Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ylpeitä suomalaisuudesta?

Vierailija
26.12.2023 |

Suomi on varautumisen suurvalta. Olemme maailman onnellisin kansa. Suomessa on maailman parhaat
tuet kaukaa tulleille, kaikki tahtovat muuttaa Suomeen. Olemme maailman vastaanottavaisin kansa.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana oli ylpeä. En puhu mistään rodullisista tai kansallismielisistä jutuista, vaan koulutuksesta, terveydenhoidosta ja puhtaasta luonnosta. Ylipäänsä toimivasta yhteiskunnasta. 2000-luvun alun Suomi oli ihan jees paikka. 

Mutta siitä on jo 20 vuotta eikä menneillä ajoilla voi ratsastaa loputtomiin. PISA puhuu karua kieltään, samoin hoitojonot, paskassa kunnossa olevat tiet, jatkuvat leikkaukset ja yhteiskunnan eriarvoistuminen.

Joten en ole ylpeä. Tunnustan prepanneeni lukion aikaista ruotsiani, koska ajattelin mahdollisesti siihen suuntaan vielä, vaikka olen jo reilu 4-kymppinen. Norja toinen joka kiinnostaa.

Vierailija
82/90 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut enää ylpeä pariin vuoteen. Se taas heijastuu suoraan siihen, mitä olisin kriisitilanteessa valmis tekemään tämän maan puolesta.

Minä en taas ole ollut pariin kymmeneen vuoteen ylpeä suomalaisuudesta. Tämä voisi olla niin hieno maa mutta paskaksi mennyt. Puolustaisinko maata? Jaa-a.

Ethän sinä olekaan suomalainen kun olet venäläinen trolli.

Olen suomalainen ja siksi tiedän mistä puhun. Älä perkule venäläiseksi trolliksi hauku. Eli pysyn kommentissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha jauhaa tuota venäjän propagandaa tänne, ei suomalaiset ole niin tyhmiä että uskoisi. Meillä on kyky ajatella itse, toisin kuin venäläisillä lampailla.

----

R y s s ä t  ovat geneettisesti tyhmiä, mutta Suomen alueella olevat ns. suomalaiset eivät. Korjatkaa kuitenkin ne valheet ja liittäkää Suomea maa-alue takaisin Ruotsiin. Suomen alueella asuvat ovat r y s s i e n kätyreiden pettämiä.

Vierailija
84/90 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä suomalaisuudesta enkä ole koskaan pitänyt. Revin esim. eilen Suomen lipun kotona, heitin roskiin ja piilotin jalustan. Suomen lippu on vastenmielinen, ummehtunut ja ruma.

Suomen kieli on maailman rumin kieli (oikesti on), vielä rumempi kuin viron kieli. En ole ikinä ymmärtänyt mitä suomalaisuus tarkoittaa. Tosiasiassa Suomi on maa-alue joka hätäpäissään kyhättiin pystyyn vuonna 1917 ja ns.sivistyneistö kyhäsi alueen ihmisille valeidentiteetin. Minä en ikinä ole kyennyt eläytymään siihen valheeseen ja totuus on nyt selvinnyt. Mm. totuus paljastuu Juha Hurmeen haastattelussa. Useimmat haluavat silti vieläkin valehdella itselleen ja toisille, koska itsetunto ei kestä totuutta. Suomi on tosiasiassa ollut Ruotsin maakunta, Ruotsin itäinen maa-alue. Kaikki keskimääräistä fiksummat tuon toki tietävätkin. Voitte hehkutella jotain olematonta suomalaisuutta ja elää valheessa, kunhan ette enää tule tuputtamaan minulle sitä valhettanne. Suoma

Kukaan ei pidä äidinkieltään rumana, joten paljastit viimeistään tällä viestillä olevasi venäläinen propagandisti, tosin sen nyt ymmärtää muutenkin kuka tahansa. Ei suomalaisia huijata näin helposti paskanjauhannalla kuin venäläisiä. 

Vierailija
85/90 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä suomalaisuudesta enkä ole koskaan pitänyt. Revin esim. eilen Suomen lipun kotona, heitin roskiin ja piilotin jalustan. Suomen lippu on vastenmielinen, ummehtunut ja ruma.

Suomen kieli on maailman rumin kieli (oikesti on), vielä rumempi kuin viron kieli. En ole ikinä ymmärtänyt mitä suomalaisuus tarkoittaa. Tosiasiassa Suomi on maa-alue joka hätäpäissään kyhättiin pystyyn vuonna 1917 ja ns.sivistyneistö kyhäsi alueen ihmisille valeidentiteetin. Minä en ikinä ole kyennyt eläytymään siihen valheeseen ja totuus on nyt selvinnyt. Mm. totuus paljastuu Juha Hurmeen haastattelussa. Useimmat haluavat silti vieläkin valehdella itselleen ja toisille, koska itsetunto ei kestä totuutta. Suomi on tosiasiassa ollut Ruotsin maakunta, Ruotsin itäinen maa-alue. Kaikki keskimääräistä fiksummat tuon toki tietävätkin. Voitte hehkutella jotain olematonta suomalaisuutta ja elää valheessa, kunhan ette enä

Se historiakin on niin kovin lyhyt ja kulttuurihistoriaa ei juuri ole olemassakaan. Melkein kaikki vanha on hävitetty, palanut tuusan nuuskaksi tai sitten tuhopoltettu. 

Vierailija
86/90 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä suomalaisuudestani. Ulkomailla suomalaiset saavat hyvää palvelua, sillä suomalaisilla on hyvät käytöstavat, he eivät valita pikku seikoista ja he ovat ystävällisiä. 

Huonoa on korkeat verot ja liian hyvä sosiaaliturva. 

Vierailija
87/90 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään ylpeä, mutta olen hirveän tyytyväinen ja onnellinen, kun olen syntynyt suomalaiseksi. En asu Suomessa, enkä ole Suomen tai suomalaisuuden lähettiläs niin, että koko ajan julistaisin kaikille Suomen ja suomalaisten erinomaisuutta. Jotkut tekee tätä ja se vähän hävettää.

Vierailija
88/90 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tunnettu onnellisuustutkija näkyi itse sanovan, ettei onnellisuus termi kuvaa parhaiten suomalaisia, vaan paremminkin "tyytyväisyys". Näissä on vissi ero.

Suomessa on paljon myös henkistä kurjuutta, yksinäisyyttä, masennusta, kiusaamisongelmia kouluissa ja työpaikoilla, monilla korkea kynnys avunhakemiseen. Muistutukseksi, että vaikka pärjäämme kansainvälisissä tutkimuksissa, aikalailla kurjuutta on meilläkin vaikka perusasiat olisi kunnossa.

Tälle voi jokainen tehdä jotain eli ei jätetä ketään yksin ja välitetään.

Vierailija
89/90 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, koska koko sana suomalaisuus on menettämässä merkityksensä. Entisestä hyvinvointivaltiosta ei ole kohta jäljellä muuta kuin pelkkä muisto. Elintaso yksinkertaisesti romahtaa.

Vierailija
90/90 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen että suomalaisuudessa on paljon hyvää. Meillä on esimerkiksi hieno luontosuhde, metsät ja järvet suhteellisen puhtaita. Luonnonsuojeluasioissa ollaan vahvoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi