Miksi pyöräilijät ette käytä kypärää?
Todellinen junttiuden merkki ihmisessä ettei käytä pyöräilykypärää.
Kommentit (24)
Muista että olet jalankulkija kun kävelet autollesi muiden autoilijoiden seassa -> HEIJASTIN!
Vierailija kirjoitti:
Tyhmäähän se on, mutta itse en käytä kypärää kolmesta syystä:
1. Kypärä vie tilaa. Jos menen jonnekin, joudun miettimään missä kypärää kannan
2. Talvella lämmin hattu ja kypärä eivät usein mahdu samaan aikaan
3. Olen 40 vuotta pyöräillyt ja luotan, että jos joudun onnettomuuten, ei se pyörä minua pelasta
Lapsia en päästä pyörän selkään ilman kypärää.
1. Päässä.
2. Kypärähuppu ja sadesuoja.
3. Aika usein onnettomuuteen joutuneiden matka päättyy siihen.
Koska haluan kuolla sitten kun ajat päälleni. Sen kautta sinusta tulee murhaaja.
Kypärä on kömpelö ja on niin hikiki!
Vierailija kirjoitti:
3. Olen 40 vuotta pyöräillyt ja luotan, että jos joudun onnettomuuten, ei se pyörä minua pelasta
Itse jätän kypärän aina pyörään kiinni. 20 vuoden aikana se on pysynyt tallella siinä. Turha kuljetella mukana.
Vierailija kirjoitti:
1. Reppuun, jätän päähän tai jätän kiinnitettynä pyörän lukkoon.
2. Tekninen pipo ja kypäräsuoja, ei tarvii paksua hiostavaa hattua.
3. Nyt en ihan hoksaa, että miten se pyörä muka pelastaisi? Minä olen pitänyt kahta haljennutta kypärää käsissäni. Molempien kypärien omistajat jäivät henkiin kypärän ansiosta. Jos ei olisi ollut kypärää, toiselta olisi lähtenyt henki ja toinen olisi vammautunut vakavasti. (Näissä onnettomuuksissa ei ollut pyöräilijän omalla käytöksellä osuutta - toinen jäi rattijuopon yliajamaksi, toisen pyörästä petti yht'kkiä etuhaarukka.) Käytän siis aina kypärää.
Vierailija kirjoitti:
Koska haluan kuolla sitten kun ajat päälleni. Sen kautta sinusta tulee murhaaja.
Ei tule.
Eivätkö talvipyöräilijät pelkää koskaan luisuvansa autotielle tai jalankulkijan päälle? Entä viima kasvoilla ja kaulassa, silmät?
Koska se ei ole pakollista, eikä tehosta ole näyttöä.
https://www.kaupunkifillari.fi/2015/04/27/kyparan-tehokkuus-ja-kuvittee…
Talvipyöräily on ältsin vaarallista!
Miksi ihmeessä uhmaatte kuolemaa jäisillä teillä ja lumipyryssä???
Käytän aina kurpaa kun pyöräilen.
Mulla menee kypärästä kampaus pilalle.
Ja kypärääkl pitäisi käyttää todistaakseen sinulle ettei ole juntti? Todellinen rohkeuden ja itsevarmuuden merkki se on. Vain paskahousut ja epävarmat ihmiset käyttävät kypärää
Vierailija kirjoitti:
Talvipyöräily on ältsin vaarallista!
Miksi ihmeessä uhmaatte kuolemaa jäisillä teillä ja lumipyryssä???
Lähin kauppa on noin kymmenen kilsan päässä, julkiset ei kulje ja kävellä ei viitsi, siksi. Ja auton pito on kallista.
Ne käyttävät kypärää, joilla on pääkopassa jotain suojeltavaa. ;)
Jos kaatuu pyörällä lyöden päänsä, niin se kypärä estää lähinnä haavan, se ei estä eikä vaimenna sitä täräystä joka aivoihin kohdistuu. Ja mieluummin kuolen kuin jään vihannekseksi, joten en käytä kypärää jatkossakaan
Pitäisikö olla silmäsuojukset talvipyöräilijöillä? Silmälasi koskee kaatuessa. Kuulostipa kypärät huonoilta, onko parempia?
Aina käytän. Koska jos kerrankin jätän käyttämättä, tietysti vahinko sattuu juuri silloin. En pyöräile liukkailla keleillä, koska siitä lajista sain aivan tarpeekseni silloin, kun piti koulumatkat taittaa fillarilla.