Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu ei tuntunut oikein miltään

Vierailija
26.12.2023 |

Outo tunne jäi joulusta. Olin valmistellut joulua pitkän aikaa. Ei tullut kiire. Kuitenkin jäi sellainen fiilis, että jotain puuttui, mutta en keksi mitä. Oli läheiset ympärillä ym.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina tuo samaa fiilistä 

Vierailija
2/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kaikki valmistelu muutamaa päivää varten 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kohta on uusi vuosi. Joskus se tuo tullessaan paremman fiiliksen. 

Vierailija
4/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olivat ne läheiset jotka pilasivat fiiliksen. 🤣

Vierailija
5/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kohta on uusi vuosi. Joskus se tuo tullessaan paremman fiiliksen. 

Itse en tajua tätä uuden vuoden hehkutusta. Monella arki rullaa samalla tavalla vuodesta toiseen. 

Vierailija
6/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kokeile ensi vuonna toisenlaista joulua. 😁

Vierailija
7/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Huonoin joulu tähän mennessä. Flunssassa sängynpohjalla, ärsyttää.

Vierailija
8/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän vuosia tulee mittariin, sen vähemmän joulu tuntuu joululta. Lapsena joulu oli tietyllä tapaa niin taianomaista, mutta nykyään lähinnä vaan ihan ok vapaajakso töistä, jolloin syödään hieman erilaisia ruokia normiin verrattuna.

Vierailija
9/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se joulu miltään tunnukaan, koska ei siinä ole mitään. se on luomasi valhemuisto tai illuusio

Vierailija
10/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu ei ole vielä ohi. Tänään on toinen joulupäivä. Parhaassa tapauksessa jos ei ole päässyt viihtyisään tunnelmaan aikaisemmin, nyt on vielä mahdollisuus.

Vierailija
11/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin joulufiiliksestä melkein enemmän välipäivinä kuin jouluaattona. Koti on kauniisti koristeltu, ja hyasintit tuoksuvat. Aatto on aina ohjelmaa täynnä, nyt voi vain nauttia tunnelmasta. Pidän joulukoristeet esillä Nuutinpäivään saakka.

Vierailija
12/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma minulla. En tiedä johtuuko se tästä uudesta kodista johon muutin marraskuun lopulla vai mistä. Olin sukulaisten luona kuten ennenkin ja miesystävän kanssa aattoillan. Silti, mikään ei oikein tuonut joulun tuntua. Vähän harmittaa jotenkin, kokoajan ootin että kyllä se vielä tulee, ei tullut. Itse valmistelin kanssa kaikkea ajoissa, valmistelin erilaisia ruokia jne. Silti kaikki oli jotenkin latteaa.

Vierailija
13/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma minulla. En tiedä johtuuko se tästä uudesta kodista johon muutin marraskuun lopulla vai mistä. Olin sukulaisten luona kuten ennenkin ja miesystävän kanssa aattoillan. Silti, mikään ei oikein tuonut joulun tuntua. Vähän harmittaa jotenkin, kokoajan ootin että kyllä se vielä tulee, ei tullut. Itse valmistelin kanssa kaikkea ajoissa, valmistelin erilaisia ruokia jne. Silti kaikki oli jotenkin latteaa.

Täällä ihan tuo sama fiilis. Kuuntelin joululauluja, koristelin, leivoin pipareita ja tein ruokia.. odotin lasten riemua. Kuitenkaan en saanut sellaista kunnollista joulufiilistä

Vierailija
14/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vain helpottunut kun seuraavaan jouluun on taas vuosi aikaa. Sitä ennen on toki muita juhlia, mm. pääsiäinen, vappu ja juhannus ja kesäkin pitää kestää sekä se ihmeellinen menneen kesän haikailu. Ymmärrän koko ajan vähemmän sitä, miten kaikki ne ihmeelliset tunteet ja valmistelut liittyvät juurikin jouluun. Toki kaikista muistakin juhlista yritetään tehdä mahdollisimman kaupallisia ja vaikka mitä roinaa myydä, mutta silti juurikin se joulu tuntuu olevan monessakin mielessä se vuoden kohokohta.

Vierailija
15/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi mä tulen, sitä laimeammilta joulut enää tuntuu. Silloin kun lapset oli pieniä ja niille teki joulun, niin innostui itsekin siinä tohinassa ja jännityksessä, mutta nyt kun ne on aikuisia ja tekevät joulun omiin koteihinsa, niin en saa enää itsekseni joulusta juuri mitään irti. En halua lähteä joulunviettoon heille, koska kaikilla on pieniä lapsia ja koiria ja hirveä häsellys ja hulina. Asuvat myös kaukana, enkä jaksa lähteä matkustamaan heidän luokseen.

Vierailija
16/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se ikä. Kaikkea on nähnyt jo vähän liikaakin, eikä tule elämyksiä tai fiiliksiä.

Esim. kuka saa fiiliksiä tehdessään kävelylenkkejä tai pyöräilylenkkejä vuodesta toiseen niillä samoilla teillä ja poluilla? En minä ainakaan. Muutto kaupungin toiselle laidalle antaa nyt vähän vaihtelua, mutta äkkiäkös sitä taas tulee tylsä. Sama joulussakin. Tuolta se tulee ja sinne se menee. 

Vierailija
17/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vaan on ne lahjat jotka sen joulun tekee. Oli ihana katsoa miten iloisia lapset olivat lahjoistaan.

Vierailija
18/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ainoa tunne on nyt jumalaton jälkiväsymys ja helpotus kun koko paska on ohi. Olipa turhaakin turhempaa. 

Vierailija
19/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun lapsi hankeen hukkui unohtui?

Kaupallisuudella pääsee vain maalliselle pintatasolle.

Vierailija
20/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joulutunnelma ole iästä kiinni. Lapsuuteni joulut eivät olleet aina niin onnellisia, mutta nyt isoäiti-iässä, kun olen vielä terve ja energinen (yhä työelämässä), nautin jouluista. Muistan kyllä itsekin kokeneeni tuon, eikö se joulutunnelma tullutkaan -fiiliksen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi