Minä en hyvätuloisena halua, että työttömiltä, sairailta ja pienituloisilta leikataan!
Se on kylmää ja epäinhimillisiä ja lisää turvattomuutta koko yhteiskunnassa.
Kommentit (670)
En minäkään,mutta en myöskään halua maksaa näitä kuluja veroistani ja näin ajattelee 99% työssäkäyvistä jotka tämän lystin maksaa veroillaan.
Suomalainen köyhä = tienaa alle 60% mediaanituloista, kuuluu maailman 10% rikkaimpien joukkoon. On ruokaa, vaatteita, katto pään päällä ja kaikki maksuttomat yhteiskunnan palvelut saatavilla vaikka ei itse asian eteen mitään tee.
Ja minä en halua, että Suomi lähettää miljardikaupalla velkarahaa ulkomaille, mutta minkäs teet? Äänestämällä tätä ei voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä kuin aloittaja
70% kansasta on saamapuolella, en yhtään ihmettele mielipidettäsi. Onneksi Antin kaudella troikka tulee laittamaan tuet ja julkisen puolen kulutuksen ja palkan aisoihin. Se tulee sattumaan, mutta itse valitsette tämän tien.
Vierailija kirjoitti:
"Vuonna 2023 Suomen sosiaaliturvamenot olivat 87 miljardia euroa.
Sosiaaliturvan menoista suurin osuus (43 %) oli ikääntymiseen liittyviä menoja.
Sosiaaliturvamenoista eläkeläisiin liittyvät menot 38 miljardia euroa ja työttömiin liittyvät menot 4 miljardia euroa. "
https://thl.fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terveyd…
Hyvä kysymys, että miksi heikkokuntoisia eläkeläisiä pidetään puoliväkisin hengissä ja hoidetaan kalliisti? Eutanasia olisi mahtava uudistus... siihen pitää vain asettaa rajat iälle ja kunnolle. Jos esim. yli 75-vuotias haluaa poistua täältä kivuttomasti ja kokee, että elämällä ei ole enää mitään tarjottavaa hänelle, niin se pitäisi sallia.
Minä olen samaa mieltä kuin aloittaja!
Itsekkin hyvätuloinen enkä voi sietää ihmisiä jotka mollaa työttömiä. Haukkujat sietäisivät saada niskalaukauksen. En pidä sellaisia ihmisiä minään.
No kuitenkin moni äänestää ja edustajat leikkaa joka kerralla.
Kaikki hyvätuloiset eivät ole kylmiä kokkareita
En minäkään halua, että työttömät ja vähävaraiset joutuu kärsimään. Suuriosa haluaisi töihin. Minusta jokaisella pitää olla oikeus ihmisarvoiseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään halua, että työttömät ja vähävaraiset joutuu kärsimään. Suuriosa haluaisi töihin. Minusta jokaisella pitää olla oikeus ihmisarvoiseen elämään.
Samaa mieltä
Kelan tukia nostava saasta uuniin kiitos. Miksi elättää heikkoa ainesta josta ei tule kuin kuluja.
Miksi eivät ala yrittäjiksi ja työllistä itseään kuten tehdään muissa maissa. Miksi Suomessa on mahdollista loisia yhteiskunnan rahoilla vuodesta toiseen. Ei se muualla ole mahdollista todellakaan.
Olen samaa mieltä kuin aloittaja