Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nautitko vauvavuodesta?

Vierailija
25.12.2023 |

Nautitko vai onko/oliko liian rankkaa? Oliko rankempaa, vähemmän rankkaa vai yhtä rankkaa kun olit ajatellut? 

Nautitķo vauvavuodesta?

Vaihtoehdot

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nautin. Olin varautunut siihen, että en ehkä nauttisi ja olisi tosi rankkaa ja ihan kamalaa, mutta onneksi näin ei ollut. Jotkun asiat yllättivät rankkuudellaan, mutta enimmäkseen oli vain positiivisia yllätyksiä. 

Vierailija
22/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nauttinut. Minulla ei ole hoivaviettiä toisin kuin miehelläni on. Täysimetin 6kk, ja painelin töihin kun lapsi oli 8kk. Mies oli pitkään kotona tämän jälkeen. Imetys oli ainoa syy olla kotona. Kaipasin töihin ja älyllisten haasteiden pariin. En edelleenkään nauti kotona olemista tai kotiaskareiden tekemisestä. En olisi varmasti koskaan avioitunut tai saanut lapsia, ellei noin ihana ja hoivaava mies olisi sattunut kohdalle. Nykyään olen kiintynyt lapsiin, kun ovat isompia ja heidän kanssa voi käydä järkeviä keskusteluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni parasta aikaa. Sain ainoan lapseni 36-vuotiaana, osasin nauttia joka hetkestä. Tietenkin oli valvomista yms ja kiinni vauvassa, mutta kun tiesi että ainutkertainen vauva-aika menee nopeasti ohi, niin kyllä minä osasin nauttia siitä ajasta. 

Vierailija
24/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman lapsensa ei halua kuolevan, siksi en ole häntä siihen pakottanut.

En ole onnellinen että mun vanhemmat pakottivat mut syntymään ja kuolemaan, mitäs siihen sanot? Elämässä ei ole järkeä vaikka joskus kuolenkin.

Ei elämässä tarvitse olla järkeä. Jos ei ole onnellinen, voi siihen hankkia apua, mm. terapiaa ja lääkitystä. 

Mulla oli antinatalistisia ajatuksia, kun sairastin masennusta. Juuri näitä ajatuskeloja, että miksi mun edes piti syntyä, kun elämä on kärsimystä. Parannuin sairaudesta enkä ole ajatellut noin enää vuosiin, kun tajusin ettei nuo ajatukset ole todellisuutta, vaan sairauden aiheuttama vääristymä.

Elämä on lahja, joka otetaan vastaan hetki kerrallaan, eläen tässä ja nyt, ei kuolemaa odottaen ja peläten. Elämää eletään tekemällä muille hyvää ja rakastamalla, ei vellomalla omassa kurjuudessaan, vaan katsomalla itsensä ulkopuolelle, elämällä täysillä, koska jonain päivänä me kuollaan. Kuoleman ajatteleminen saa mut arvostamaan elämää entistä enemmän. Ja arvostamaan kaikkia esi-isiäni ja vanhempiani, koska siksi että he ovat joskus eläneet ja kuolleet, mä saan nyt elää. 

Vierailija
25/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole onnellinen että mun vanhemmat pakottivat mut syntymään ja kuolemaan, mitäs siihen sanot? Elämässä ei ole järkeä vaikka joskus kuolenkin.

Ei elämässä tarvitse olla järkeä. Jos ei ole onnellinen, voi siihen hankkia apua, mm. terapiaa ja lääkitystä. 

Mulla oli antinatalistisia ajatuksia, kun sairastin masennusta. Juuri näitä ajatuskeloja, että miksi mun edes piti syntyä, kun elämä on kärsimystä. Parannuin sairaudesta enkä ole ajatellut noin enää vuosiin, kun tajusin ettei nuo ajatukset ole todellisuutta, vaan sairauden aiheuttama vääristymä.

Elämä on lahja, joka otetaan vastaan hetki kerrallaan, eläen tässä ja nyt, ei kuolemaa odottaen ja peläten. Elämää eletään tekemällä muille hyvää ja r

Tämä. Kärsimys alkaa vasta olemassaolosta. Ilman syntymistä hyvät ja huonot kokemukset ovat täydellisessä balanssissa.

Vierailija
26/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on 36 mutta kyllä hän edelleen on minun VAUVANI ja tarvitsee hoivaani. Ihanaa hääräillä keittiössä ja valmistaa hänelle soseita. Minulla on aika paljon enemmän elämänkokemusta. Olen tarpeellinen!

Lapsi hankitaan tarpeeseen. Siksi usein parempia vanhempia olisivat ne jotka eivät lisäänny.

Vierailija
27/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te antinatalistit voi toisten puolesta päättää, miten he kokevat elämänsä. 

Jos et itse koe elämääsi elämisen arvoiseksi, se ei mitenkään muuta toisten kokemusta. Mä olen kiitollinen elämän lahjasta vaikka olen kärsinytkin paljon. Vastaavasti olen auttanut paljon muita ja vähentänyt heidän kärsimystään. 

Se että synnyin on varmasti tuonut itselleni enemmän kärsimystä kuin hyvää, mutta muille olen tuottanut enemmän hyvää kuin kärsimystä, ja sen vuoksi nettovaikutus on plussalla. Olen kiitollinen että synnyin, ja vaikka kuinka vakuuttelisit muuta, et saa minua muuttamaan mieltäni omasta elämästäni.

Vierailija
28/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te antinatalistit voi toisten puolesta päättää, miten he kokevat elämänsä. 

Jos et itse koe elämääsi elämisen arvoiseksi, se ei mitenkään muuta toisten kokemusta. Mä olen kiitollinen elämän lahjasta vaikka olen kärsinytkin paljon. Vastaavasti olen auttanut paljon muita ja vähentänyt heidän kärsimystään. 

Se että synnyin on varmasti tuonut itselleni enemmän kärsimystä kuin hyvää, mutta muille olen tuottanut enemmän hyvää kuin kärsimystä, ja sen vuoksi nettovaikutus on plussalla. Olen kiitollinen että synnyin, ja vaikka kuinka vakuuttelisit muuta, et saa minua muuttamaan mieltäni omasta elämästäni.

Tämä. Se mitä mieltä kukakin on, selviää vasta synnyttyä. Vanhempi on valmis ottamaan sen riskin ja uhkapelaamaan lapsen onnellisuudella, koska pahempaa olisi mahdollinen oma kärsimys lisääntymättömyydestä kuin mahdollinen lapsen kärsimys lisääntymisestä.

Vierailija
29/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi antinatalistit tulee aina näihin vauvakeskusteluihin spämmäämään? Vaikka selvästi nämä äidit eivät ole kohderyhmää - he ovat kokeneet elämän elämisen arvoiseksi ja halunneet myös jatkaa sukuaan ja synnyttää uutta elämää. Olisiko joku muu keskustelupalsta hedelmällisempi maaperä antinatalistisille aatteille? 

Vierailija
30/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei. Vauvat 2 kpl oli ihania, valvottivat toki mutta kaipasin aivan valtavasti takaisin töihin. En raskinut ihan heti kuitenkaan äitiysloman jälkeen laittaa lapsia hoitoon.

Vierailija
31/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen vauvavuodesta nautin, toisen en. Loppui vauvakuumeilut siihen valvomiseen.

Vierailija
32/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko miettiny kuoleman hyväksymistä osaksi elämää?

Vierailija
33/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi antinatalistit tulee aina näihin vauvakeskusteluihin spämmäämään? Vaikka selvästi nämä äidit eivät ole kohderyhmää - he ovat kokeneet elämän elämisen arvoiseksi ja halunneet myös jatkaa sukuaan ja synnyttää uutta elämää. Olisiko joku muu keskustelupalsta hedelmällisempi maaperä antinatalistisille aatteille? 

Taas emän näkökulma, eikä syntyvän ihmisen. Minäminäminä.

Ps. ihminen ei pysty synnyttämään uutta elämää, koska emme kykene yhteyttämään. Oman jälkeläisen tuottamiseksi ihmisen on aina tapettava ja tuhottava elämää.

Vierailija
34/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
35/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. ihminen ei pysty synnyttämään uutta elämää, koska emme kykene yhteyttämään. Oman jälkeläisen tuottamiseksi ihmisen on aina tapettava ja tuhottava elämää.

Miks koet tietäväs yhtään tuota toista paremmin sen syntyvän ihmisen näkökulman? 

Vierailija
36/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antinatalistihan miettii vain itseään - minä minä minä ja minun kärsimys. 

Itse mietin miten voin auttaa muita. Olen vähentänyt työlläni useiden ihmisten kärsimystä, sekä tuonut valtavasti iloa vanhemmilleni ja isovanhemmilleni. Oma kärsimys on aika vähäpätöinen asia verrattuna siihen. Minkä verran itse autat muita ja teet muille hyvää? 

Vierailija
37/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin miten voin auttaa muita. Olen vähentänyt työlläni useiden ihmisten kärsimystä, sekä tuonut valtavasti iloa vanhemmilleni

Kuinka monta äitiä ja heidän lastaan olet elämäsi aikana syönyt? Tukenut tehotuotantoa jossa äiti pyrkii tyydyttämään hoivaviettiään lapsellaan mutta hänet erotetaan teuraaksi menevästä lapsestaan?

Vierailija
38/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin ihan älyttömän paljon. Molempien lasten kanssa ekat vuodet olivat ihania. Ei kiire minnekkään ja mahtavat tyypit seurana, joidennkasvua ja kehitystä oli upeaa seurata..

Miksi aina sanotaan että oman lapsen kehitystä on kiva seurata mutta sitten sairaalloisesti kytätään ja yritetään hankaloittaa teinin seksielämää omassa kodissaan?

Odotatko innolla sitä kun teinisi alkaa parittelemaan ja sinun on järjestettävä tekemistä itsellesi kodin ulkopuolella että he saavat rauhan?

Vierailija
39/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin miten voin auttaa muita. Olen vähentänyt työlläni useiden ihmisten kärsimystä, sekä tuonut valtavasti iloa vanhemmilleni

Tämä. Antinatalistit ovat niitä jotka tekevät tietoista elämää ja siirtävät näin pahan eteenpäin.

Vierailija
40/40 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, antinatalistit yrittävät siirtää omaa pahaa oloaan eteenpäin mahdollisimman monille. Varmasti tällöin hyvä, ettei lisäänny. 

Sillä aikaa kun me muut nautitaan elämästä ja hyväksytään että elämään kuuluu myös kärsimys ja kuolema. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi