Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin väsynyt siihen, että mies ei tee mitään joulunkaan eteen

Vierailija
26.12.2023 |

Valmis pöytä, kauniisti laitettu koti ja muistamiset ja muiden suunnittelema ohjelma kyllä kelpaavat. Olen ihan poikki kaikkeen tekemisiin ja valmisteluihin, jotka tulevat normaalin arjen ja töiden päälle. Itselläni vielä vaativampi työ kuin miehellä. Mies makaa sohvalla tai sängyssä läppärin tai kännykän kanssa. Huutaa kuin syötävä, jos pyytää jotain pientä tekemään. Tämä ei varmasti muutu tästä parempaan, ollaan kuitenkin jo lähes viiskymppisiä. Lasten ja itseni vuoksi olen jaksanut, mutta tuntuu, että monesti olisi helpompaa ilman tuota ärripurria. Mitä tekisitte, onko mitään keinoa muuttaa tilannetta tai esimerkkejä, joissa tilanne olisi muuttunut parempaan? 

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tee minunkaan mieheni mitään, jollen pyydä ja ohjeista. Inhottaa käskyttää aikuista ihmistä kuin jotain vajaajärkistä mukulaa, joten teen yksin sen, mitä teen. Siinäpä sitten appivanhemmat ihmettelevät, miksei heitä koskaan kutsuta meille jouluna, vaikka minun lapsuudenperheeni kutsutaan. Vastaus: en ala laittamaan pöytää koreaksi miehen sukulaisille, koska hänkään ei ole laittanut minun sukulaisilleni. 

Jos meillä olisi lapsia, olisin eronnut jo aikaa sitten. En taatusti jaksaisi katsella tietokoneensa ääressä kaiket illat ja vknloput kököttävää ukkoa samalla, kun hoidan yksin kaiken kotiin ja lapsiin liittyvän. Ja jos mieheni olisi kuin aloittajan mies, tiuskisi, kun pyydän jotain tekemään, olisin laittanut hänet luiskaan kauan sitten. Hän kyllä tekee, kun käsketään, mutt

Näinhän se menee kaikissa juhlissa. Naiset suunittelevat ja maksavat, mies vapaamatkustaa. Vai monessako perheessä mies järjestää esimerkiksi lasten synttärit ja maksaa ne? Toki tähän tulee nyt joku aukomaan, miten lasten synttäreiksi riittää paketti keksejä ja mehua, mutta jätetään se nyt sikseen. Miksei lapselle haluaisi järjestää ihania muistoja?

Vierailija
42/55 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro miehelle ajoissa ensi vuonna miten ja milloin edellytät hänen osallistuvan jouluvalmisteluihin. Muistuta asiasta vielä joulukuun alkupuolella. Jos mitään ei siitä huolimatta tapahdu, niin älä tee puuttuvia asioita hänen puolestaan. Esim. mies hoitaa kuusen haun, kinkun paiston, joulusaunan ja lahjat seuraaville henkilöille x, y z.

Päteekö tuo myös, jos se ukko ei pidä joulua tärkeänä ja toivoo, ettei emäntäkään paljon mitään asian eteen tekisi?

Jos kotona asuu lapsia, joille joulu on tärkeä, niin sen pitää olla tärkeä myös lasten isälle.

olen eri, mutta miten voit sanoa, että joulun PITÄÄ olla tärkeä jolle kulle? Jos ei joulusta piittaa, niin se ei muutu t

Olen myös eri, mutta lasten takia sitä nyt tehdään paljonkin asioita, jotka ei kiinnosta.

toki tehdään ei-kiinnostavia asioita, mutta ei ne asiat muutu _tärkeiksi_ sen takia, että on lapsia. Edellinen pakotti ihmistä muuttamaan omat arvonsa, ei se niin vain mene.

sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero on aina hyvä vaihtoehto. Jos teillä on vielä kotona asuvia lapsia, niin muuta pois samaan aikaan viimeisen lapsen muuton yhteydessä.

Kyllä. Sillä ne asiat helpottuu. Teet jatkossakin kaiken saman yksin, ja muuton, mutta mies ei makaa sun sohvalla.

Hommista vähenee reilusti yli puolet eron jälkeen, kun ei tarvitse huolehtia kuin itsestään. Oikeastaan ne tippuu murto-osaan entisistä.

Tämä! Teen nykyään kotitöitä paljon vähemmän, ja on siistimpää ja ennen kaikkea puhtaampaa silti. Sitä huomaa vasta eron ja omaan kotiin muuton jälkeen, miten työllistävä ja kuormittava tuollainen riippakivi on ollut! Kaupassakin tarvitsee käydä harvemmin ja halvemmalla, sekä tietysti ruokaa tehdä vähemmän, kun yksi ei imuroi kaikkea eteensattuvaa.

Ihan oikeasti, uskomaton tunne, että näin voi tehdä ja miten helpottunut olo on. Suosittelen lämpimästi ap:llekin, sinulla on vain yksi elämä, niin haluatko tosissaan pilata siitä enää vuottakaan tuollaisen vitsin mieheksi kanssa.

Vierailija
44/55 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro miehelle ajoissa ensi vuonna miten ja milloin edellytät hänen osallistuvan jouluvalmisteluihin. Muistuta asiasta vielä joulukuun alkupuolella. Jos mitään ei siitä huolimatta tapahdu, niin älä tee puuttuvia asioita hänen puolestaan. Esim. mies hoitaa kuusen haun, kinkun paiston, joulusaunan ja lahjat seuraaville henkilöille x, y z.

Päteekö tuo myös, jos se ukko ei pidä joulua tärkeänä ja toivoo, ettei emäntäkään paljon mitään asian eteen tekisi?

Jos kotona asuu lapsia, joille joulu on tärkeä, niin sen pitää olla tärkeä myös lasten isälle.

olen eri, mutta miten voit sanoa, että joulun PITÄÄ olla tärkeä joll

Ehkä tarkoitettiin nimenomaan sitä, että lasten takia tehdään asioita, jotka ei aikuisia niin kiinnosta eikä kirjaimellisesti mitään tärkeiksi muuttumisia.

Vierailija
45/55 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jouluvalmistelut kuuluvat palvelusväen eli naisten tehtäviin.

Haha. Jos haluaa tulla kohdelluksi kuninkaana, 1) pitää ymmärtää, että kuningashan jakaa elämänsä kuningattaren, ei kyökkipiian kanssa ja 2) on oltava asemansa arvoinen. Onnea yritykseen.

T nainen pitkästä ja onnellisesta liitosta 

Vierailija
46/55 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni perheenisä kuvittelee että jouluvalmisteluiksi riittää kun ostaa kuusen. Tai paistaa kinkun.

En katselisi tuollaista miestä edes lasten takia.

Mulle kyllä riittää, paitsi että kuusta ei laitettu, kynttelikön hain varastosta. Kysyin porukoilta, mies ja kaksi poikaa että haluatteko laittaa kuusen ja kaikki sanoivat että epä tarvii. En minä tehnyt joulun eteen muuta kuin kävin kaupassa ostamassa vähän ruokia, leivoin yhden kakun, eikä kukaan valita. Ruoka lämmitettiin porukalla. Joulu on kiva kun ei stressaa eikä yritä tehdä siitä mitään lomapäiviä ihmeellisempää. Mun lapsuudenkodissa oli aina kauhea häslinki. Päätin että minun kodissa ei ole. Vieraita ei omia lapsia lukuunottamatta kutsuta eikä oteta vastaan.

Miehesi ei tehnyt tuotakaan vähää vaan lampsi valmiiseen pöytään syömään mahansa täyteen. Kai se sentään sai mikron päälle ja lämmitti omat ruokansa?

Vierailija
47/55 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kai vähemmän tahtovat sellaista asetelma-poseerausjoulua missä kaikki laitetaan ikäänkuin odotettaisiin avotakan tai vastaavan kuvaajaa saapuvaksi.

Vierailija
48/55 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan tyypilliseltä parisuhteelta - naisella on miehille vain välineellinen ero. Sorry, mutta on aika naiivia kuvitella, että yksikään mies kykenisi mihinkään enempään, koska sellaisiksi heidät on kaikki kotona kasvatettu ja yhteiskunta antanut vielä siunauksensa.

Miäswiha loistaa taas poissaolollaan.

Vierailija
49/55 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kummasti kelpaa miehelle kyllä kaikki, mutta mitään ei joulun eteen tekisi. Meillä on jo aikuiset lapset, mutta kyllä hekin muistelevat lapsuuden jouluja, että miten kivaa se oli. Muistot luovat perinteitä ja ne ovat tärkeitä. Voihan sitä toki viettää kaikki juhlapyhät ilman mitään juhlallisuuksia, mutta kyllä elämään kuuluu juhlakin.

Vierailija
50/55 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko 'vaativassa asiantuntijatyössä' kuten muutkin palstan naiset?

Vierailija
51/55 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi marttyyri, joka touhottaa ja touhottaa ja sitten ulisee vaikka kukaan ei ole mitään pyytänyt.

Anna itsellesi piiskaa, sinähän se olet joka kaikkea tuota tekemistä vaatii.

Vierailija
52/55 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kummasti kelpaa miehelle kyllä kaikki, mutta mitään ei joulun eteen tekisi. Meillä on jo aikuiset lapset, mutta kyllä hekin muistelevat lapsuuden jouluja, että miten kivaa se oli. Muistot luovat perinteitä ja ne ovat tärkeitä. Voihan sitä toki viettää kaikki juhlapyhät ilman mitään juhlallisuuksia, mutta kyllä elämään kuuluu juhlakin.

Minä elin lapsuuteni yksinhuoltajaisän kanssa. Meillä oli jouluna kinkkua ja kossua. Kadehdin kavereita, joilla oli kauniisti koristellut kodit, lahjoja ja vieraita. Päätin, että jos joskus omia lapsia saan, niin heille järjestän kunnon joulun ja niin olen tehnyt.  

Vierailija
53/55 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä joulumarttyyrit ovat samoja jotka huutavat puolisoilleen siitä kun asioita ei ole arjessakaan hoidettu heidän tavallaan ja kuvittelevat että puoliso on ajatustenlukija joka tietäisi miten ja milloin asiat on hoidettava. Itse asialla ei välttämättä ole edes mitään merkitystä, esimerkiksi onko imuroitu talo vasemmalta oikealle vai oikealta vasemmalle.

Vierailija
54/55 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaattehan keskustella

Vierailija
55/55 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä vastaan että parasta olisi jos kukaan ei laittaisi joulua. Turhempaa hommaa vaikea keksiä. 

Eli sinä et saanut lahjoja lapsena eikä teillä vietetty joulua. Vai oliko joulu ja olet sanonut äidillesi että ihan turhaa työtä teki joulun eteen, et arvosta yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme