Miehellä tosi rajusti oireileva keskiajan kriisi, pelkään että se tuhoaa meidän pitkän liiton
Yhtä ollaan pidetty teineistä asti, koti rakennettu ja lapsia puskettu. Hyväksi tiimiksi yhteen hitsauduttu. Olin aina kuvitellut, että vanhetaan yhdessä, istutaan verannalla vierekkäisissä kiikkustuoleissa käsi kädessä ja katsellaan, kun peipponen tekee pesää pihamäntyyn.
Mutta nyt neljän-viidenkympin kieppeillä mies on ryhtynyt oudoksi. Alkanut harrastamaan miekkailua, höpisee outoja luonteen jaloudesta ja kunniasta, oli ihan ehdoton, että pyöreä pöytä täytyy hankkia ja haluaa, että alan kutomaan Kuningas Artturin ja ritareiden urotöistä seinävaatteita, puhuu olohuoneesta salina ja on hankkinut sinne oman valtaistuimen. Mun pinna paloi lopullisesti, kun näin miehen kantavan naapurin neitoa lätäkön ylitse. Onko muiden miehillä ollut tosi rajusti oireilevaa keskiajan kriisiä? Miten selvisitte?
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Mun mies olisi halunnut metsästyshaukan keskiajan kriisissään.
Sellaista ei kuitenkaan onnistunut hankkimaan, vaan nyt meillä on kesyjä puluja.
Mies ei ota kuuleviin korviinsakaan, että pululla ja haukalla on melkoinen ero. Puuhastelee vaan pulujensa parissa.
Pelkään, että saamme niistä puluista vielä jonkin taudin tai loisen. Mutta ehkä jokin vitsaus, kuppa, rutto tai tanssitauti onkin oikein sopivaa keskiajalle.
Olen kuitenkin päättänyt, että jos niin käy, mies saa muuttaa lintuineen munkkiluostariin. Mitä suljetumpi, sen parempi, vaiteliaisuuslupauksenhan tuo ukko on kai jo tehnytkin.
Meidän mieheltä olen kokonaan kieltänyt sen haukkametsästyksen.
Tosin hiukan epäilen luihua käytöstään.
On jo viikkoja pälyillyt ja suorastaan suutahtanut, jos olen vähääkään vihjaissut asiaan päin.
Kiroillen karjahtaa, että onko tämä joku kuulustelu ja se saa minut entistä epäluuloisemmaksi.
Kysynkin, että mitä teen? On kuitenkin muuten hyvä, ei lyö ja lapsetkin tykkää.
No tämä selittää. Meillä teinitytär siivosi jouluksi huoneensa ja kaappinsa ja oli heittämässä kepparinsa tarvikkeineen kierrätykseen. MIES kielsi ja laukkaa niillä nyt tuolla pitkin lähipihoja pojan puumiekka kädessään ja mun vanha froteinen aamutakki päällään lepattaen.
Olin jo soittamassa valkotakkisia paikalle, mutta jos tämä on vaan ohimenevä vaihe, niin ehkä katselen vielä uudenvuoden yli kun vapailla ollaan. Jos lähtee kepparilla töihin, niin eiköhän ne sitten sieltä laita huoli-ilmoa eteenpäin.
Aa, bdsm saapui makuuhuoneeseen inkvisition innoittamana?
Mitä tuopissa sahtia vai kirnupiimää?
Munkkiluostarit onkin jo mainittu.
Ajatelkaa kuinka hyviä paikkoja keskiajan kriisiä poteville miehille. Luostareissa on hoidettu sairaita, mutta löytyy niistä sija myös haukanhoidosta kiinnostuneille.
Siellä voi puuhailla puutarhanhoidon ja yrttien parissa, panna olutta, keskittyä käsikirjoituksiin, korjailla luostarin kärryjä ja ties muita harrasteita ja puuhia onkaan tarjolla.
Ei tarvitse välttämättä edes puhua, eikä ärsyttäviä ja vaativia naisihmisiä ole mailla halmeilla. Ei kyllä seksiäkään, mutta eipä se ainakaan omaa keskiajan kriisiä potevaa miestäni haittaisi.
Tai ehkä siirrynkin itse nunnaksi ja jätän kriiseilevän ja puhisevan ukkoni.
Vierailija kirjoitti:
No tämä selittää. Meillä teinitytär siivosi jouluksi huoneensa ja kaappinsa ja oli heittämässä kepparinsa tarvikkeineen kierrätykseen. MIES kielsi ja laukkaa niillä nyt tuolla pitkin lähipihoja pojan puumiekka kädessään ja mun vanha froteinen aamutakki päällään lepattaen.
Olin jo soittamassa valkotakkisia paikalle, mutta jos tämä on vaan ohimenevä vaihe, niin ehkä katselen vielä uudenvuoden yli kun vapailla ollaan. Jos lähtee kepparilla töihin, niin eiköhän ne sitten sieltä laita huoli-ilmoa eteenpäin.
Oi olen nähnytkin miehesi. Hän näytti oikein komealta siinä nelistäessään, ainoa huolta herättävä seikka oli se heinäseiväs, johon hänelle kuitenkin tulisi hakea aseenkantolupa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi olen nähnytkin miehesi. Hän näytti oikein komealta siinä nelistäessään, ainoa huolta herättävä seikka oli se heinäseiväs, johon hänelle kuitenkin tulisi hakea aseenkantolupa.
Tästä viestistä tuli mieleen, että tulevia kelejä ajatellen kannattaa hankkia miehen kenkiin sellaiset nastalliset liukuesteet. Sano niitä kannuksiksi, jos suostuisi sillä verukkeella käyttämään.
Viskaa sille luuttu niin se näppäilee sormensa verille ja järkiintyy. Tai ompele narrin asu niin se tajuaa paikkansa.
Pääsisimmeköhän vihdoinkin ulkomaan lomalle, jos esitän asian keskiajan kriisiä potevalle miehelle pyhiinvaelluksena?
Rooma tai Santiago de Compostela kävisivät oikein hyvin.
Jerusalem ei nyt ehkä paras vaihtoehto, vaan tunnelma voi olla enemmän melskeisemmästä menosta pitävän ristiretkeläisen mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Pääsisimmeköhän vihdoinkin ulkomaan lomalle, jos esitän asian keskiajan kriisiä potevalle miehelle pyhiinvaelluksena?
Jerusalem ei nyt ehkä paras vaihtoehto, vaan tunnelma voi olla enemmän melskeisemmästä menosta pitävän ristiretkeläisen mieleen.
Suunnitelmasi kuulostaa muuten hyvältä, mutta miten arvelet miehesi suhtautuvan lentokoneisiin?
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on kumminkin niin pihi, että te vain kävelette Kokemäelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnitelmasi kuulostaa muuten hyvältä, mutta miten arvelet miehesi suhtautuvan lentokoneisiin?
Lohikäärme! 😳🐉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohikäärme! 😳🐉
Suunnitelmaehdotus: Kirjoittaja terästää miehensä juomaa niin, että saa tämän raahattua lentokoneeseen puolitiedostamattomana. Mies saa sitten kuvitella, että hän epäonnistui puolustaessaan linnoitustaan lohikäärmettä vastaan, ja sekä hän että linnanneito (sekä mahdollinen jälkikasvu) tulivat hurjan pedon nielemiksi. Jumala kuitenkin palkitsee hänen ritarillisen urhoollisuutensa, ja pakottaa lohikäärmeen pullauttamaan heidät suustaan Pyhällä Maalla, jossa heidän on määrä aloittaa pyhiinvaellus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on kumminkin niin pihi, että te vain kävelette Kokemäelle.
Kokemäen puskaradioryhmä varmasti repeää liitoksistaan, kun joku alkaa siellä harrastaa miekkalähetystä.
Minun mieheni on ottanut keskiajankriisinsä niinkin vakavissaan, että on päättänyt ripittäytyä puhdistaakseen omaatuntoaan ja päästäkseen synneistään.
Seurakuntamme pastori on kuulemma jo laittanut hänelle eston numeroonsa noiden alituisten tunnustusten uuvuttamana.
Tässä taannoin exäni riivautui myös mukaan näihin keskiajan bakkanaaleihin.
Kertoi ritarien kera lähtevänsä ristiretkelle lappiin ja aikoivat he käännyttää loputkin pakanat siellä ollessaan.
Yhdeksän kuukautta kului ja jo oli temppeliherrallamme pienet pakanakaksosetkin käännytettävänään.
Levin maastossa oli tämä lasten äiti tullut uskoon. Tosin neitseellisesti väitti mies.
Vierailija kirjoitti:
Meillä naapuri teki aidan heinäseipäistä.
Ilman mitään lupia...
Pitäiskö ilmoittaa kuninkaalle?
Vaiko sittenkin kirkonmiehelle, jos kyseessä on joku noituus- probleema...
Kokemäki kannattaa kiertää kaukaa, sanonpa vaan...
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuopissa sahtia vai kirnupiimää?
Miesten olutta ja naisten olutta.
Tiedättekö, kumpi vahvempaa...
Hauskoja juttuja, kiva!