Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mietit jos 33v henkilö aloittaa työsuhteen 1300 e kuukausipalkalla?

Vierailija
25.12.2023 |

Niin?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tuon ikäisenä 1600-1700 e/kk palkalla, tosin tein kyseisessä työssä väitöskirjaa. Ei se oikein riittänyt elämiseen, mutta onneksi kesti vain kaksi huotta. Sittemmin palkka "hieman" parempi.

Miten niin ei riitä elämiseen? Kyllähän tuosta jää 800e käyttörahaa

Vuokra 1000€/kk

Ruoka 800€/kk

Vaatteet 500€/kk

Muut 500€/kk

Ei riitä tuommoinen palkka yhtään mihinkään...

Helsingissä vuokrat on korkeat, ruokaan kannattaa panostaa, mutta että vaatteet 500e/kk? huhhuh.

Ei sillä että nykyään alle kahden tonnin mitään säästöön jäisi.

Olen tehnyt töitä 1300e palkalla, mutta silloin oli sivutuloja ja ruoka ym halvempaa. 20 vuodessa ruoan ja bensan hinta on TUPLAANTUNUT. Matalapalkka-aloilla täytisi edelleen pärjätä samoilla palkoilla. Ei kiitos.

Vierailija
22/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin olla sun äiti ja mun palkka on 1500. On kokopäivätyö. En halua olla työttömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa että mistään saa niin huonoa palkkaa jos tekee 100% työaikaa. Laskin tuntipalkakdi alle 9e, taitaa hanttihommia tekevät opiskelijatkin saada enemmän. 

Vierailija
24/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa että mistään saa niin huonoa palkkaa jos tekee 100% työaikaa. Laskin tuntipalkakdi alle 9e, taitaa hanttihommia tekevät opiskelijatkin saada enemmän. 

Tämä olikin osa aika työ?

Vierailija
25/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä, että saako siitä hyötyä työuran jatkoa ajatellen. Itse vaihdoin 2700 euron kuukausipalkan 1600 euron kuukausipalkkaan kun vaihdoin ihan eri alalle. Nyt tienaan jo saman kuin edellisessä työpaikassa, mutta tätä työtä voisin kuvitella tekeväni eläkeikään saakka. Edellistä työtä vihasin.

Vierailija
26/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan mitään negatiivista. Ja kuuluuko toisten palkat mulle millään tavalla?

Vierailija
27/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nouse aamulla alle 4000e kk..

Aika moni ajattelee näin, kunnes ansiosidonnainen loppuu ja alkaa peruspäiväraha rullaamaan. Ai että!:)

Vierailija
28/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka kk nettopalkka oli 900 e. Tosin olin 18 v. Nyt edelleen tuossa samassa työssä ja netto 1960 e. N35

Vierailija
29/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kateellinen. Vaihtaisin oman työkyvyttömyyden milloin tahansa tuohon.

Vierailija
30/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että tekee osapäiväduunia tai palkan lisänä on erittäin hyvät työsuhde-edut.

Vierailija
31/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, kun tekee töitä eikä rottaile.

Vierailija
32/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin 29 v tuolla palkalla ja nyt palkkani on 6900 

Vierailija
33/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyhallitus pitää huolen, että jatkossa tällä palkalla (tai millä tahansa tarjotulla palkalla) mennään töihin, jos ei ole säästöjä tai rikasta tahoa joka elättää. Eli hieno juttu.

Vierailija
34/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioittaisin sitä että kyseinen henkilö lähtee jostain liikkeelle. Ei se seuraava työ enää noin vähän maksa, vaan sitten tuleekin jo enemmän käteen. Ensin näytöt, sitten palkinto

Vierailija
35/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun varsinainen osaamiseni on vihertyöt, joten teen oman alan hommia kevään, kesän ja syksyn. Talven ajaksi etsin aina jonkin muun työn, jossa palkka saattaa olla hyvinkin tuota luokkaa kun minulla ei ole koulutusta. Eihän tuollaisilla summilla pröystäillä, mutta teen kyllä mieluummin jotain ne muutamat talvikuukaudet kuin pyörittelen peukaloita kotona. 

Vierailija
36/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tuon ikäisenä 1600-1700 e/kk palkalla, tosin tein kyseisessä työssä väitöskirjaa. Ei se oikein riittänyt elämiseen, mutta onneksi kesti vain kaksi huotta. Sittemmin palkka "hieman" parempi.

Miten niin ei riitä elämiseen? Kyllähän tuosta jää 800e käyttörahaa

Vuokra 1000€/kk

Ruoka 800€/kk

Vaatteet 500€/kk

Muut 500€/kk

Ei riitä tuommoinen palkka yhtään mihinkään...

Ok no nyt en ihmettele yhtään miksi ihmisillä ei ole koskaan rahaa.

Ei vaatteita tarvitse ostaa joka kuukausi, ehkä kerran vuodessa. :D Ruokaan ei mene yksineläjänä kuin 200e/kk. Huh :D

500€ saa yhden paidan tai kengät, ei se paljon ole. Jos esim ostan 10 000€ laukun niin jaat sen 12 kuukaudella niin kyllä sitä rahaa menee.

Sinunlaisesi ammutaan, kun vallankumous tulee. Kannattaa paeta maasta, kun vielä pystyt.

Vierailija
37/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että siitä on yksi nolla unohtunut. Ei kai kukaan tee töitä alle kymppitonnilla nykyaikana?

Vierailija
38/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitteluksi määritelty määräaikaisuus, osa-aikainen, provikkalisällä tai esim. tutkimustyö.

Voi hyvin olla ihan normaali työ, ei vaan makseta enempää.

Olin suunnilleen tuon ikäisenä 1250 e/kk "harjoittelussa", kun normaalipalkkaista työtä ei ollut avoinna vaan harjoittelu. Sen jälkeen sain määräaikaisen sijaisuuden. Aina lyhyistä harjoitteluiksi nimetyistä ei haluta maksaa mitään.

Vastaavasta työstä oli kokemusta.

Vierailija
39/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuota luokkaa tuossa iässä. Olin opiskelija. Sivutoimisesti töissä. En juuri hoitanut itse silloin juoksevia kuluja, joten suurin osa jäi säästöön. Omistusasunnossa asuttiin. 

Vierailija
40/40 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän