Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä tosi rajusti oireileva keskiajan kriisi, pelkään että se tuhoaa meidän pitkän liiton

Vierailija
27.12.2023 |

Yhtä ollaan pidetty teineistä asti, koti rakennettu ja lapsia puskettu. Hyväksi tiimiksi yhteen hitsauduttu. Olin aina kuvitellut, että vanhetaan yhdessä, istutaan verannalla vierekkäisissä kiikkustuoleissa käsi kädessä ja katsellaan, kun peipponen tekee pesää pihamäntyyn.

Mutta nyt neljän-viidenkympin kieppeillä mies on ryhtynyt oudoksi. Alkanut harrastamaan miekkailua, höpisee outoja luonteen jaloudesta ja kunniasta, oli ihan ehdoton, että pyöreä pöytä täytyy hankkia ja haluaa, että alan kutomaan Kuningas Artturin ja ritareiden urotöistä seinävaatteita, puhuu olohuoneesta salina ja on hankkinut sinne oman valtaistuimen. Mun pinna paloi lopullisesti, kun näin miehen kantavan naapurin neitoa lätäkön ylitse. Onko muiden miehillä ollut tosi rajusti oireilevaa keskiajan kriisiä? Miten selvisitte? 

Kommentit (329)

Vierailija
121/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikinkiaika on pahin. En edes uskalla kertoa kaikesta.

Vierailija
122/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Te olette hyviä naurattamaan tämmöistäkin totista vanhaapiikaa! Kiitos! Jatkakaa

Tiedetään. Tällaista täällä oli joskus vanhoina hyvinä aikoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä se näillä kulmillakaan ole yhtään hellittänyt. Nyt se keskisarjankriisi on levinnyt naapurustoommekin eikä ole kerta tai kaksi, kun joku ritareista on taistellut kiinteistöhuollon lumenpoistoon käytettävää traktoria ja jäteautoa vastaan olettaen niiden olevan juurikin niitä lohikäärmeitä.

Ei kai näillä meidän sankareilla mitenkään voi olla tekemistä tämän uutisen kanssa? https://yle.fi/a/74-20066707 Jos joku Pohjanmaalla tunnistaa miehensä tekosiksi, niin kaikkea hyvää ja voimia sinne.

No niin, Pohjanmaalla on luettu ritariromaaneita. 

Vierailija
124/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on päättänyt lähteä vuodenvaihteen jälkeen vaeltamaan kohti Tukholmaa, aikoo kuulemma ilmoittautua kuninkaan palvelukseen. Yritin sanoa, että odottaisi edes kevääseen niin voisi vaikka soutamalla mennä mutta ei, nyt pitää kuulemma lähteä. Olen pakannut sille untuvatakin ja kuomat, vaan eihän ne kelpaa kun pitää olla turkista.

Eikö se voi käydä Turun linnassa ja toimittaa asiaansa sieltä käsin?

Vierailija
125/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on päättänyt lähteä vuodenvaihteen jälkeen vaeltamaan kohti Tukholmaa, aikoo kuulemma ilmoittautua kuninkaan palvelukseen. Yritin sanoa, että odottaisi edes kevääseen niin voisi vaikka soutamalla mennä mutta ei, nyt pitää kuulemma lähteä. Olen pakannut sille untuvatakin ja kuomat, vaan eihän ne kelpaa kun pitää olla turkista.

Osaavatkohan lipnmyyjät ja oppaat auttaa tässä vaivassa

Vierailija
126/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Te olette hyviä naurattamaan tämmöistäkin totista vanhaapiikaa! Kiitos! Jatkakaa

Pidä se värttinä käynnissä äläkä naura liian kovaa ja usein. 

Muuten sinua luullaan laiskaksi, hulluksi tai h*raksi -tai että olet kaikkia noita edellämainittuja.

Vierailija
127/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaavatkohan lipnmyyjät ja oppaat auttaa tässä vaivassa

Onhan niiden juhlissa kuningas ja kuningatarkin vieraina. Olen itse nähnyt, kun olin keittiöpiikana ja pahan tiskikonehirviön vanki.

Vierailija
128/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskiajasta vielä selviää, mutta appi sai siitä selvittyään renesanssin.

Syytän kyllä tästä kaikesta presidenttiä. Meilläkin tämä hullutus alkoi itsenäisyyspäivänä, kun miehelle myönnettiin ritarimerkki. Aika nopeasti täälläkin kääntyi tuosta keskiajasta renesanssiin. Ajattelin joulun alla, että tämän on kyllä loputtava ja vein kylätohtorille, joka tarjosi piikkiä.

Nyt meillä on sitten rokokoo. Kalliiksi tulee tämä sisustaminen.

Hovijuhlissa menee helposti pää pyörälle. Bardit musisoivat, väki tanssaa ja saa kerrankin vatsansa sekä päänsä täyteen. 

Vierailija
129/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelleni ja hänen kaksoisveljelleen iski samaan aikaan rajusti oireileva keskiajan kriisi. Miettikää mitä siitä tulee, kun kaksi tosi läheistä ja telepaattisesti kommunikoivaa miestä ruokkii toistensa kriisiä ja rohkaisee tekemään vaikka mitä järjetöntä.

Vierailija
130/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hurahtanut keskiaikaan ja viikinkeihin. Kuuntelen medievalmusiikkia, ostin battle-merchant-mekon, juon olutta, olen käynyt keskiaika-tapahtumissa sekä laulanut vanhaa keskiaikaista laulumusiikkia. Odotan, että pääsen reissuun Lindisfarnen saarelle. Haaveilen medieval tavernan perustamisesta. Tämä ei ole hetken hurahdus. Löysin kaapista vanhoja piirustuksiani, joissa oli linnan kuvia. Minua on aina kiinnostanut historia.  

Vierailija
131/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Mie luulin, että otsikossa oli vain tahaton kirjoitusvirhe, josta palstalaiset tapojensa mukaan villiintyi. Mut sun miehellä onkin ihan oikeasti keskiajankriisi! Lohduttasko yhtään, että parempi tuokin on, kuin luolan kaivanut örisevä karvaturri, joka suostuu syömään vain lihaa. 🙄

Eikä kylve edes kerran vuodessa, ja se vanha taljakin on vielä ihan hyvä. 

Se mitään haise...

Vierailija
132/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hurahtanut keskiaikaan ja viikinkeihin. Kuuntelen medievalmusiikkia, ostin battle-merchant-mekon, juon olutta, olen käynyt keskiaika-tapahtumissa sekä laulanut vanhaa keskiaikaista laulumusiikkia. Odotan, että pääsen reissuun Lindisfarnen saarelle. Haaveilen medieval tavernan perustamisesta. Tämä ei ole hetken hurahdus. Löysin kaapista vanhoja piirustuksiani, joissa oli linnan kuvia. Minua on aina kiinnostanut historia.  

Samoin, etenkin sen jälkeen kun sain selville juureni ja tuon ajan esivanhemmat.

Vierailija
133/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikinkiaika on pahin. En edes uskalla kertoa kaikesta.

Ne yhdetkin päällikön hautajaiset siellä Rusien mailla, huh huh. 

Onneksi minun ei tarvinnut uhrautua, vaan sen teki eräs toinen orjatar. Palava laiva oli kyllä upea näky.

(Harmi kun se yksi arabi sitten pisti kaiken muistiin ja juoruili asian yleiseen tietoon. Se oli varmaan siitä Tuhat ja yksi päivää -lehdestä.)

Vierailija
134/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet.

Sinullako on hyviä kokemuksia lääkehoidosta? Kuinka pitkään ja kuinka voimakasta oireilua piti olla alla? Olen käsittänyt, ettei näitä tapauksia mielellään edes oteta osastolle arvioon, kun tarttuu niin herkästi miehestä toiseen.

Meillä on otettu osastolle kun ovat olleet häiriöksi kylillä. Ovat eristyshuoneissa ja tosi raskaita hoitaa, kun täytyy käyttää suojavarusteita. Näistä raportoitu tapauksia, että olisi joskus naisiinkin tarttunut, joten varmuuden vuoksi myös naishoitajat suojautuvat.

Jollakin tapaa kyllä hauskoja tapauksia, kun pitävät meitä suojatakeissa olevia hoitajia linnanneitoina ja hovinaisina. Kohteliaita ja hyvin käyttäytyviä potilaita.

Vierailija
135/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies laatii parhaillaan kirjettä Museovirastolle, että vaihdettaisiin päikseen meidän omakotitalo Olavinlinnaan. Haluaisi asua arvoisessaan paikassa. Minua vähän hirvittää kuinka paljon sellaisessa vanhassa linnassa on siivoamista ja onko se turvallinen paikka lapsille. Toivottavasti mies ei löydä kirjuria ja pergamenttia ihan lähivuosina.

Ainaski vessa siel on hygieeninen ja raikas.

Vessasta on myös huikea näköala jopa suoraan alaspäin, toisin kuin näissä nykyajan tunkkaisissa eriöissä.

On myös konkreettinen mahdollisuus kokea, mistä tulee sanonta "tuulen huuhtoma p*rse".

Kuivataanhan sillä metodilla käsiäkin...paperia säästyy ja luonto kiittää. 

Vierailija
136/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin, etenkin sen jälkeen kun sain selville juureni ja tuon ajan esivanhemmat.

Mukava kuulla, että on muitakin. Keskiaika oli myös visuaalisesti että musiikillisesti kiehtovaa aikaa. Olin pentuna kiinnostunut aarteiden etsinnästä ja kaivauksista ja piirtelin linnoja ja pukuja. En tiedä sukuamme kuin 1700-luvulle, että löytyi seppä. 

Vierailija
137/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä se värttinä käynnissä äläkä naura liian kovaa ja usein. 

Muuten sinua luullaan laiskaksi, hulluksi tai h*raksi -tai että olet kaikkia noita edellämainittuja.

Pitäs jonkinmoinen kampi löytää, että saisin värttinän käyntiin. Ollut jo monta monituista vuotta polkematta! 

Tule niin riisun sen haarniskasi vaikka hitsipillilliä käyttäen, jos umpeen ruostunut on! Katotaan löytyykö kampea?!

Vierailija
138/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni koko huusholli uusiksi;

Vallihauta ja torni oli pakko rakentaa.

Nyt ollaan siinä pisteessä, että ukko raahautti tooosi pitkän ruokapöydän saliin ja valtaistuimen, jotta voi huudella käskyjään muille.

Vallihautaan pitäis vielä löytää krokotiilejä, oisko kellään myydä?

Krokotiilia voit joltain taikurilta kysellä. Muistelen nähneeni taikatempun jossa taikuri työnsi kalunsa avoinna olevaan krokotiilin suuhun, löi taikasauvalla krokotiilin päähän jolloin se sulki suunsa. Löi uudellen ja suu avautui paljastaen vahingoittumattoman kalun. Sitten taikuri kysyi yleisöltä kuka uskaltaa tehdä saman?

Vanha mummo sanoi voivansa tehdä jos taikuri ei lyö taikasauvallaan.

Vierailija
139/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alettiin viettämään kivikautta. Pukeudutaan välillä hirvennahkoihin ja mennään harrastamaan miesluolassa kunnon eläimellistä seksiä. Siinä vasta tuntee itsensä mieheksi!

Vierailija
140/329 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vít*u mitä mukahauskaa miesvihaa taas. Kyllä te n*rtut osaatte haukkua ja keksiä tarinoita. Toivottavasti teidät kaikki ra*skataan ja poltetaan autossa elävältä.

Tarkoitat kai roviolla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän