Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko järkeä ostaa airfryer jos on jo mikroaaltouuni?

Vierailija
28.12.2023 |

Mikroaaltouunissa valmistuu minuutissa moni ateria.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäkone oli ohimenevä buumi, mutta mikro tuli jäädäkseen. Ehkä airfryerkin jää. Jättää tavallisen uunin tarpeettomaksi

Vierailija
22/32 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko siinä käyttää leivinpaperia?

Muuten en jaksa putsata. 

Miten siinä paistetaan pizza tai leipä, kuivatetaan sienet, låmmitetään 3 ruokalajia yhdellä kertaa, paistetaan poronpaisti... ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sen mukaan, haluaako ranut lötköinä vai rapeina.

Vierailija
24/32 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tykkää kaikesta löllöstä rapsakan sijaan, niin kannattaa tyytä mikroon.

Vierailija
25/32 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan parikymmentä vuotta sitten leipäkonebuumin. Missähän koneet nyt pölyyntyy!!!Airfryer kokee saman kohtalan muutaman vuoden päästä.

Markkinointi on ihmeellinen asia! Ihmiset saadaan luulemaan että he tarvitsevat loputtomiin uusia härpäkkeitä.

Hauskin perustelu pöhöttimen tarpeeseen on väite että rasvaa kuluu vähemmän. No, mun havaintojen mukaan uuniruokaan tai hellalla kypsyvään keittoon voi laittaa rasvaa just sen verran kuin haluaa.

Mites toi pöhötin muuten putsataan?

Mulla uunimallin pöhötin korvaa kiertoilmauunin, jota ei siis ole. Teen kaikki uuniruoat sillä, pl piirakat (vuoka ei mahdu) ja padat (haudutuspadassa). Putsataan heittämällä ritilät/rasvapelti/kori tiskikoneeseen, mä laitan väliin luukunkin.

Mä ostan seuraavaksi sen uunimallisen pöhöttimen, kun siinä on enemmän tilaa eri asioille. Tavallista kiertoilmauunia inhoan, kun siinä ranet ei tule rapeiksi. Jostain syystä kaikissa nykyuuneissa ei ole höyrynpoistoa ja kosteus jää sisälle uuniin.

Vierailija
26/32 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan parikymmentä vuotta sitten leipäkonebuumin. Missähän koneet nyt pölyyntyy!!!Airfryer kokee saman kohtalan muutaman vuoden päästä.

Markkinointi on ihmeellinen asia! Ihmiset saadaan luulemaan että he tarvitsevat loputtomiin uusia härpäkkeitä.

Hauskin perustelu pöhöttimen tarpeeseen on väite että rasvaa kuluu vähemmän. No, mun havaintojen mukaan uuniruokaan tai hellalla kypsyvään keittoon voi laittaa rasvaa just sen verran kuin haluaa.

Mites toi pöhötin muuten putsataan?

Mulla uunimallin pöhötin korvaa kiertoilmauunin, jota ei siis ole. Teen kaikki uuniruoat sillä, pl piirakat (vuoka ei mahdu) ja padat (haudutuspadassa). Putsataan heittämällä ritilät/rasvapelti/kori tiskikoneeseen, mä laitan väliin luukunkin.

Mä ostan seuraavaksi sen uunimallisen pöhöttimen, kun siinä on enemmän tilaa eri asioille. Tavallista kiertoilmauunia inhoan, kun siinä ranet ei tule rapeiksi. Jostain syystä kaikissa nykyuuneissa ei ole höyrynpoistoa ja kosteus jää sisälle uuniin.

Lämmin suositus sille, meillä on Prinsessa kolmatta vuotta kovassa käytössä. Toimii somasti myös paisteihin ja pihveihin, sulkee pinnat äkkiä. Rapeiden asioiden ystävälle se pyörivä kori on ihan ehdoton.

Vierailija
27/32 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten en jaksa putsata. 

Miten siinä paistetaan pizza tai leipä, kuivatetaan sienet, låmmitetään 3 ruokalajia yhdellä kertaa, paistetaan poronpaisti... ?

Ainakin Philips XXL versioon on saatavilla pizza-alusta, tokikaan ei mahdu mikään iso pizza mutta perus pakastelätty sopii mainiosti. Ollaan paistettu myös niitä puolivalmiita sämpylöitä ja karjalanpiirakoita. Kiva saada aamulla lämpöistä sämpylää. Poronpaistikin onnistuu siinä missä joulukinkkukin. Meidän airiin mahtuu max 2 kg pikkukinkku. Ja on vietävä ulos, käryttää sen verran. Meillä on mökillä airfryier, ei tavallista uunia ollenkaan. Kyllä sillä saa nälän lähtemään. Tai on meillä pönttöuuni, mutta se on sitten pitemmän kaavan kautta paistettava se kinkku siinä.

Sienien kuivauksesta en tiedä, mutta onnistuu kyllä. Me ollaan paistettu jopa pieni täytekakkupohja siinä.

Vierailija
28/32 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän Suomessa ei myydä semmosia kunnon kokoisia airfryeitä niin kuin maailmalla? Suomessa isoin taitaa olla pieni philips xxl? 

Itsellä on semmonen pieni airfryer ja sen huonois on siinä, että sillä saa tehtyä pienen satain kerrallaan, jos haluaa rapsakkaa Isoja Pperunoita mahtuu esim kaksi rinnakkain, jos tekee täytettyjä pottuja kaksi paprikaa puolet liekkisiipipaketista jne Eli vaatii toisen kierroksen, jos haluaa tehdä enemmän

Vierailija
29/32 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten en jaksa putsata. 

Pitsasta tulew ihan rapeaa Leipää. oi paistaa hyvin, esim valmissämpylöit sen pari kolme kerralla eikä koko pakettia.. Samoin pakastepullaa voi laittaa pari kerralla.. Kun uunin lämmittää, niin harva laittaa sinne kahta pullaa vaan koko pellillisen. Se airfryerin etu on siinä, ettei tartte tunkea koko pakettia kerralla. Se lämepenee minuutissa ja vie murto-osan sähköä kuin iso uuni 

Jos meinaat suurkeittiösatseja laittaa useamman ruokalajin aterian, ei se sinulle sovi siihen Poronpistin paistat samaan tapaan kuin uunissakin paistaisit. 

Vierailija
30/32 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten en jaksa putsata. 

Miten sillä keitetään kahvit? No, ei mitenkään, koska se ei ole tarkoitettu tähän tarkoituksiin 

Vierailija
31/32 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipäkone oli ohimenevä buumi, mutta mikro tuli jäädäkseen. Ehkä airfryerkin jää. Jättää tavallisen uunin tarpeettomaksi

Sinne mahtuu sitten parin kilon kinkkukin? On peijakkaan hyvä vehe näköjään. En silti hanki, mulla toimii leivinuuni tuvassa erinomaisesti ja hyviä ruokia valmistuu päivittäin siellä. 

Vierailija
32/32 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne mahtuu sitten parin kilon kinkkukin? On peijakkaan hyvä vehe näköjään. En silti hanki, mulla toimii leivinuuni tuvassa erinomaisesti ja hyviä ruokia valmistuu päivittäin siellä. 

Ja meillä n nuotio parvekkeella.