Koulu on pulassa, oppilaat eivät opi eikä kukaan puutu.
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/24817745-7fd2-4a98-b1f9-4fdc…
Hienosti kirjoitetaan ja keskustellaan oppilaiden huonosta koulumenestyksestä, mutta edelleenkään ei kerrota mitä asian eteen tehdään. Sehän on selvä, että on pakko tehdä. Herätkää opetusministeriön pahvit ja opetusministeri Henrikson. Kertokaa miten asia hoidetaan kuntoon.
Uskaltaako kukaan päättäjistä myöntää, että integraatio/ inklusio oli paha virhe. Virhe heille, joille erityisopetus olisi tarpeen sekä heille oppilaille, jotka kärsivät levottomista, jopa väkivaltaisista, kiroilevista, huutavista oppilaista luokassa. Esimerkkiluokassani on erityisopetusta tarvitsevia oppilaita useita. Seassa edellisten lisäksi autistinen, jolla pakko-oireita ja sosiaalisia pelkotiloja. Kaikilla ei ole henkilökohtaista ohjaajaa, vaan joutuvat tulemaan toimeen itsenäisesti. Onko tämä oikein? Miksi vanhemmat eivät puutu asiaan. Ei ne levottomat opi eikä ne " normaalit", joten vanhempien tulisi puolustaa lapsiaan ja vaatia muutosta.
Tilanne on levinnyt käsiin eikä mitään tehdä, Henriksonilla riittää aikaa antaa kommentteja rajatilanteesta, vaikka se ei mitenkään kuulu opetusministerin tehtäviin. Milloin hän kertoo toimenpiteistä, jolla koulut saadaan rauhoitettua. Li Anderssonin ollessa opetusministerinä tilanne vain paheni, kun hän nimenomaan halusi, että kaikki ovat samassa luokassa, myös he, jotka eivät edes kieltä osaa. Jatkuuko sama edelleen.