Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkalla olijat jumissa Meksikossa - mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa?

Vierailija
25.12.2023 |

Pysyttelisitkö sinnikkäästi paikan päällä odottelemassa, että matkanjärjestäjä saa paluukuljetuksen järjestettyä (vaikka siinä menisi ties kuinka kauan), vai alkaisitko  todennäköisimmin etsimään itsellesi (ja muulle seurueellesi) vaihtoehtoista lentoa Suomeen, vaikka joutuisitkin oletettavasti maksamaan enemmän, etkä luultavasti saisi matkanjärjestäjältä korvauksia.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaisin veronmaksajia apuun ja uhriutuisin somessa niin vietävästi.

Vierailija
22/29 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vastaavassa tilanteessa. Silloinkin oli force majeure kyseessä. Eipä siinä voinut muuta kuin odotella tietoa.

Sehän tuollaisessa on ikävää, että lomailua (tai työmatkaa) ei voi rauhassa jatkaa, kun pitää olla valmis menemään lentokentälle tunnin varoitusajalla. Ja siellä lentokentän vieressä tuppaa olemaan ankeita teollisuusalueita ja rosvoja kaduilla, ei mitään paratiisirantoja.

Silti ei lukeudu elämän sadan kovimman vastoinkäymisen joukkoon. En ikinä luottaisi mitään tärkeää sen varaan, että maailman toiselta puolelta pääsee takaisin kotiin tietyllä kellonlyömällä. Lentojen peruuntuminen on arkea.

Ei se kone nyt mitenkään pääse Meksikoon tunnin varoitusajalla Suomesta. Itse olin vastaavassa tilanteessa ja ihan rauhassa jatkoin lomailua kun tiesi että 24h myöhemmin se lento tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin että matkatoimisto järjestää minut kotimatkalle. En alkaisi Cancunista mitään reittilentoja tuhansilla euroilla ostamaan, jos olen lentoni jo matkatoimistolle maksanut. Se on niitten vastuulla järjestää se lento, eikä mun.

Vierailija
24/29 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogaisin itekseni

Vierailija
25/29 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäisisin matkavakuutusyhtiöltäni eri vaihtoehtoja. Nauttisin elämästäni. Mutta jos olisin yks tavallinen Manninen, niin varmaan itkisin kaljarahan toivossa vinkkipuhelun Iltapaskoihin ja Seiskaan.

Vierailija
26/29 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysäisisin matkavakuutusyhtiöltäni eri vaihtoehtoja. Nauttisin elämästäni. Mutta jos olisin yks tavallinen Manninen, niin varmaan itkisin kaljarahan toivossa vinkkipuhelun Iltapaskoihin ja Seiskaan.

Luuletko sä tosissasi, että vakuutusyhtiö kehoittaisia sua sooloiluun ja kertoisi maksavansa kaiken?

Vierailija
27/29 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lentojen peruuntuessa ei odotella, että joku tietty lentokone tulee hakemaan, vaan matkustajat reititetään uusiksi. Jotkut saadaan kohteeseen Pariisin kautta, jotkut Dohan kautta, jotkut Heathrown kautta. Jos on joustamaton ja vaatii tiedon uudesta lennosta 24 tuntia etukäteen, saa odottaa kauemmin.

Vierailija
28/29 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin pakettimatkalla, jonka paluulento myöhästyi, koska kone oli pakkasten takia Suomessa jäässä. Nautin ylimääräisestä vuorokaudesta lämpimässä ja olisin ollut mielelläni vaikka viikonkin pidempään siellä. Kyllä töihin aina takaisin pääsee, jos on pätevä syy poissaololle. Vielä vähemmän haittaisi, jos matka venyisi pyhien aikana.

Mutta varmaan näitä Meksikosta palaavia pitää kriisiryhmien ja mielellään presidentinkin mennä vastaanottamaan ja heidän vaiheitaan pitää seurata pitkälle ensi vuoteen, että nähdään, miten kovia kokeneet veteraanit sopeutuvat elämäänsä Suomessa.

Varsinainen hauki puri miestä -uutinen koko juttu.

Vierailija
29/29 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lentojen peruuntuessa ei odotella, että joku tietty lentokone tulee hakemaan, vaan matkustajat reititetään uusiksi. Jotkut saadaan kohteeseen Pariisin kautta, jotkut Dohan kautta, jotkut Heathrown kautta. Jos on joustamaton ja vaatii tiedon uudesta lennosta 24 tuntia etukäteen, saa odottaa kauemmin.

Kyllä vaan lomalennoilla odotellaan. Reittilennot toki menee noiden eri reititysten kautta mutta sellaisia ei juuri Tui järjestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi