Pari asiaa pohdituttaa, tänään todettu pikkuinen kuolleeksi kohtuun rv 15+3
Sain sairaalassa tabletin ja perjantaina olisi sitten pikkuisen synnytys... Mitäs sitten jos nyt nousee kuume. Vuoto ei ole vielä alkanut menkkamainen kipu kyllä.
Onko muilla ollut mahdollisuus jo näillä viikoilla tuhkaukseen? Meille lääkäri sellaista vaihtoehtoa tarjosi...
Kysymykset alkavat tulla nyt, sairaalassa en vielä osannut kysyä mitään....
Kommentit (4)
Olen pahoillani menetyksestänne!
Yli 12viikkoiset sikiöt tuhkataan joka tapauksessa, sairaalasta riippuen miten. Tuhkan sijoitus joissakin sairaaloissa on muistolehto.Teillä on mahdollisuus itse tuhkauttaa oma pikkuisenne. Ystäväni on itse tuhkannut pikkuisen alle 20vkoisen sikiön, hautasivat tuhkan hautausmaalle "kyselemättä" oman lapsen haudalle.
Jos kunnassanne on muistolehto tai vast niin tuhkan saa sirotella sinne.. mutta käsittääkseni niin pienen määrän tuhkaa voi sirotella omaan pihaan puun tai vast juurelle. Soita sairaalalalle tai seurakuntaan ja kysele . Sieltä saa ohjeita miten kunnassanne menetellään. Jos jaksat laita googleen hakusana "sikiön tuhkaus" siellä muutamia ohjeita ja kuntien käytäntöjä.
Voimia suruunne ja halauksia ! mami
Hei!
Ensiksikin syvä osanotto!
Meillä kuoli kesäkuussa kaksostytöt raskausviikolla 19 kohtuun. Patologisissa tutkimuksissa selvisi, että napanuorat olivat keskenään täysin solmussa ja tämä oli kuolinsyy. Me pyysimme saada haudata lapsemme. Ostimme hautapaikan ja teimme itse pienet arkut. Meillä oli myös pienimuotoinen siunaustilaisuus. Olemme olleet onnellisia siitä, että pyysimme saada haudata tytöt. Hautajaiset olivat osa surutyötä ja lisäksi meillä on paikka, jossa käydä muistelemassa tyttöjämme.
Helppoa ei ole ollut ja surutyö jatkuu edelleen. Meillä ei ole eläviä lapsia.
Itseäni on onneksi auttanut kristillinen usko ja toivo siitä, että kerran tapaamme vielä ja silloin kukaan ei ota heitä minulta pois. Mutta suru on käytävä läpi, vaikka helppoa se ei aina ole.
Voimia ja jaksamista sinulle.
Kaikki alkoi selvitä, kun keskustelin perhe pappimme kanssa. Saamme haudata hänet ilman tuhkausta sukuhautaamme. Ensi viikolle saimme järjestettyä hautauksen. Raskasta tämä on kyllä ollut, niin vaikeaa käsittää...
hyvää syksyä teille kaikille.
Mammariini
Vastausta kysymyksiisi en osaa antaa, mutta olen todella pahoillani tapahtuneesta!! Ikävää että näin voi käydä. Iso halaus sinulle.
Irish