Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jes, enää muutama päivä siihen kun 100 000 työpaikkaa aukeaa

Vierailija
27.12.2023 |

En malta melkein odottaa. Mitähän sieltä löytyy?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uudelleen koulutuksessa. Luokassa on 12 hoitoalan jättäneinä minä mukaan lukien.. Huono palkka ja aine kiire ja kuormitus.  Eipä ihme kun hoitoalalta poistuu niin paljon.... Huonon palkan takia ei nuoria tietenkään hoitoala kiinnosta.. 

Vierailija
42/57 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna alkaa Orpon Turun radan rakennustyöt. Veikkaan, että ne 100 000 paikkaa tulee olemaan palkatonta tukityötä ratatöissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on lottovoitto syntyä Suomeen . Kohta, kun on töitä saa lohta leivälle.

Minne päin Suomea nämä työpaikat tulevat?

Vierailija
44/57 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt on ihan itsestään selvää, että jos ihminen saa mukavasti rahaa makaamalla kotona, niin harvalla on niin kova työmotivaatio, että niitä töitä ihan tosissaan hakee. Lähettää jonkun hakemuksen, niin että saa tuet. Ihan turha sitä nyt on kiellellä. Järjestelmä on tähän asti mahdollistanut sen. Ja asunnoksi otetaan tietysti paras, kun yhteiskunta maksaa. Harva sinne lähiösoluun vapaaehtoisesti hakeutuu.

Mutta nyt kun tulee tosi kyseeseen, että pitää etsiä edullisempaa asuntoa, että saa laskut maksettua, niin kyllä se työ alkaa maistua. Saadaan työntekijöitä työvoimapulasta kärsiville aloillekin. Ja työssäkäynti tekee ihan hyvää ihmisen mielenterveydelle ja elämälle. Näkee uusia ihmisiä, eikä mökkihöperöidy ja syrjäydy. On elämässä tarkoitusta. Saa tuntea sen, että omat siivet kantavat, eikä elä toisten varassa. Ihan hyvä uudistus. 

Olen täysin samaa mieltä! 

Aloittajaa taitaa pelottaa, että tuilla makaaminen viimeinkin loppuu, ja pitää alkaa itse ansaita elanto. Ei se muuten tekisi näitä länkytysaloituksia päivästä toiseen. 

Jännä, että toiset ne vaan työllistyy, helpostikin, ja tämä poskensoittjaporukka ei sitten millään. Selityksiä ja länkytystä kyllä piisaa

Ennen ymmärsin työttömiä, näiden aloitusten jälkeen en enää sääli. Niin törkeää tekstiä täältä saa lukea näiden loisijoiden toimesta.

Onneksi kaikki työttömät eivät ole tällaisia, toivon, että tämä on vain pieni, mutta äänekäs vähemmistö. 

Vierailija
45/57 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en malta odottaa myöskään sitä, että asiakkaitteni toiminta-ja työkyky ihmeellisesti parantuu. Asiakaslista lyhenee hetkessä ja työmäärä helpottuu. Kiitos Orpo ja Purra!

Jo tässä on vuosia terveydenhuollon kanssa taisteltukin siitä, että asiakkaat saisivat riittävän hoidon tai Kelan lääkäreiden kanssa väännetty siitä, että onko ihminen työkykyinen silloin, kun ei kykene käymään ruokakaupassa yksin psyykkisistä syistä jne.  

Ihmeparantumisia odotellessa,

sossu

Vierailija
46/57 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää muutama päivä siihen kun sinäkin saat alkaa aktivoitumaan oikeasti ja ottaa itse vastuuta elämästäsi. Pelkkä hakemusten lähettely ja märinä ei enää riitä.

30 vuoteen en ole ollut päivääkään työtön. Sen jälkeen, kun valmistuin, en ole sentin senttiä saanut tililleni yhteiskunnan tukia. Nykyinen hallitus on Suomen historian tuhoisin ja tämän hallituksen tuhoja korjataan vielä 20 vuoden jälkeenkin.

-akateeminen duunari-

Vierailija
47/57 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän teitä tyhmiä kukaan palkkaa edes ilmaiseksi.

No nyt olet käsittänyt aivan väärinpäin. Meidät nimenomaan palkattaisiin ilmaiseksi. 

Mutta jipii!! Kohta pääsen oikeaan palkkatyöhön, kiitos hallituksen! En malta odottaa!! 

Vierailija
48/57 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lisäänny työpaikat.. Konkurssien myötä vähenee ja työttömät lisääntyy.. Leikkausten johdosta ihmismassat menee toimeentulotuella.. Näin saatana menee. 😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈

Itse taas uskon, että yritteliäisyys tulee lisääntymään. Iso osa ihmisistä laiskottelee ja makaa, jos siihen annetaan mahdollisuus. Kun mahdollisuutta ei ole, niin muuta on keksittävä. Aletaan miettiä vaihtoehtoja, miten rahaa voi ansaita. Yksi alkaa auraamaan lumia, toinen ajamaan taksia, kolmas hoitamaan lapsia jne.

Utopiaa.

Kuka ostaa yrittäjä  palveluita? Ostovoima heikkenee.  Se ei heikkene vain pienituloisilta vaan myös keskituloisilta. Kaikki kallistuu asumisesta ja ruuasta lähtien. Hallitus tarjoaa kusisen  noin 200 euron verohelpotuksen per vuosi keskituloisille. Samaan aikaan hallitus päättää, että ensimmäinen sairauspäivä on palkaton. 1-2 kunnon flunssaa per vuosi ja tavallisen palkansaajan veroetu on kulutettu. 

Helvetin tyhmä kansa. 

Vierailija
49/57 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaita työpaikkoja voi kysellä kuvallisen cv:n kanssa osoitteesta riikkuli_et_petskuli@eduskunta.fi.

Vierailija
50/57 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kyllä jännittää jo. Täytyy varmaan yöllä kahdeltatoista olla valmiina koneen ääressä, että ehtii nappaamaan parhaat päältä. Tuleeko ne Valtioneuvoston sivuille, vai minne?

valtioneuvosto.fi/orpontyopaikat

Ootte nyt erehtyneet. Toi on orpon cv ja sekin töiden suhteen lyhyt kuin kirja Sveitsin merivoimista.

Vierailija
51/57 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka ihanaa.

Saankohan minäkin, viisikymppinen osatyökykyinen nainen nyt uuden työn. Juuri ennen joulua jouduin irtisanottujen muutosneuvotteluissa.

Olisi kyllä mahtavaa jos heti löytyisi uusi työ eikä tarvitsi kyykkyhypellä millekään kättelykurssille.

Vierailija
52/57 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vaan ottako mitään keikkatöitä, koska suojaosuus poistuu. Myöskään vuorotteluvapaan tai opintovapaan sijaisuuksia ei tule. Olisin itse jäänyt vuorottelemaan koska olen vanha ja väsynyt, mutta se ei nyt ole mahdollista. Joten laitoin tk-eläkehakemuksen vireille. Se tulee varmaan kaikille halvemmaksi, vai eikö?

Vierailija
53/57 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT HELVETIN  KIIREELLÄ YLEISLAKKO SATAMIA  MYÖTEN.. JA NIIN. KAUAKSI  ETTÄ  KESKUSTELU  HALUKKUUTTA  LÖYTYY.. 🤛🤛🤛🤛😈😈

Vierailija
54/57 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lisäänny työpaikat.. Konkurssien myötä vähenee ja työttömät lisääntyy.. Leikkausten johdosta ihmismassat menee toimeentulotuella.. Näin saatana menee. 😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈

Itse taas uskon, että yritteliäisyys tulee lisääntymään. Iso osa ihmisistä laiskottelee ja makaa, jos siihen annetaan mahdollisuus. Kun mahdollisuutta ei ole, niin muuta on keksittävä. Aletaan miettiä vaihtoehtoja, miten rahaa voi ansaita. Yksi alkaa auraamaan lumia, toinen ajamaan taksia, kolmas hoitamaan lapsia jne.

Ihan aikansa kuluksi tietenkin.

Eikö sinullekaan aivovaurioiselle ole kukaan ikinä kertonut, että työstä kuuluu saada palkkaa. Rahana ja niin paljon, että se kattaa elämisen kulut. 

Maksatko sinä minulle 3000 e/kk bruttona siitä, että tulen auraamaan lumet pihastasi? Ai et? Kerro sitten, kuka maksaa, niin menen saman tien käynnistämään traktorin.

Vierailija
55/57 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt on ihan itsestään selvää, että jos ihminen saa mukavasti rahaa makaamalla kotona, niin harvalla on niin kova työmotivaatio, että niitä töitä ihan tosissaan hakee. Lähettää jonkun hakemuksen, niin että saa tuet. Ihan turha sitä nyt on kiellellä. Järjestelmä on tähän asti mahdollistanut sen. Ja asunnoksi otetaan tietysti paras, kun yhteiskunta maksaa. Harva sinne lähiösoluun vapaaehtoisesti hakeutuu.

Mutta nyt kun tulee tosi kyseeseen, että pitää etsiä edullisempaa asuntoa, että saa laskut maksettua, niin kyllä se työ alkaa maistua. Saadaan työntekijöitä työvoimapulasta kärsiville aloillekin. Ja työssäkäynti tekee ihan hyvää ihmisen mielenterveydelle ja elämälle. Näkee uusia ihmisiä, eikä mökkihöperöidy ja syrjäydy. On elämässä tarkoitusta. Saa tuntea sen, että omat siivet kantavat, eikä elä toisten varassa. Ihan hyvä uudistus. 

Sinulla taitaa olla kokemusta työttömänä oleilusta ja työn välttelystä kun noin varmasti osasit mielipiteesi esittää.

Jos tukien varassa eläminen on sinulle itsestäänselvyys, niin tuskin olet päivääkään töitä tehnyt.

Yleensä ihmisille töissä käyminen on se normaali ja itsestäänselvyys. Minulle ainakin. Työttömyys on useimmille pelottava skenaario.

Vierailija
56/57 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää muutama päivä siihen kun sinäkin saat alkaa aktivoitumaan oikeasti ja ottaa itse vastuuta elämästäsi. Pelkkä hakemusten lähettely ja märinä ei enää riitä.

Niin, onko se oikea aktivoituminen sitä, että mennään niihin toimeentulotuen vastineeksi kaavailtuihin ilmaistöihin? 

Millä rahalla nämä suojatyöpaikat meinataan kustantaa? Ottaako valtio lisää lainaa, että pystyy järjestämään kuntouttavaa työtoimintaa kaikille köyhille? Nuo erilaiset aktivointitoimet tulevat veronmaksajille todella kalliiksi.

Innolla odotan, mitä aikovat järjestää kaikille kotihoidontuella oleville pikkulasten vanhemmille ja liikuntakyvyttömille mummeleille, mielenterveyspotilaille jne. toimeentulotuen vastikkeeksi. 

Varmaan jotain kivaa. Aina se kotona yksin mätänemisen voittaa. 

Vierailija
57/57 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N O stan