Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan mulla joku sydän- tai verisuonisairaus

Vierailija
26.12.2023 |

Muutaman päivän ajan tuntunut painetta päässä ja kasvoissa ja kaulan molemminpuolin. Toisinaan vahvistunut jonkun liikunnan jälkeen. Lisäksi kurkkua kuristaa ja tätä on ollut jo koko vuoden. Lääkärissä käynyt kurkun kuristuksen ja päässä olevan sumeuden takia aikaisemmin ja sanoi vaan että varmaan lihasperäistä. Ei kukaan lääkäri ole mitään sydänjuttuja edes maininnut. Olen siis vasta 25v nainen. Verenpaine lääkärissä kesällä katsottu ja oli ok. Kotona olen mitannut ja aina saanut jopa paljon alhaisempia lukemia kuin lääkärissä, jossa alapainekin näyttänyt 85 mutta lääkärin mukaan ihan hyvä. Epäillyt näyttääkö kotimittari edes oikeaa kun paineet aina jotain 111/77 lukemia sen mukaan. Vanha mittari kuitenkin. On toinenkin mittari mutta se on rannemittari ja se näyttää aina vielä alhaisempia lukemia joten ei ole luotettava. 

Kaikki oireeni kuitenkin laitettu myös ahdistuksen piikkiin enkä kehtaa tai uskalla mennä enää lääkäriin niin en tiedä mitä pitäisi tehdä. Minulle on määrätty mielialalääkitys jota en ole vielä aloittanut. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun sinäkin kuukahdat johonkin ahdistuksen piikkiin laitettuun sairauteen tai syöpään, lääkäri toteaa vain että "oho" ja jatkaa vaan.

Vierailija
2/29 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo verenpaineethan ainakin on hyvät, lieväati matalasta ei ole mitään haittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän ylipainoa kyllä

Vierailija
4/29 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samantapaiset oireet. Syynä oli hiljainen reflusksi eli eli laryngofaryngeaalinen refluksi. Mitään perinteisiä refluksioireita ei ollut. Nesteet nousi huomaamatta ruokatorveen ja ärsytti lähes kaikkea ympärillään. Juuri tuo paineen tunne kasvoilla ja kaulalla sopii hyvin oireisiin. Samoin liikunnan vaikutus: oire pahenee liikkuessa koska liike provosoi refluskia. Muutaman viikon happosalpaajakuuri auttoi. Parin viikon jälkeen oli jo palon helpompi olo. Sängyn pääpuolen pääty nostettiin kirjoilla ylös. Lisäksi noudatettiin ruokavaliota ja syötiin pieniä annoksia. Sain reseptilääkkeet erikoislääkäriltä. 

Tapasin aika monta terveyskeskuslääkäriä. Kukaan ei kertaakaan edes ehdottanut refluksia. Vasta erikoislääkäri osui diagnoosissaan oikeaan. Voihan syy ap: tapauksessa olla jokin muukin, mutta ruokavaliohoitoa ja sängyn päädyn nostamista voi kokeilla kotonakin.

Vierailija
5/29 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli samantapaiset oireet. Syynä oli hiljainen reflusksi eli eli laryngofaryngeaalinen refluksi. Mitään perinteisiä refluksioireita ei ollut. Nesteet nousi huomaamatta ruokatorveen ja ärsytti lähes kaikkea ympärillään. Juuri tuo paineen tunne kasvoilla ja kaulalla sopii hyvin oireisiin. Samoin liikunnan vaikutus: oire pahenee liikkuessa koska liike provosoi refluskia. Muutaman viikon happosalpaajakuuri auttoi. Parin viikon jälkeen oli jo palon helpompi olo. Sängyn pääpuolen pääty nostettiin kirjoilla ylös. Lisäksi noudatettiin ruokavaliota ja syötiin pieniä annoksia. Sain reseptilääkkeet erikoislääkäriltä. 

Tapasin aika monta terveyskeskuslääkäriä. Kukaan ei kertaakaan edes ehdottanut refluksia. Vasta erikoislääkäri osui diagnoosissaan oikeaan. Voihan syy ap: tapauksessa olla jokin muukin, mutta ruokavaliohoitoa ja sängyn päädyn nostamista voi kokeilla kotonakin.

Joo on tota refluksiakin epäilty. Mutta silti pelottaa koska haluaisin tarkempia tutkimuksia

Vierailija
6/29 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän sydänjuttu voisi aiheuttaa tämmöisiä oireita ja miten semmoinen olisi kehittynyt:(

Vierailija
7/29 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla huiteli verenpaineet 160/100 ja paineen tunne päässä oli kova. Kasvot oli punaiset aina. Sitten aloitettiin verenpainelääkitys ja sitä olotilaa ei voi edes sanoin kuvata kun verenpaine tippui normaalille tasolle.

Sinulla on ihan normaali verenpaine, ap.

Vierailija
8/29 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kuulosta ollenkaan sydänperäiseltä. Ahdistukseen liittyy juuri itsensä liiallista tarkkailua ja fyysisiä oireita. Kokeile lääkitystä, jos se auttaisi. Lisäksi jotain voimistelua, että saat niskan jumit auki. 

Verenpaineesikin on täydellinen. Vastaanotolla siihen tulee valkotakkilisää. Kotona mitattu on luotettavampi.

Vierailija
9/29 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän sydänjuttu voisi aiheuttaa tämmöisiä oireita ja miten semmoinen olisi kehittynyt:(

Sydänperäisiä oireita on mm. hengenahdistus pienestäkin ponnistuksesta ja kuoppaturvotus (sormella painaessa turvonneeseen kohtaan jää kuoppa). 

Vierailija
10/29 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkittu ja turvallinen,LOL.

Juuri näin

Vierailija
11/29 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kuulosta ollenkaan sydänperäiseltä. Ahdistukseen liittyy juuri itsensä liiallista tarkkailua ja fyysisiä oireita. Kokeile lääkitystä, jos se auttaisi. Lisäksi jotain voimistelua, että saat niskan jumit auki. 

Verenpaineesikin on täydellinen. Vastaanotolla siihen tulee valkotakkilisää. Kotona mitattu on luotettavampi.

Niin kai sitten. Mutta en tiedä luotanko omaan mittariini. Pitääkö noita verenpainemittareita jotenkin huoltaa? 

keväällä sain pari kertaa yhtäkkiä myös kovan kipukohtauksen jossa alkoi sattua selkään kylkiin ja kurkkuun asti niin että ihan piti itkeä. Päivystykseen soitin ja sanoi vaan että närästystä.

nyt tosin alkoi pelottaa joku syöpäkin että joku kasvain jossain painaa

Vierailija
12/29 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuuri allergialääkettä. Olo saattaa helpottaa.

Vierailija
13/29 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kai sitten. Mutta en tiedä luotanko omaan mittariini. Pitääkö noita verenpainemittareita jotenkin huoltaa? 

keväällä sain pari kertaa yhtäkkiä myös kovan kipukohtauksen jossa alkoi sattua selkään kylkiin ja kurkkuun asti niin että ihan piti itkeä. Päivystykseen soitin ja sanoi vaan että närästystä.

nyt tosin alkoi pelottaa joku syöpäkin että joku kasvain jossain painaa

Ootko gynekologilla käynyt? Voihan sielläkin löytää jotain. Itsellä löytyi kysta joka oli painanut ja aiheuttanut pahoinvointia

Vierailija
14/29 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kuuri allergialääkettä. Olo saattaa helpottaa.

Miksi allergialääkettä? Minusta ap tarvitsisi keskusteluapua.

Vierailija
15/29 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä melko paljon ahdistukselta. varsinkin miten kuvailit sanoilla " pelottaa". Yms. Ahdistus voi saada ihan sellaisia oireita mitkä tuntuu aidoilta. Mua puristi rintaa ja kurkussa aina pala, korvat meni lukkoon ja syke nousi helposti, uni ei tullut.  Kannattaa silti ottaa kaikki testit mitä vain saat ja sydänfilmit

Vierailija
16/29 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on pa ska tyyny ja/tai patja. Tai koneen näyttö ei ole oikealla korkuudella

T. Tietäjä

Vierailija
17/29 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskat on jumissa.

Vierailija
18/29 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä melko paljon ahdistukselta. varsinkin miten kuvailit sanoilla " pelottaa". Yms. Ahdistus voi saada ihan sellaisia oireita mitkä tuntuu aidoilta. Mua puristi rintaa ja kurkussa aina pala, korvat meni lukkoon ja syke nousi helposti, uni ei tullut.  Kannattaa silti ottaa kaikki testit mitä vain saat ja sydänfilmit

En usko että saan mitään testejä

Vierailija
19/29 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tuntuu aidoilta koska ne on aitoja

Vierailija
20/29 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiiin mulla myös aina ollut korkea leposyke eli jotain 90-100 yleensä. Onkohan paha:dd

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan