Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässäkö tämä nyt oli?

Vierailija
27.12.2023 |

Miten helvetissä elämässä voi enää päästä eteenpäin? Kohtalotovereita? Vinkkejä? 🙏🏻

Olen itse ollut aina innokas järjestämään lahjoja, yllätyksiä juhlia muille. Ja hyvä palkkainen. 

En enää viime syntymäpäivänäni saanut mitään lahjaa. En edes kukkia. Kuten en nyt joulunakaan. Ruuat tein kyllä muille. Kunnes vieraat lähtivät. Tunnen pohjatonta yksinäisyyttä. Vaikka kortti jossa lukisi hyvää joulua olisi riittänyt minulle lahjaksi. Jouduin myös helvetillisiin rahaongelmiin kiinteistökauppojen vuoksi. Ja nyt asun vuokralla. 3kk:n vuokrat pitäisi maksaa vuoden loppuun mennessä. Tilillä 50€. Ja ulosotossa summien perässä niin paljon nollia etten toista asuntoa mistään saa. saati takuuvuokria tms. siihen. 

Mikään taho ei auta. Ei Kela, ei sossu.. ei mikään. 

Olen koko syksyn ja eteenkin nyt joulun miettinyt, että tähänkö elämäni nyt päättyy? Minä ennen hyvin työelämässä menestynyt ihminen. Puuttuva summa on alle entisen kk.palkkani. 

Aikaisemman työni  jouduin jättämään sairauden takia. Eikä minulla ole mitään paikkaa mihin mennä. Pakkaseen.. autoon asumaan. 

Voiko tällaisesta helvetistä selvitä? Onko joku selvinnyt tällaisesta?

Olen niin epätoivoinen ja mietin vain tämän kärsimyksen ja häpeän lopettamista. Koska en näe enää mitään toivoa missään, jos (kun) minulta viedään koti. 

Samalla työni ja opintoni. 

Lapseni on ainoa asia joka pitää minut hengissä. Pelkään ettei sekään enää riitä. 

Eikä minulla ole pian enää hänelle tarjota edes kotia. En tiedä miksi kerron tästä. Kukaan muu ei tiedä. Ja kenelle olen yrittänyt kertoa on suuttunut. 

Miten hoitaa tuskaisuutta, johon ainoa oikea lääke olisi ihan vain raha. 

Tähän pakokauhuun ei edes rauhoittavat auta. En ole ikinä ollut koditon. Tai työtön. 

Nyt minulta on viety kaikki. Aivan kaikki. 

Ja mietin vain tämän kaiken päättämistä. Tuskan loppumista. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo asiat on selvitettävissä, jotenkin. Entiseen ei ehkä ole paluuta, mutta voit saada ihan hyvän elämän. Sun tarvii ratkaista tuon akuutein rahaongelma, sen jälkeen helpottaa. 

Vierailija
2/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sossun kautta kämpän sitten kun nykyinen menee. Työnnä kaikki laskut ulosottoon vain. 

Helposti voit selvitä. Kodittomia selviää joka päivä kämppään ja siitä se taas lähtee. Opiskelua tai suoraan töihin. Velat vanhenee 15 v kokonaan jos sitä ennen ei ehdi maksaa. Saneerattuna tai suoraan. Ei elämä lopu likviditeetti ongelmaan. Se vain vaikeuttaa asioita oman aikansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt kirkon diakoniasta apua? Tai takuusäätiöltä?

Vierailija
4/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vippiilmanluottotietoja

ja piste com perään.

Vierailija
5/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut sosiaalista luotoitusta hyvinvointialueelta (sama mitä ennen haettiin kotikunnalta)? Sen avulla monet ovat saaneet vuokravelat maksettua ja sitten vähitellen lyhentäneet velkaansa.

Vierailija
6/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepäs se juurikin se jotenkin on se ongelma. Johon en koko syksyn aikana ole keksinyt enkä löytänyt mitään ratkaisua. 

Jonka deadline puskee päälle nyt. 

Olen väliinputoaja, jonka ei ole mahdollista saada esim. toimeentulotukea tms. 

Vierailija
7/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa sossusta mitään. 

Lapsella katsotaan olevan varoja. (Suvun rahoja.) joihin en pääse edes käsiksi. Enkä edes halua. Ne on lapsen säästöjä. 

Eli kaikki hakemukseni hylättiin.

Vierailija
8/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 100  ulosotossa..

Vierailija
9/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda nimeä esimerkiksi Aleina Abdallahiksi. Jo alkaa raha virrata.

Vierailija
10/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinulta on viety kaikki? Kuka vei ja miten se on mahdollista?

Vierailija
11/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sossuun yhteyttä. He antaa sinulle myös neuvoja ja auttavat eteenpäin.

Vierailija
12/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimisto tietää sellaisia joista voi saada asunnon ilman luottotietojakin, kannattaa kysyä. Eivät enää tarjoa rahaa tueksi, ainakaan suomalaisille, mutta jotain vinkkejä! Eli sinne heti ja sieltä hakemus niihin asuntoihin joita tarjoavat. Ja hakemus toimeentuloa velkoihin, mutta eivät välttämättä myönnä mitään. Minua jopa kehottivat ottamaan lisää velkaa, johon en suostunut. Asuntoja voi kysyä myös seurakunnilta ja yksityisiltä, ei kaikki ole luottotiedottomia vastaan. Ne luottotiedot saa yleensä takaisin 3 vuoden jälkeen, jolloin voi hakea muitakin. Ei se ole eikä saisi olla rikostuomio se että on velkaa. Se on lievempi. 

Vierailija
13/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän meillä ole lupa nostaa lastemme varallisuutta. Miten lapsen varallisuus siis voi este sinun tuellesi? Vai onko varallisuutesi siirretty lapsesi nimiin jottei ulosotto vie sitä?

Vierailija
14/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalokaupoista tuli yli 100k takkiin. Ex-mies oli fiksaillut taloa ilman rakennus ym.lupia. 

kaikki minun nimissäni. 

Tappiota tuli.

Vierailija
15/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

He hylkäsivät hakemukseni. 

Vierailija
16/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä olisi, ammatti ja kaikki muuten ok. Sairastuttuani vain en sitten saanutkaan enää päivien tullessa täyteen mistään mitään. En Kelasta, en sossusta.. en mistään mitään. 

Vierailija
17/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mies ottaa lapsen luokseen siksi aikaa, että saat järjesteltyä asioita? 

Vierailija
18/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. meillähän ei ole, mutta Kelan toimeentulotuen saamisen tämä esti.

Kelan mielestä ne on perheen rahoja. 

Eli hylky tuli ihan suoraan..

Samoin sosiaalitoimesta.  

Vierailija
19/21 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo.

Vierailija
20/21 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota siihen Tuula Vesaan yhteyttä. Jos muistan nimen oikein? Tämä nainen jonka intohimona on auttaa romanssihuijattuja ja muitakin avun tarpeessa olevia. Ehkä auttaisi sinuakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan