Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen pahin kompastuskivi?

Vierailija
27.12.2023 |

Suurin osa varmaan vastaa että pettäminen. Jollekin ehkä jopa sairaalloinen mustasukkaisuus. Mielestäni se on kuitenkin puolison alkoholismi. Moni hairahtuu kerran pettämään. Mustasukkaisuuskin voi olla lyhyt ja ohimenevä jakso suhteessa. Mutta alkoholismista ei parane koskaan, eikä suuri osa edes yritä. Se pitäisi vaan hyväksyä sairautena sanoo se suhteen alkoholistiosapuoli.

En vaan pysty enää katsomaan sormien läpi enkä rakastamaan ihmistä, joka pettää minua jatkuvasti pullon kanssa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi on yleisilmiö, joten en laske sitä varsinaisesti juuri parisuhteen kompastuskiveksi. Se aiheuttaa ongelmia kaikissa ihmissuhteissa. Joka pullopetterin kanssa lähtee yrittämään, tekee sen aina omalla vastuulla.

Itse sanoisin kommunikaation, vaikka se kliseinen onkin. Mutta kun se on ikuisuusongelma. Ihastumisvaihehan perustuu pitkälti mielikuvaan siitä kumppanista ja omiin toiveisiin ja unelmiin häneen liittyen. Sitten kun alkaa valjeta, että kumppani onkin erillinen ihminen omine haaveineen ja toimintatapoineen ja epätäydellisyyksineen ja traumoineen, niin moni heittää hanskat tiskiin sen sijaan että yrittäisi oikeasti ymmärtää toista. Tulee pettymys, kun hän ei ollutkaan suoraan paketista juuri sellainen, joka sopii täydellisesti minulle viimeistäkin piirtoa myöten. Sitten ei osata sanoittaa omia epävarmuuksia ja pelkoja ja toiveita, vaan ikään kuin katsellaan vierestä ja mietitään että siedänkö tätä tyyppiä vai pakkaanko kamani. Syntyy väärinkäsityksiä, pienistä asioista kasvaa isoja lumipalloja oman pään sisällä kun mitään ei puhuta auki ja huonostihan siinä käy.

Vierailija
22/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne juoput aina Pettereitä ole eikä edes miehiä. Mun vaimo on alkoholisti ja sylettää kovasti ajatus siitä että joudun ostamaan sen pihalle kämpästä, josta olen jo tähän mennessäkin maksanut 2/3. No, onpahan rahaa ryypätä vähä  aikaa. Mutta se on kohta juonut itseltään työpaikkansa niin sitten menee äkkiä terveys ja muut, joten ero ja toisen ostaminen pihalle kämpästä on pienimmän riesan tie. Olisi ollut kiva, että tulevilla lastenlapsilla on mummo, mutta taitaa olla haudassa tai parantolassa sitä ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suurin osa ihmisistä nyt ei kuitenkaan ole alkoholisteja.

Minun näkökulmasta kaikkein syövin asia on ollut puolison neuroottinen luonne. Neuroosit ovat eri aikoina ilmenneet eri tavoin, mutta toki ne aktivoituvat eniten, kun on muutenkin vaikeaa. Ja valitettavasti puolisolle ei riitä oman toiminnan kontrollointi, vaan pitää alkaa riivata minua. 

Vierailija
24/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jonka tunne-elämä on kiveä.

Vierailija
25/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne juoput aina Pettereitä ole eikä edes miehiä. Mun vaimo on alkoholisti ja sylettää kovasti ajatus siitä että joudun ostamaan sen pihalle kämpästä, josta olen jo tähän mennessäkin maksanut 2/3. No, onpahan rahaa ryypätä vähä  aikaa. Mutta se on kohta juonut itseltään työpaikkansa niin sitten menee äkkiä terveys ja muut, joten ero ja toisen ostaminen pihalle kämpästä on pienimmän riesan tie. Olisi ollut kiva, että tulevilla lastenlapsilla on mummo, mutta taitaa olla haudassa tai parantolassa sitä ennen.

Jaha. Oliko hän holisti jo tutustuessanne, vain turvautuiko alkoholiin pyykkivuoren ja lapsilauman kasvaessa? Mikä oli osuutesi katastrofiin?

Vierailija
26/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen bi-mies, ja yhdellä sanalla vastaus otsikon kysymykseen on: nainen. Naisen kanssa ei yksinkertaisesti voi saada parisuhdetta toimimaan. Seurustelen nykyään miehen kanssa, ja kun tekee mieli piparia, ostan sitä.

Hienoa että tuet ihmiskauppaa ja järjestäytynyttä rikollisuutta. Toivottavasti poliisilla on puhelinnumerosi estolistalla.

Vierailija
27/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha. Oliko hän holisti jo tutustuessanne, vain turvautuiko alkoholiin pyykkivuoren ja lapsilauman kasvaessa? Mikä oli osuutesi katastrofiin?

Oli alkoholistin lapsi mut en osannut nähdä varoitusmerkkejä. Oli myös 10v omasta halustaan poissa töistä lapsia ja kotia hoitamassa, joten kai se mahdollisti alkoholismin kehittymisen paremmin kuin että olisi käynyt töissä. Minä kuitenkin oman osani kotitöistä, ruuanlaitosta ja päivittäisistä rutiineista olen työni ohella hoitanut. Kiitos kuitenkin kysymästä.

Vierailija
28/53 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin suurimmaksi ongelmaksi toisen päässä pyörivät salaliittoteoriat ja uskomukset erilaiseen propagandaan. Mitä näitä nyt onkaan: Great reset, kemikaalivanat, covid-myrkkyruiskeet ja niiden aiheuttamat kuolemat, raha- ja maksujärjestelmän kaatuminen, teollisten elintarvikkeiden myrkyttäminen, valtamedian harrastama systemaattinen valehtelu ja tietojen pimittäminen jne jne. Ehkä paras kuulemani on lasten kidnappaukset, kidnapattujen lasten pitäminen pelossa ja stressissä ja näiden lasten verestä eristettävät hormonit yms., joista tehdään huumetta "eliitille".

Vierailija
29/53 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ehkäisyjutut.

Ei haluta vielä lapsia, mutta joskus ehkä kuitenkin. En voi käyttää hormonaalista ehkäisyä, ollut 2 veritulppaa ja minipillereistä kasa muita oireita.. kuparikierukan kanssa liian kovat vuodot.

Mies ei suostu kondomia käyttämään. Olemme ilman seksiä siis, suuseksiä toisinaan. 

Miksi olet tuollaisen miehen kanssa? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Vierailija
30/53 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö täällä ole muita, joilla on alkoholisti puolisona?

Täällä oli puolisona, ei onneksi enää.

Vierailija
31/53 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli puolisona, ei onneksi enää.

Mitä puolisollesi tapahtui eron jälkeen? Raitistui? Vähensi käyttöä? Lisäsi käyttöä? Joi itsensä hengiltä?

Vierailija
32/53 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämisen kaikkein pahin sivutuote eli isyyshuijaus.

Vierailija
33/53 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ehkäisyjutut.

Ei haluta vielä lapsia, mutta joskus ehkä kuitenkin. En voi käyttää hormonaalista ehkäisyä, ollut 2 veritulppaa ja minipillereistä kasa muita oireita.. kuparikierukan kanssa liian kovat vuodot.

Mies ei suostu kondomia käyttämään. Olemme ilman seksiä siis, suuseksiä toisinaan. 

Kokeile hormonikierukkaa. Mulla oli vastaavia ongelmia ehkäisyn kanssa kun sulla nyt, hormonikierukka oli ns. Viimeinen oljenkorsi. Vuodot meni todella pieneksi eikä mitään haittoja kehittynyt, vaikka aluksi olin epäileväinen kun muiden ehkäisyjen kanssa oli ongelmaa.

Saahan kierukan pois, jos siitä tulee haittoja.

Vierailija
34/53 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus, siksi että toinen ei halunnut lapsia 

Vierailija
35/53 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin käyttö ei ole syy vaan seuraus. Pahin kompastuskivi suhteissa on esittäminen toisen mieliksi. Kun on vuosia sanonut "Kyllä kulta, tietenkin haluan käyttää vuoden säästöt lomamatkaan", "Ihanaa rakas että taas lähdetään sun kavereiden mökille viikonlopuksi", "Kyllä, minäkin olen aina halunnut lapsia", "Tietenkin vietetään lomat perheenä sinun haluamallasi tavalla" jne.

Vähemmästäkin sitä turruttaa itsensä jollain että jaksaa näistä itselle pakollisista asioista läpi.

Vierailija
36/53 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä mikä on juuri Se Pahin, kun muut ei silti muutu vähemmän päteviksi syiksi erota? 

Vierailija
37/53 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin käyttö ei ole syy vaan seuraus. Pahin kompastuskivi suhteissa on esittäminen toisen mieliksi. Kun on vuosia sanonut "Kyllä kulta, tietenkin haluan käyttää vuoden säästöt lomamatkaan", "Ihanaa rakas että taas lähdetään sun kavereiden mökille viikonlopuksi", "Kyllä, minäkin olen aina halunnut lapsia", "Tietenkin vietetään lomat perheenä sinun haluamallasi tavalla" jne.

Vähemmästäkin sitä turruttaa itsensä jollain että jaksaa näistä itselle pakollisista asioista läpi.

Tuo esittäminenhän on ns. oma moka. Jos ei saa suutaan auki asioista tai osaa edes kehon kielellä viestittää että kaikki ei ole ok, niin vika löytyy peiliin katsomalla. Se meissä naisissa on usein vikana, että oletamme miesten olevan ajatuksenlukijoita tai ajattelemalla päinvastaista kuin viestitämme. Jos miehelle sanoo, että kaikki on ok niin silloin mies uskoo että kaikki on ok.

Vierailija
38/53 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi ja muut riippuvuusongelmat on kyllä sellainen. Olen ollut yhdessä jopa neljän päihderiippuvaisen kanssa. Käsi kädessä tuleekin sitten ilkeys ja persoonallisuushäiriöt, joita en myöskään siedä enää yhtään.

Vierailija
39/53 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää. Neljä vuotta yritin. Kolme kertaa alkoholivierotuksessa, valehtelematta kolme kymmentä kertaa katkolla, satoja poissaolotunteja työpaikalta, lopulta antoivat sille loparit. Sitten totesin, että turha uhrata tuohon kahden ihmisen elämää, kun yksi elämä on jo menossa viemäriin.

Aikaisempi kokemus myös mustasukkaisuudesta. Ei toimi. Ei parane. Hullu mikä hullu.

Vierailija
40/53 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parisuhteessa toipuneen alkoholistin kanssa, joten sanon ettei tuo pidä paikkaansa. Epärehellisyys, joustamattomuus ja puhumattomuus tuhoavat kyllä suhteen kuin suhteen.