Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan hyväksymät asumiskulut ovat epäoikeudenmkaiset!

Vierailija
28.12.2023 |

Olen yh äiti. Asun 2 teinin kanssa. Tyttö ja poika. Nyt joudumme muuttamaan pienempään asuntoon. Ymmärrän tämän toki, mutta tässä on 1 epäkohta.3 henkilön asumiskustannukset saavat olla Helsingissä 993€/kk. Pitääkö eri sukupuolta olevat 16 ja 16 vuotias todella jakaa huone??? Eikö ole jo vastoin ihmisoikeuksia?? Ymmärrän tuon vuokranärän jos talous olisi pari ja 1 lapsi???Tai 2 PUENTÄ kadta. Äiti olohuoneeseen( kiinni keittiössä)? Lapset ilm. jo että niin noloa että kaverit ei tule kylään. Surullista.

Periaatteessa ihmisarvoiseen elämään tarvitsemme 1 huoneen lisää kyin 3 henkilöä, joista 2 aikyista( pari).

Suuri epäkohta on!

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisoikeuksia rikotaan jos joudutte kadulle asuun. Monessa maassa niin tapahtuu. Jos yhteiskunta maksaa teille katon pään päälle niin yksiökin on riittävä. Ellei kelpaa niin mee töihin ja osta oma kämppäs. Sylettää noi loisijat.

Vierailija
42/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali ihminen maksaa itse asumisensa.ei kela puutu mun asumiseen mitenkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeuksia rikotaan jos joudutte kadulle asuun. Monessa maassa niin tapahtuu. Jos yhteiskunta maksaa teille katon pään päälle niin yksiökin on riittävä. Ellei kelpaa niin mee töihin ja osta oma kämppäs. Sylettää noi loisijat.

sama. täällä itketää saatana ku ilmasta rahaa tulee liijan vähän

Vierailija
44/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset laitetaan lastenkotiin tai nuorisokotiin, sinä ap menet työläisten soluasuntoon. Solun jaat 8 muun henkilön kanssa, 2mh ja keittiö. Sinun otettava kaksi työtä lisää, et kuitenkaan mahdu missään nukkumaan. Ihmiselle parasta nukkumista ja lepoa on työ. Näin toimimalla Orpo ja Purra kiimoissaan kiittää ja alentaa palkkasi. 

Meillä on hyvä mielisairas lahtarihallitus. 

Vierailija
45/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä joudu! Maksat vain sen ylimenevän osan itse, niin kuin me muutkin Helsingin ulkopuolella olemme joutuneet tekemään jo vuosikymmeniä, suurimmassa osassa kuntia.

Vierailija
46/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisoikeuksien juridisesta laajuudesta on toki keskusteltu paljon ja keskustellaan edelleen; onko se elämän perusedellytykset vai jotain enemmän, mutta omat MAKUUHUONEET kaikille perheenjäsenille eivät siihen käsitteeseen mitenkään päin mahdu.

Meilläkin on muuten tytöllä ja pojalla yhteinen huone. Itse maksetussa talossa. Tukia ei tipu, joten pitää tienata lisää, että saa hommattua isomman kämpän ennen kuin tulevat teini-ikään. Sekös vasta "epäreilua" onkin.

Vierailija
47/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa muussa maassa lentäisitte kadulle, täällä teillä on asiat kuin paratiisissa ja silti valitatte.

T Viisaus ei asu meissä

Vierailija
48/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene johonkin Intiaan katsomaan ihmisoikeuksia ja sivisty.

Vierailija
49/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi muuttaa telttaan. Halpa asumisen muoto. Ei tarvitse hakea asumistukea. 

Vierailija
50/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme omilla tuloillamme elävä 3-lapsinen perhe. Asumme neliössä, koska suurempaan ei ole varaa. Minusta kohtuutonta, että tuilla elävät vaativat elintasoa, johon hyvälläkään palkalla ei ole varaa. Tai kyllä mekin voisimme saada isomman asunnon jostain  kauempaa tai huonomainesilta asuinalueilta.

Omat lapsemme eivät ikinä ole valittaneet siitä, että huone pitää jakaa.

Vierailija
51/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on pakkomuuttanut kaksioon niin ei tästä tarvitse muuttaa vaikka lapset muuttaa pois, vuokra jää silti alle normin. Ja sekös teitä itkettää, kun tuilla eletään leveästi yksin kaksiossa.

Vierailija
52/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Koettakaa nyt ihmiset jo tajuta, että tuilla eläminen riittävän isoissa kämpissä ei stana ole mikään ihmisoikeus! Ihmisoikeus tarkoittaa mm. ettei ketään suljeta syyttömänä vankilaan. Jos elää toisten kustannuksella, kaksio riittää aivan hyvin. Isommat tarpeet kustannetaan omalla työllä. Hyvä että hallitus vihdoin järkeistää julkisten varojen tuhlaamista älyttömyyksiin. Olen yh, yksi teini vielä kotona ja tilaa 96 m2. Maksan kaikki kulumme työlläni. Mitään vuokra/asumistukia en ole koskaan saanut enkä tarvinnut. Onko siis ihmisoikeuksiani rikottu kun olen joutunut itse maksamaan omat ja lasteni kulut ja huonetilat? Ihmisoikeuksia ei tuollaisilla rikota. Ole hyvä ota se lakikirja ja lue mitä ne on: esim terveydenhuollossa terveydenhuollossa tehtävät rikokset eli ei sovelleta terveydenhuollon lakeja, tehdään jotain salaa jopa potilaalle ihan scifi leffojen tapaan Törkyrikoksi..

Menkää nyt edes itse opettelemaan mitä ovat ihmisoikeudet

https://ihmisoikeudet.net/ihmisoikeudet/

Vierailija
53/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mekin asuttiin ja äiti kävi töissä. Lapsille omat huoneet ja äiti olohuoneessa, joka oli kiinni keittiössä.

Vierailija
54/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilassa joutuu jonkun rikollisen kanssa samaan selliin. Jopa useamman.