Annoin pojalleni 300e joululahjaksi, ja tänään poika vaahtosi siitä miten Kela nyt vähentää hänen toimeentulotukeaan
Laitoin siis 300 euroa hänelle lahjaksi jotta voisi ostaa uusia vaatteita ja käydä vaikka syömässä, hänellä kun on ollut huono vuosi töiden ja talouden suhteen...Ehjiä sukkia en ole hänellä nähnyt pitkään aikaan, ja muutkin vaatteet ovat jo parhaat päivänsä nähneet.
Tänään sitten poika soitti ja sanoi miten ei olisi saanut laittaa tilille, vaan antaa käteisenä?? Että rahat nyt menisivät hukkaan kun Kela muka pidättää oikeuden tulkita nuo samanlaiseksi tuloksi kuin jos olisi ollut töissä??? Ja vähentävät häneltä saman verran rahaa ensi kuusta...eihän tuo voi noin mennä, kun kyseessä on lahjaraha joka on tarkoitettu hänelle jotta voisi ostaa uusia vaatteita jne
Kommentit (484)
Olisit antanut vaikka lahjakortteja tai tarjoutunut maksajaksi ostoksiin myymälässä tai verkkokaupassa.
Kyllä Kela kaikki tilitiedot toimeentulotikiasiakkailtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän tuo on jos sinulla on kerran varaa antaa 300e, poika ei tarvitse niin paljon yhteiskunnan tukia kun sinä maksat laskut, niin se kuuluu ollakkin.
Älykkäillä onkin ainakin kaksi tiliä. Toiseen tulee tuet ja toiseen otetaan kaikki ylimääräinen jota ei haluta Kelan tietoon.
Kelalla, verottajalla ja muilla viranomaisilla on ollut oikeus selvittää kaikki henkilön tilit jo useita vuosia.
Kela ei voi selvittää mitään ja PISTE.
Kela saa suoraan tiedot verottajalta ja maksetuista palkoista. Niihin sillä on täysi oikeus
Palkoista Kela saa tiedon, mutta verotietoihin Kelalla ei ole pääsyä muuta kuin niiltä osin mikä on julkista. Kela tosin voi pyytää asiakkaalta verotuspäätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmömpikin tietää tuon, että lahjoitukset katsotaan Kelalla tuloksi, joka leikkaa saman verran etuuksia.
Eihän toi voi noin mennä?? Eli ihan sama vaikka en olisi antanut rahaa, jos saman verran vähentävät?
Auttaako jos kirjoitan selvityksen kelaan että miksi rahaa on annettu ja mihin tarkoitettu? Hyvään tarkoitukseen ovat menossa...Kela ei noteeraa sun selvityksiä mitenkään. Anna siis rahat käteisenä.
Jos jättää käteislahjoitukset ilmoittamatta syyllistyy petokseen. Mutta rikollisiahan nämä tukiloiset järkiään ovat.
Kylläpä sinua ahdistaa :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Kela kaikki tilitiedot toimeentulotikiasiakkailtaan.
Ei saa ja nyt lopeta tuo typerä pskan kirjoittelu.
Naapuri on köyhä yh-äiti ja aina välillä olen laittanut hänen tilille pari hunttia ruokaa varten. Tilinumeron tiedän kun kerran posti oli tuonut hänen kelakirjeen meidän postilaatikkoon ja vahingossa avasin sen.
Pitäisikö Hurstin leipäjonossa käyvien toimeentuloasiakkaiden toimeentulotuesta vähentää leipäkassin hinta pois? Sehän on rahanarvoinen lahja. Entä kaikkien toimeentulotukiasiakkaiden sukulaisilta, tuttavilta ja kavereilta saamat joululahjat?
Mistä sä tiedät, että aloittajan nimi on Suomalainen?
Vierailija kirjoitti:
Naapuri on köyhä yh-äiti ja aina välillä olen laittanut hänen tilille pari hunttia ruokaa varten. Tilinumeron tiedän kun kerran posti oli tuonut hänen kelakirjeen meidän postilaatikkoon ja vahingossa avasin sen.
ja sitten melkein heräsin ja huomasin olen paskan puhuja luuseri ja ei mulla ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö Hurstin leipäjonossa käyvien toimeentuloasiakkaiden toimeentulotuesta vähentää leipäkassin hinta pois? Sehän on rahanarvoinen lahja. Entä kaikkien toimeentulotukiasiakkaiden sukulaisilta, tuttavilta ja kavereilta saamat joululahjat?
Ainakin tukikassit pitäisi laskea verotettavaksi tuloksi, tai muuttaa maksullisiksi. Ihan turhaa köyhien pröystäilyä sellaiset. Ostavat sitten rahoilla tupakkaa ja kaljaa. Niin.
Pitäisikö Hurstin leipäjonossa käyvien ilmoittaa itse verottajalle, että nyt saatu sen ja sen arvoinen ruokakassi ja siitä sitten verottaja laskee veron ja samalla tieto menee Kelalle, että saatu sen ja sen arvosta ruokasseja ja tämä sitten vähennetään henkilön toimeentulotuesta?
Kukahan siellä Hurstin leipäjonossa sitten kävisi jos ei kukaan toimeentulotukiasiakas?
KELA EI SAA TILITIETOJA AUTOMAATTISESTI ellei tilanne ole muuttunut kesän 2023 jälkeen!!!
Minä istuin noin 2 tuntia kelan konttorilla tulostamassa minun ja puolisoni tilitietoja, kun vaativat ne paperilla. noin tunti tästä meni sulkemisajan yli ja virkailijakin odotti, että pääsisi lopettamaan oman työpäivänsä.
Lisäksi yhteen tiliini minulla ei ole mitään pankkitunnuksia tai vastaavia, niin kävin pankkiautomaatilla tulostamassa niitä pikkuruisia tilitapahtumat-kuitteja siltä vaaditulta ajalta ja toimitin kelaan! :O
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö Hurstin leipäjonossa käyvien ilmoittaa itse verottajalle, että nyt saatu sen ja sen arvoinen ruokakassi ja siitä sitten verottaja laskee veron ja samalla tieto menee Kelalle, että saatu sen ja sen arvosta ruokasseja ja tämä sitten vähennetään henkilön toimeentulotuesta?
Ei verottajaa kiinnosta päivittäistavaralahjoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei verottajaa kiinnosta päivittäistavaralahjoitukset.
Ketäs sitten kiinnostaa? Mitä muuten eroa, että sama rahasumma on tuotteena kuin käteisenä?
Vierailija kirjoitti:
Kukahan siellä Hurstin leipäjonossa sitten kävisi jos ei kukaan toimeentulotukiasiakas?
Köyhille se on tarkoitettu. Eduskunta on päättänyt, että tukiväki ei ole köyhää.
Voi hyvää päivää. Kela ja sosiaalitoimisto näkee pankkitilin. Myös poliisille on annettava tiedot, jos on rikosepäily.
Ne pyytää koska se lukee laissa. Ne myös tietää kaikki henkilön tilit.