Anoppi leikkasi seitinohuita viipaleita tarjolle kuivakakusta jouluna
Tulee aika kummallinen fiilis vieraalle, että älä nyt vaan sitten ota paljon, että jää mahdollisimman iso osa kakusta isäntäväelle syötäväksi kahvitarjoilun jälkeen.
Minun mielestäni kuivakakusta pitää leikata kunnon (ainakin 2 cm) siivu per syöjä, ettei tule pihistelyvaikutelmaa.
Kommentit (40)
Harmi, miten siitä selvisit?
Kai suklaata sentään oli tarjolla?
Mun äiti kans leikkaa ja pilkkoo kaiken valmiiksi, raivostuttaa kun haluaisin itse päättää minkä verran syön. Mutta ehkä mää 56-vuotiaana en oo vielä tarpeeksi kypsä päättääkseni asioistani, äidin pitää auttaa.;)
Vierailija kirjoitti:
Oli tarjolla, mutta eihän suklaa päihitä itse leivottua kuivakakkua mitenkään.
Otan tietty itse sitten vain röyhkeästi monta kakkusiivua, mutta naurattaa tuo pihistelevä tarjolleasettelu. Eihän ohut kakkusiivu edes pysy ehjänä kädessä?
Vierailija kirjoitti:
Seitinohuet aattoiltakinkut
Kinkku onkin hyvää seitinohuena, mutta kakku ei.
Lapsuudenystäväni kotona leikattiin reikäleipäkin silleen ihmeellisesti reiästä ulkoreunaan päin pieniksi kapoisiksi noin sentin paksuisiksi sormen kokoisiksi viipaleiksi?!? Ja kaikki marjapiirakat ym. tyyliin 3 cm x 3 cm kokoisiksi pikku annospaloiksi.
En jotenkin ihmetellyt, että vuosia myöhemmin selvisi tuon nimenomaisen lapsuudenystäväni syömishäiriö.
Onpa kiusallista. Ruokaa ja tarjottavaa pitää aina olla reilusti tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Joulu meni jo, päivitä provosi uuteen vuoteen liittyviksi
Ei ole provo. Ihan tosielämää.
Ohuita viipaleita voi halutessaan ottaa useamman. Ohut viipale on hyvä, kun pääsee maistamaan onko hyvää ilman, että tarvitsee syödä isoa palaa. Jouluna on niin monenlaista syötävää, ettei isompaa palaa tulisi edes otettua, kun kaikkea ei millään jaksa syödä
Mene jo anoppihullu muualle riehumaan! Ärsyttävää tuo jatkuva valitus joka asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan tietty itse sitten vain röyhkeästi monta kakkusiivua, mutta naurattaa tuo pihistelevä tarjolleasettelu. Eihän ohut kakkusiivu edes pysy ehjänä kädessä?
Hei kiitos kaveri, toi oli loistoidea, tarttee muistaa, jee.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä voisi ajatella että pieniä on ap:n ongelmat mutta kyllä ruokaan liittyy tiettyä symboliikkaa. Eli nyt kun EI ole nälänhätä niin ei käyttäydytä niin kuin olisi.
Monessa suhteessa tämä menee aivan överiksi - kauppojen roskikset pursuaa syötävää ruokaa kun kaikkea on aina oltava saatavulla. Silakat ei kelpaa suomalaisille kun Norjassa viljellään lohta, mustikat ei riitä vaan kalliita goji-marjoja on saatava ja b-luokan arkisikaa joka leivälle...
Kakkuviipaleen kohdalla kuitenkin olisi tahdikasta leikata pikemminkin hiukan reilu viipale jokaiselle kun kerran oikein KAHVIN kera juhlistetaan🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan tietty itse sitten vain röyhkeästi monta kakkusiivua, mutta naurattaa tuo pihistelevä tarjolleasettelu. Eihän ohut kakkusiivu edes pysy ehjänä kädessä?Hei kiitos kaveri, toi oli loistoidea, tarttee muistaa, jee.
Sinun älykkyystasosi on siis sitä luokkaa, että itse et ymmärrä ottaa lisää, jos yksi pala ei riitä.
Kyllä sentin siivutkin riittävät, niitä voi ottaa halutessaan lisää. Ei minua haittaa ohuet kakkusiivut. Kaikki ei halua syödä paksuja kinkoja. Tosin meille nekin kelpaa hyvin. Juhlissa leikkaan yleensä aika ohuita, 1-2 cm, että jää tilaa syödä muitakin herkkuja. Enkä leikkaa aina koko kakkua siivuiksi, säilyy paremmin, kun on isompi palanen. Lisää paloja voi aina leikellä lisää, jos menekkiä näyttää olevan. Pojat leikkaa kyllä kotona 5 cm siivujakin.
Vai leikkasi anoppi kaikille vain yhden siivun? Kaikista ärsyttävimmät tarjoilut on sellaiset, että kaikkea on varattu tasan yksi kappale syöjää kohden. Yksi piparkakku, yksi suklaakeksi, yksi siivu kääretorttua ja yksi pullasiivu. Sitten vingutaan suureen ääneen, että kuka ei ole syönyt pullasiivuaan tai mitä sattuu olemaan jäljellä. Kamalaa, jos olen mennyt syömään kaksi keksiä enkä ole ottanut mitään muuta. Minä olen oppinut, että aina pitää olla enemmän tarjolla kuin yksi kullekin, jos ei ole jostain leivoksesta tai viineristä tms kyse.
Vierailija kirjoitti:
Mene jo anoppihullu muualle riehumaan! Ärsyttävää tuo jatkuva valitus joka asiasta.
Mikä anoppihullu? Anoppini on tosi mukava. Tämä kakkujuttu vain laittoi ihmetyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä voisi ajatella että pieniä on ap:n ongelmat mutta kyllä ruokaan liittyy tiettyä symboliikkaa. Eli nyt kun EI ole nälänhätä niin ei käyttäydytä niin kuin olisi.
Monessa suhteessa tämä menee aivan överiksi - kauppojen roskikset pursuaa syötävää ruokaa kun kaikkea on aina oltava saatavulla. Silakat ei kelpaa suomalaisille kun Norjassa viljellään lohta, mustikat ei riitä vaan kalliita goji-marjoja on saatava ja b-luokan arkisikaa joka leivälle...
Kakkuviipaleen kohdalla kuitenkin olisi tahdikasta leikata pikemminkin hiukan reilu viipale jokaiselle kun kerran oikein KAHVIN kera juhlistetaan🤔
Mitä ihmettä? Silakat ei kelpaa suomalaisille, vai?
Kyllä itselle ainakin kelpaisi hyvinkin, mutta ei niillä hinnoilla, mitä niistä kiskotaan kaupoissa. Ei myöskään "kelpaa" se lohi, oli viljelty missä tahansa, kun ei riitä rahat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan tuo. Kun on tottunut siihen, että tarjottavaa on aina runsaasti ja sen seitsemää sorttia ollut koko lapsuuden ja nuoruuden kotona kahvipöydässä, aiheuttaa ihmetystä, kun jossain on yksi kakku tai piirakka pöydässä ja vielä oikein katsotaan kuinka suuren palan ottaa...
Yrittää suitsia lihomistasi,
vai kahden sentin siivuja.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti kans leikkaa ja pilkkoo kaiken valmiiksi, raivostuttaa kun haluaisin itse päättää minkä verran syön. Mutta ehkä mää 56-vuotiaana en oo vielä tarpeeksi kypsä päättääkseni asioistani, äidin pitää auttaa.;)
Hän on järkevä ja ymmärtää, että et tarvitse niin paljon turhaa energiaa. Oikein toimittu äidiltäsi.
Joulu meni jo, päivitä provosi uuteen vuoteen liittyviksi