Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan yhteyden Te Toimisto omaan käsittelijään?

Vierailija
28.12.2023 |

menee vaan suoraan asiakaspalveluun

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitat viestin nettisivun kautta 

Pitää tänään saada yhteys

Okei, mutta voihan tuota yrittää, saattaa se vastata nopeastikin. 

Mulle on ainakin vastattu heti. Riippuu siitä, minkä otsikon alle viestin laittaa.

Eli?

Vierailija
22/40 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asiointi - yhteydenottopyyntö.

Aina kun asioin muistuttavat että sieltä tavoittaa. Soittaa takaisin usein seuraavana päivänä. Ei tule karenssia jos olet koittanut ottaa yhteyttä ajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitat viestin nettisivun kautta 

Pitää tänään saada yhteys

Okei, mutta voihan tuota yrittää, saattaa se vastata nopeastikin. 

Mulle on ainakin vastattu heti. Riippuu siitä, minkä otsikon alle viestin laittaa.

Eli?

Se oli joku kohta missä oli kyse päivärahoista.

Vierailija
24/40 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi se virkailija olla lomallakin nyt 

Eli on kelvattava muutkin palvelemaan 

Vierailija
25/40 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nimetty virkailija mutta se on aina uusi kun kolmen kk:n / puolen vuoden välein ottaa yhteyttä. Virkailijan vaihtumisesta joskus tiedotetaan useimmiten ei. Viimeisin virkailija tuli paljastaneeksi minulle suoran numeronsa kun lähetti tekstiviesti. Tähdensi  sitten että häneen tulee tarvittaessa ottaa yhteyttä sen soittopyyntö-toiminnon kautta, ei saa soittaa eikä tekstata  suoraan. 

Vierailija
26/40 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin kanssa pitää oppia pelaamaan:

- Noudata aina hyvissöä ajoin käskyjä laittaa selvityksiä milloin mistäkin

- älä koskaan kerro itsestäsi mitään muuta kuin se mitä kysystään. Mentaliteetti on, että kaikkea sitä, mitä voidaan käyttää sinua vastaan, myös käytetään sinua vastaan

- älä osoita mitään omia aktiviteetteja. Niistä pääsääntöisesti rangaistaan. Vähhintäänkin tutkitaan, minä aikana on korvaukset poikki. Ainoat sallitut aktiviteetit ovat niitä, joita työkkäri määrää. Älä missään nimessä omatoimisesti hakeudu kursseille, vapaaehtoistyötöhön tms. Ne johtavat aina vähintään tutkintaan.

- Edellisestä poiketen, työnhaku omatoimisesti on pääsääntöisesti sallittu. Yritä pitää työkkäri pois jaloistasi ja haittaamasta omaa työnhakuasi.Pidä tarkkaa kirjaa, mihin ja koska olet hakennut. Dokumentoi KAIKKI muukin etäisestikin työnhakuun ja elämäntilanteeseesi liittyvät, mutta älä omaehtoisesti paljasta mitään muutoin kuin kysyttäessä, silloinkin mahdollisimman niukasti.

- Edelliseen liittyen, länsimaisesta oikeuskäytännössä on periaate, jossa asianomainen on syytön, kunnes syylliseksi todistetaan. Työtön sen sijaan on lähtökohtaisesti syyllinen kaikkeen siihen, mistä häntä syytetään ja tämän ulee valmistautua todistamaan itsensä syyttömäksi.

- Opettele huolella keskeiset lainkohdat siitä, mikä kuuluu työttömyys- ja työasioita koskevan lainsäädännön piiriin ja mikä sosiaaliasioihin. Jos et tunne oikeuksiasi näiden piirissä, sinua ponmpotellaan huolella kuntouttaviin yms. palkattomiin.

Näillä alkuun.

Vierailija
27/40 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suuri salaisuus, miten se on oman saa käsiinsä. Sitten kyllä valitetaan mielellään, kun en ottanut yhteyttä.

No, otin ohjeiden mukaan. Kirjauduin te-keskuskuksen sivuille ja kirjoitin asiani lähetin. Ainahan sen joku kuittaa, niin tälläkin kertaa. Tuostahan ei tule mitään kuittia tms. että aika halolla päähän lyötynä saa olla ja odottaa, että meniköhän se viesti nyt perille ja milloinhan siihen vastataan.

Kerran ei ollutkaan sitten tuo heti lukenut välittänyt mun käsittelijälle viestiäni, niin siitä tuli ihan kiva soppa. Loppujen lopuksi virkailja myöntyi, kun mulla ei ole aikaisemmin ollut rikkeitä, niin menkööt nyt noin. Eli siis seuraavalla kerrallako, kun siellä joku mokaa, niin mä saan rangaistuksen?

Pitää pitää huoli, ettei kukaan pääse "mokaamaan". ARGH!

ps, olen työssäkäyvä, mutta välillä mekin tarvitsemme te-keskuksen palveluita... mrrr.

Vierailija
28/40 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä kirje

Vierailija
29/40 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat käsittelijällä ja mitä asiasi koskee? Aika iso osa työttömyysturvan liittyvistä asioista käsitellään erillisessä yksikössä, siihen ei sun oma virkailija voi vaikuttaa.

Vierailija
30/40 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asioinnin viestipalvelun kautta tai sähköpostilla kirjaamoon.

Vierailija
31/40 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimiston virkailijoilla ei ole esimerkiksi mitään puhelinaikaa, siksi numeroita ei julkisteta missään. Joku virkailija voi halutessaan antaa asiakkaalle numeronsa, mutta se ei ole ongelmatonta. Työ on hektistä, on lomia, sairauslomia ym äkillisiäkin poissaoloja, joten ei ole hyvä asia jos asiakas soittaa virkailijan numeroon ja sitten olettaa että sieltä kyllä soitetaan takaisin. Ei, ne soitot jää sinne puhelimeen eikä mene esimerkiksi sijaisen silmiin lainkaan. Sama pätee tekstiviesteissä ja sähköpostissa. Sinne ne jää.

SIKSI yhteydenotot aina joko oma asioinnin kautta, tai puhelinpalveluun. Sitä kautta tieto ja yhteydenottopyyntö menee vastuuvirkailijalle tai tämän sijaiselle. Puhelinpalvelussa osaavat jo lähtökohtaisesti neuvoa monessa asiassa, tekevät lausuntoja ym, eli oman virkailijan yhteydenottoa ei aina edes tarvita.

Kun virkailija ei jaa omia yhteystietojaan, ei käy niitä tilanteita että "kyllähän mä yritin sulle soittaa/laitoin tekstaria, mutta et vastannut ja nyt mulla ei ole enää työnhaku voimassa mitä v****a?!" Ja virkailijan puhelimessa ei välttämättä näy yhtään mitään, tekstarit vanhenee eikä tule perille jos puhelin on sammutettuna jne.

Kun taas jätät sen ilmoituksen tai yhteydenottopyynnön oman asioinnin kautta tai puhelinpalveluun, siitä jää merkintä asiakkaan tietoihinkin, eli ihan asiakkaan omakin etu tämä.

Vierailija
32/40 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimistossa saa olla omalla ilmoituksella eli ilman mitään sairaslomalappua saikulla 3 päivää. Tämä tarkoitaa keskiviikosta alkavaa pitkää viikonloppua vapaalla joillakin kovilla juopoilla kerran kuukaudessa, mutta useimilla n joka toinen kuukausi. Eipä ole silloin tavoitettavissa, eikä vastaa kukaan muukaan. Mitään sijaista ei ole, jolle yhteydenotot menisi tai joka lukisi viestejä. Mulla oli toimistossa naapurihuoneessa virkailija saikulla jatkuvasti. Ikinä se ei viitsinyt kääntää puheluitaan niin, että ne olisi menneet esim puhelinpalveluun. Siellä se puhelin pirisi siis päiviä, kun joku epätoivoinen yritti sitä tavoittaa. Tämä vaan piti aina tuossa mökkikauden alussa ja kesälomien jälkeen maksimi saikut kaikilla mahdollisilla tekosyillä ja viis veisasi asiakkaista. 

Vierailija
33/40 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-toimistossa saa olla omalla ilmoituksella eli ilman mitään sairaslomalappua saikulla 3 päivää. Tämä tarkoitaa keskiviikosta alkavaa pitkää viikonloppua vapaalla joillakin kovilla juopoilla kerran kuukaudessa, mutta useimilla n joka toinen kuukausi. Eipä ole silloin tavoitettavissa, eikä vastaa kukaan muukaan. Mitään sijaista ei ole, jolle yhteydenotot menisi tai joka lukisi viestejä. Mulla oli toimistossa naapurihuoneessa virkailija saikulla jatkuvasti. Ikinä se ei viitsinyt kääntää puheluitaan niin, että ne olisi menneet esim puhelinpalveluun. Siellä se puhelin pirisi siis päiviä, kun joku epätoivoinen yritti sitä tavoittaa. Tämä vaan piti aina tuossa mökkikauden alussa ja kesälomien jälkeen maksimi saikut kaikilla mahdollisilla tekosyillä ja viis veisasi asiakkaista. 

Tosi vanhaa tietoa sulla. Omalla ilmoituksella saa olla pois 5 päivää. Puheluita ei saa siirtää puhelinpalveluun, säännöt kieltää. Mutta vastaajassa neuvotaan ottamaan yhteys puhelinpalveluun tai laittamaan viesti oma asioinnin kautta. Näiden kautta tulevat yhteydenotot menee sijaisenkin nähtäväksi, sijainen on aina. Ja mitä tulee sairauslomiin, niin nopeasti tulee työterveyden yhteydenotto, jos sairauslomia on useita puolen vuoden aikana ja selvitetään onko tilanteeseen puututtava.

Vierailija
34/40 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sun oma virkailija ei voi kuitenkaan tehdä niille lausunnoille mitään. Ole yhteydessä siihen puhelinneuvontan, niin ne ilmoittaa sit sille sun omalle virkailijalle, jos haluat että asia käsitellään uudestaan. 

Oma virkailijani viimeeksi työnhakijana ollessani selitti kuvion. Ne omat virkailijat vain avaavat sen selvityksen sinne verkkoon, jonka kokonaa erillinen yksikkö käsittelee.

Vierailija
35/40 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nimetty virkailija mutta se on aina uusi kun kolmen kk:n / puolen vuoden välein ottaa yhteyttä. Virkailijan vaihtumisesta joskus tiedotetaan useimmiten ei. Viimeisin virkailija tuli paljastaneeksi minulle suoran numeronsa kun lähetti tekstiviesti. Tähdensi  sitten että häneen tulee tarvittaessa ottaa yhteyttä sen soittopyyntö-toiminnon kautta, ei saa soittaa eikä tekstata  suoraan. 

Mulle sanoi samaa. Joskin perusteli, että tuskin saan kiinni jos suoraan soitan, kun melko varmasti puhuu toisen kanssa.

Vierailija
36/40 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt palvelu on siirtymässä Duunitorille. Viimeks jouduin kirjautumaan molempiin samaan aikaan. Sotkua luvassa.

Vierailija
37/40 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt palvelu on siirtymässä Duunitorille. Viimeks jouduin kirjautumaan molempiin samaan aikaan. Sotkua luvassa.

Ei, vaan Työmarkkinatorille.

Vierailija
38/40 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä ketjua kyselläkseni, kauanko muilla on kestänyt, että otetaan yhteyttä yhteydenottopyynnön jälkeen?

Vierailija
39/40 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan tätä ketjua kyselläkseni, kauanko muilla on kestänyt, että otetaan yhteyttä yhteydenottopyynnön jälkeen?

7 päivää

Vierailija
40/40 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tärkeää 

TALLENTAKAA KAIKKI KESKUSTELUT NIIN PUHELIMITSE KUIN KASVOTUSTEN KÄYTY.

Korkeimman oikeuden ennakkopäätöksen mukaan yksityishenkilö saa tallentaa keskustelut kunhan on itse siinä mukana 

Tämä koskee kaikkia viranomaisyhteydenottoja!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi