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lopetin, kun 12 v. ei kiittänyt.

Vierailija
11/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. 14-vuotiaalta kummilapselta ei minkäänlaista kiitosta, vaikka kallis lahja tuli hommattua (lahjakortti). 16-vuotiaalle laitoin vähän rahaa ja hän kyllä kiitteli vuolaasti. Eri perheen muksuja ovat. 

Vierailija
12/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä snnoin hänelle livenä ja toivotin hyvää joulua 

Vierailija
13/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä edes ryhdytte lahjakoneiksi?

Vierailija
14/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pistänyt viestin perään jos ei mitään kuulu? Kysyn saitko lahjan ja oliko mieluinen? Jos ei vastaa tähän tai vastaa ilman kiittämistä, sanon ihan suoraan että hyviin tapoihin kuuluu kiittää lahjasta lahjanantajaa, että muusta tämä jos vielä joltain saat lahjan. Sen jälkeen en ole enää muistanut. Mutta koen tärkeäksi että kerron myös syyn tähän miksi en jaksa enää muistaa.

Vierailija
15/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotiaalta tuli kiitostekstari kuvan kera. 7v. ja 1v. ei tullut, mutta he varmaan "tietävät", että joulupukkihan lahjat valmistaa ja tuo :-)

Vierailija
16/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Minä annan lahjat jos/kun näen 

Vierailija
17/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 12 v kummilapsi kiitti itse. Arvostan todella paljon. Hankin jatkossakin laadukkaan lahjan. 

Vierailija
18/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan kummipoikani ei kertaakaan kiittänyt lahjoista sen 15 vuoden aikana, minkä niitä lähetin sekä syntymäpäivänä että jouluna. Myöskään vanhempansa eivät sitä tehneet pojan ollessa pieni.

Jotkut vaan ovat käytöstavattomia moukkia.

Vierailija
19/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulupukiltahan se lahja tuli eikä sinulta?

Vierailija
20/36 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 15-vuotias ole jo ripille päässyt? Oma kummini totesi konfirmaatiossani, että "tää oli sitte tässä". Eikä hänestä sen jälkeen tosiaankaan ole kuulunut mitään. AP:n kannattaa toimia samoin.