Tänä jouluna tuli halu
käydä kirkossa. Uteliaisuus, miltä se kirkkosali joulun aikaan näyttää.
Vaihtoehtoja oli, mm. jouluyön messu vaikutti jännältä. Se kuitenkin jäi, koska aloitusaika klo 23 ja kirkolta kävely yöllä olisi tarkoittanut asunnolle paluuta klo yhdeltä aikaisintaan.
No, tapaninpäivän kauneimmat joululaulut -jumalanpalvelus, sinne sitten. Muutaman minuutin myöhästyin, mutta matti myöhäisiä oli muitakin.
No, oliko hyvä... No jaa, heinillä härkien kaukalon on mun suosikkeja ja gloria in exelsis deo... nämä siellä laulettiin, joten kiitos tästä. Tapaninpäivä on marttyyri Stefanoksen muistopäivä. Stefanos kivitettiin kuoliaaksi. Saarnassa pappi sanoi että nykyään ei kiviin tartuta, sanat sen sijaan ovat käytössä...
No, montakohan sanailijaa siellä kirkkosalissa istui?
Pahoja mulkaisuja tuli osakseni kun pois lähdön hetki koitti... eivätpä vaikuttaneet onnellisilta ihmisiltä..
Kirkko on kai kaikille avoin...
Kunhan käyttäytyä osaa... tuohon tilaisuuteen saapui minun jälkeeni vielä joitakuita, ja jotkut lähtivät sitten kesken saarnan kaiken pois eivätkä älynneet pitää huolta ettei ovi pauku lähtiessä..
No, uteliaisuus tuli tyydytettyä... tästedes kuuntelen laulut levyltä kotona!
Taisi kolehtihaaviinkin mennä liian pieni summa... muistaakseni Jeesus sanoi että pienikin ropo on tarpeen tms.
Kristityt!
Minulle tuli halu ottaa pikkuisen viinaa. No en ottanut kuitenkaan snabun snabua. Ihan viinissä pidättäydyin. Join sitä kuitenkin känniin saakka. Ihan kostoksi.