27.12. ja kummilasten vanhemmat ei ole kiittäneet lähettämistäni lahjoista
Olen aiemmin ajatellut, että meillä on ihan hyvät välit.
Nyt olen alkanut kiinnittää huomiota yksipuolisuuteen ja lahja- automaatin asemaan.
Tulos: Postitin kummilapsille noin 40-50 euron lahjat. Ei tullut joulukorttia eikä edes viestillä toivotuksia tai kiitoksia yhdeltäkään porukalta.
Kommentit (21)
No, nyt tiedostat asemasi ja osaat jatkossa toimia toisin.
No mitäs läksit? Ihan oma valinta.
Tehtäväsi ei ole lähettää lahjoja, vaan tukea vanhempia lasten kristillisessä kasvatuksessa.
En minä ainakaan kummilapsiltani tai heidän vanhemmiltaan kiitoksia odota. Eivät he ole lahjoja pyytäneetkään, vaan ihan omasta tahdostani olen niitä lähetellyt.
Ei kummilapsen lahjasta erikseen tarvitse mielestäni kiittää, mutta jos ei hyvän joulun toivotuksia tule edes tekstiviestinä, niin ehkä teillä ei sitten ole sellaiset välit että kannattaa mitään lahjoja lähetellä.
Mun kummityttö soitti itse videopuhelun ka kiitti ja näytti myös mitä oli saanut joululahjoiksi muualta
Reissussa, eli postit avaamatta kotona?
Hei, voisinko piipahtaa sen verran käymään, että tuon lahjan? Et edes tuon lauseen vertaa viitsinyt nähdä kummilastasi vaan lähetit postissa ja nyt odotat kiitosta?
Facebookin hyvän joulun toivotus koski myös sinua.
Maailma on tällainen paikka. Ehkä siksi ne muutamat hyväkäytöksiset erottuvat ja jäävät mieleen? Suomessa varsinkin.
Suomi on maailman onnellisin maa. Mutta Suomi on myös junttikulttuurin mekka. Kaikissa muissa euroopan kielissä on sanat "Kiitos" ja "Olkaa hyvä". Paitsi suomen kielessä.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on tällainen paikka. Ehkä siksi ne muutamat hyväkäytöksiset erottuvat ja jäävät mieleen? Suomessa varsinkin.
Suomi on maailman onnellisin maa. Mutta Suomi on myös junttikulttuurin mekka. Kaikissa muissa euroopan kielissä on sanat "Kiitos" ja "Olkaa hyvä". Paitsi suomen kielessä.
Se kiitos pitää myös ansaita. Olisi kiva jos se kummitäti näyttäisi edes joskus naamansa, eikä lähettelisi vain kasvottomia lahjoja. En ole pyytänyt yhtään lahjaa, mutta kahville senkin edestä. Kun tästä käyty keskustelu ei johtanut mihinkään olkoon mum puolesta. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kummilapsen lahjasta erikseen tarvitse mielestäni kiittää, mutta jos ei hyvän joulun toivotuksia tule edes tekstiviestinä, niin ehkä teillä ei sitten ole sellaiset välit että kannattaa mitään lahjoja lähetellä.
En tajua, miten joku vaan vuodesta toiseen saa joltain lahjoja, mutta ei kiitä! Tietenkin lahjasta kiitetään, ja esim kummien osalta kummeja kutsutaan synttäreille jne.
Itse kyllä lakkasin mitään lahjoja lähettämästä, kun ei edes joulukorttia viitsitä laittaa, ei synttärikorttia, ei kiitostalahjoista.
Paketti mennyt perille?
Nimimerkillä kaksi pakettia vielä jossakin matkalla kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kiitos pitää myös ansaita. Olisi kiva jos se kummitäti näyttäisi edes joskus naamansa, eikä lähettelisi vain kasvottomia lahjoja. En ole pyytänyt yhtään lahjaa, mutta kahville senkin edestä. Kun tästä käyty keskustelu ei johtanut mihinkään olkoon mum puolesta. Sitä saa mitä tilaa.
Olet väärässä, ei kiitosta tarvitse erikseen ansaita, vaan kuuluu ihan normaaleihin käytöstapoihin kiittää saamastaan lahjasta. Ihan siitäkin huolimatta onko käyty kahvilla vai ei.
Jos laittaa paketin menemään postin kautta, olisi kiva saada siihen kuittaus että paketti tuli perille ja siihen vaikka se kiitos.
Kun postin touhu on mitä on nykyään, ei luotettavaa todellakaan.
Mä lähetän ärräboksilla. Kyllä kiitos tulee aina.
Ilmeisesti kiittäminen ei ole tapana nykyään. Laitoin lahjan useammallekin kummilapselle, yhdeltä tuli kiitokset. Onneksi minun kummilapset on jo isoja niin tämäkin lahjominen loppuu. Jos rippijuhliin kutsutaan niin sinne vien kortin, ruusun ja rahaa ja siinä se sitten onkin.
Jos he ovat katkaisseet välit jo aiemmin ja et huomannut sitä? Ovatko tylyjä ihmisiä? Miksi olet yhteydessä tai lähetät lahjaa, jos eivät huomaa kiittää. Oliko lahja väärä tai huono, tai oli jo se sama tuote. Kysyitkö äidiltä mitä lapsi haluaisi. No nyt ei enää tarvitse sitä miettiä.
Ja vali,vali jälleen kerran.....🙉🙉