1,5 vuoden ajan edellisten asukkaiden postit
Tulevat meille. Tähän saakka olemme ystävällisesti palautelleet postiin näitä virallisia kirjekuoria.
Missä menee se aikaraja tms jolloin voin lopettaa tämän toiminnan? Vai onko tämä postin uudelleenvälitys jonkinlainen kansalaisvelvollisuus?
Olemme mm entisten asukkaiden puolesta soitelleet ilmeisesti heidän uudelle isännöitsijälle, että heiltä lähteviin posteihin he isännöintitoimistossa voisivat vaihtaa ajantasaisen osoitteen, mutta tätä he eivät voi tehdä meidän soiton pohjalta.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mä laittaisin oveen suoraan lapun että se henkilö ei asu tässä ei hänen postia kiitos
Ajattelin ehdottaa samaa. Lappu postituukun viereen, jossa lukee: henkilön nimi "Virtasen postia ei saa jakaa tähän, ei asu täällä" "Virtasen postit palautettava lähettäjälle"
Tuo lappusysteemi ovessa toimi esim. Jehovan todistajiin, joista tuli riesa.
Postiluukun viereen lappu jossa luki "ei Jehovan todistajia". Loppui se häiriköinti. Ei mennyt muuten perille sanomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita niihin posteihin siihen osoitteen viereen, että osoite ei ole tämä. Osoite on väärä/vanha, ja palauttakaa lähettäjälle.
Tätä on tehty, mutta tästä huolimatta uudet postit valuvat meille.
ap
Minulle tuli vuosia asuntoni edellisen asukkaan postit. Edellinen asukas oli kuollut, mutta esim. pankkitilitositteita tuli edelleen joka vuosi tänne hänen nimellään. Monta kertaa kirjoitin kuoren päälle "ei asu enää täällä" ja palautin postilaatikkoon tai vein postiin, jossa kuoreen laitettiin "vastaanottaja tuntematon"-tarra. Mikään ei auttanut. Lopulta soitin kyseisen pankin asiakaspalveluun, selitin tilanteen ja sanoin, etten enää halua kyseisen henkilön postia heiltä - se auttoi. Laittoivat siellä merkinnän omaan rekisteriinsä etteivät enää lähetä kyseistä postia tähän osoitteeseen. Asia ei siis muutu, jollei lähettäjä itse korjaa tietojaan. Näköjään pelkkä kuorten palautuminen lähettäjälle "vastaanottaja tuntematon"-merkinnällä ei johtanut mihinkään toimiin heidän päässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tulo kerran haastemies ovelle tavoittelemaan edellistä asukasta. Minä soittelin lopulta joka paikkaan, mistä postia tuli, ja kerroin ettei henkilö enää asu tässä osoitteessa. Jossain vaiheessa loppui. On ilmeisesti hankala tilanne, jos pois muuttanut ei ole tehnyt virallista osoitteenmuutosta. Olen kuullut, että esim. asumistuen hakemisessa on ollut joillain ongelmia tämän vuoksi.
Joo! Sama. Eikä haastemies meinnanut uskoa että en liity etsittävään henkilöön. Taisi tyrkätä sen lapun minulle.
Asunnossa oli asunut virolaisia työmiehiä, kauhea määrä laskuja ja postia tuli.
Kunnes laitoin väestörekisterikeskukseen sähköpostia, mutta sekään ei taida enää onnistua. Kaikkialla pitää tunnistautua.
Meillä naapurissa sama, ne virolaiset oli muuttanut ties minne. Suomeen tai Viroon. Viiden vuoden jälkeen vielä verottajalta naapuriin tuleen niiden postia. Ja kun niitä virolaisia raksamiehiä asui siinä aikoinaan varmaan viisi kerrallaan ja porukka vaihtui, niin naapuri sai siihen kymmenen tyypin kirjeet verottajalta vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli ihan outojen ihmisten kela-päätöksiä postilaatikkooni. Selvisi sitten että postinkantaja oli ulkoistanut jakelun minulle koska kyseisillä henkilöillä ei ollut omaa postilaatikkoa, ok-talo alue vieressä koulu jossa nämä tyypit asustelivat.
Kerran laatikossani oli iso nippu kirjeitä joita kai oli tarkoitus jaella pitkin kylää, taisi postinkantaja olla sitä mieltä ettei kuulunut hänelle.
Palautin kyllä postiin ja kerroin että oli löytynyt laatikostani mutta jäin ihmettelemään että kuinka paljon posti oikeasti "hukkaa" jopa arkaluonteista postia?
Edelleen meille tulee puolison sukulaisen posteja ja paketteja ja heille menee meidän postia ja paketteja, puolin ja toisin kannetaan toisillemme väärään osoitteeseen tulleet postit.
Kyllä posti välittää (vai miten siinä mainoksessa sanotaan?). Voihan pökäle olen tehnyt työni väärin 2000-luvun alkupuolella oli yksityisellä töissä kuskaten postia neljälle eri paikkakunnalle + viikonloppuisin heittolaatikot eräänä lauantaina kierroksen tehtyäni huomasin että yksi sanomalehti oli unohtunut laittaa heittolaatikkoon no otin sen lehden ja ajelin omalla autolla naapuri kylään viemään sen sanomalehden sinne heittolaatikkoon minne se kuului
Jos on taloyhtiössä niin omaan isännöitsijään yhteyttä, yleensäkin siitä muutosta tehdään myös taloyhtiössä oma muuttoilmoitus minkä hän voi toimittaa maistraattiin/postiin