Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nykyisin 41 on todella tavallinen kenkäkoko naisille. Kokoa 42 myydään kaikissa malleissa ja kokoa 43 kysytään jatkuvasti"

Vierailija
27.12.2023 |

Nainen, mikä sinun kengänkokosi on? 

Kengänkokosi?

Vaihtoehdot

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muistaa Mungolifen? Annan kengännumero oli teininä 40 mutta "palautui normaaliksi kokoon 38" kun pituuskasvu loppui. Tämä ihme on ollut usein mielessäni. 

Vierailija
42/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 42-43 on järkyttävä räpylä naiselle, naisen sopiva kengänkoko on 36-38. Iskeekö evoluutioteoria takaisin, muuttaako naissukupuoli takaisin meriin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 42-43 on järkyttävä räpylä naiselle, naisen sopiva kengänkoko on 36-38. Iskeekö evoluutioteoria takaisin, muuttaako naissukupuoli takaisin meriin?

Onneksi monet miehet rakastavat isoa ämmää 😈

T:👹

Vierailija
44/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsetko ja hylkäätkö sinä naisen pelkästään kengänkoon perusteella? Ja kailotat siitä suureen ääneen? Hyi saatana. Onneksi et itse kelpaa kenellekään.

Vierailija
45/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 37,5 koon jalka. Tyttärelläni ja pojallani kummallakin 42, molemmat pitkiä ihmisiä.

Vierailija
46/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantilainen sanois että canot is canot eli kanootti on kanootti suomeksi. Vaihtarina Lontoos tuli todettua että englantilaisilla on isommat jalat kuin suomalaisilla. Numeroa paria isommat jos muutta eurokokoon. Englannissahan on UK kokoiset kengät, ja UK8 UK8.5 oli siellä ihan normaali koko. Suomes menee jo kanoottiosaston puolelle.

Vierailija
47/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

38,5. Ennen raskautta oli 38, mutta nyt se on hyvin usein pieni ja 39 liian iso.

Vierailija
48/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

165cm ja 40 koko, nuorempana nolotti kun ”isohko” jalka mut ei enää, olis kiva ostaa kenkiä alesta mut aina vaan koot 38 ja 41 jäljellä 😄

Vierailija
49/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin hieman hämmentynyt kun 16-vuotias teinityttö halusi mieluummin hieman liian isot koon 40 talvikengät "koska 39 on niin nolon pieni". 

Ehkä hänellä oli vain nykyteineille tyypilliseen tapaan vaikeuksia ilmaista itseään.

Vierailija
50/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkä 36 tai 37 mallista riippuen. 

T. Nainen 158cm/58kg

Vierailija
51/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kengänkoko on kyllä täysin neutraali asia. Jalka on sen kokoinen kuin on. Nykynaiset eivät onneksi ole niin typeriä, että käyttäisivät miehiä miellyttääkseen liian pieniä kenkiä.

Miten niin "täysin neutraali asia"? Se on yhtä neutraali kuin mikä tahansa muu ulkonäköön liittyvä asia, josta ihmisillä on mieltymyksiä. Joku tykkää pienistä siroista jaloista ja jollekin toiselle se on aivan yhdentekevää.

Vierailija
52/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain tällä palstalla joku jalkafetissi, kun tänään on näitä jalkaketjuja laitettu tänne useampikin 

Vierailija
53/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kengänkoko on kyllä täysin neutraali asia. Jalka on sen kokoinen kuin on. Nykynaiset eivät onneksi ole niin typeriä, että käyttäisivät miehiä miellyttääkseen liian pieniä kenkiä.

Miten niin "täysin neutraali asia"? Se on yhtä neutraali kuin mikä tahansa muu ulkonäköön liittyvä asia, josta ihmisillä on mieltymyksiä. Joku tykkää pienistä siroista jaloista ja jollekin toiselle se on aivan yhdentekevää.

Paitsi että kukaan ei oikeasti pysty sanomaan onko sulla numeron 38 vai 42 kenkä katsomatta numeroa. Eroa noilla on muutama sentti kengän pituudessa niin miten ihmeessä sillä on mitään merkitystä minkään kannalta?

Vierailija
54/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 

On ollut jostain neljänneltä luokalta saakka, eli viitisenkymmentä vuotta. Tuo oli hyvä kengännumero lapsena ja nuorena, ostin - tai paremminkin äiti osti minulle - tosi monet kengät ja talvisaappaat mallipareina Kavasten kenkäkaupasta, koska malliparit olivat aina kokoa 37. Sillä tavalla säästettiin pitkä penni. 

Pituus muuten minulla on 152 cm, se taas on ollut viidenneltä luokalta saakka, sen jälkeen en enää kasvanut. 

Vierailija
55/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brodin kengännumero on 40,5

Sama kuin sen äo

Kuivunut ukko

Vierailija
56/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin hieman hämmentynyt kun 16-vuotias teinityttö halusi mieluummin hieman liian isot koon 40 talvikengät "koska 39 on niin nolon pieni". 

Ehkä hänellä oli vain nykyteineille tyypilliseen tapaan vaikeuksia ilmaista itseään.

Tai ehkä nykyteinit eivät halua hankkia itselleen vaivaisenluita tai palelluttaa varpaitaan ahtaissa kengissä, myös rakot kantapäissä ja jalkojen sivuissa eivät ole kovin viehkeä asia. 

Fiksuja ihmisiä. Ne on jalkaterät ja jalkojen terveydestä kannattaa pitää hyvää huolta.

Vierailija
57/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko 37 vastaa yleensä noin 23,1–24,4 cm pituista jalkaterää.

Koko 40 kengille jalkaterän pituus on tyypillisesti noin 25,2–26,3 cm. Sopiva kengän koko valitaan yleensä niin, että jalkaterän mittaan lisätään noin 1–1,5 cm käyntivaraa. 

Ei tuommoista kokoeroa silmin näe. Naurettavaa fetisismiä toljottaa kengän kokoja ja jollain apinalla ei ole muuta ylpeiltävää kuin puristavat kengät jaloissa ja vanhana kipeät vaivaisenluut, joita yhteiskunnan varoin leikellään, kun ihminen ei pysty liian pienien kenkien takia kävelemään 

Vierailija
58/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta kengän koko oli 38-39. Vaikka en raskauden aikana saanut yhtään kiloa painoa, nyt ei meinaa edes 42 mennä jalkaan. Synnytyksen jälkeen pamahti parissa viikossa(!) reilu 12kg, ja oletettavasti nesteitä koska tuli niin nopeasti, vaikka mesteenpoistolääkkeetkään ei auta.

Vierailija
59/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko täällä kommenteissa useampi mies vai yksi jankuttaja, pakottamassa tuota "naisella pitää olla siro ja pieni jalka, iso on kanootti" blaa blaa. Mutta missähän nuo miehet tuolla irl on? Ei ole ikinä tullut vastaan, eikä ole miestarjonnasta ollut puutetta. Luulen, että itseäni vielä pidemmällä ja isompijalkaisella ystävällä vielä enemmän. Yksikään mies irl ei ole ikinä sanonut jalan koosta mitään. 

Vierailija
60/75 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko 41 ja olen 176 cm pitkä nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän