Annoin pojalleni 300e joululahjaksi, ja tänään poika vaahtosi siitä miten Kela nyt vähentää hänen toimeentulotukeaan
Laitoin siis 300 euroa hänelle lahjaksi jotta voisi ostaa uusia vaatteita ja käydä vaikka syömässä, hänellä kun on ollut huono vuosi töiden ja talouden suhteen...Ehjiä sukkia en ole hänellä nähnyt pitkään aikaan, ja muutkin vaatteet ovat jo parhaat päivänsä nähneet.
Tänään sitten poika soitti ja sanoi miten ei olisi saanut laittaa tilille, vaan antaa käteisenä?? Että rahat nyt menisivät hukkaan kun Kela muka pidättää oikeuden tulkita nuo samanlaiseksi tuloksi kuin jos olisi ollut töissä??? Ja vähentävät häneltä saman verran rahaa ensi kuusta...eihän tuo voi noin mennä, kun kyseessä on lahjaraha joka on tarkoitettu hänelle jotta voisi ostaa uusia vaatteita jne
Kommentit (484)
Vierailija kirjoitti:
Itse annan aina käteisenä suuremmat lahjoitukset sukulaisille. Eivät saa avustuksia mutta piru tietää jos joutuvat kohta verottamaan jopa lahjat.En luota yhteiskuntaan tippaakaan.
Sano pojallesi että laittaa takaisin ja kirjoittaa että meni väärään osoittesseen.
Tai poika kirjoittaa viestikenttään, että lainan takaisinmaksu.
Keskimääräinen toimeentulotuki on jossain 100-150e välillä joten siinä menee parin kuukauden tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän tuo on jos sinulla on kerran varaa antaa 300e, poika ei tarvitse niin paljon yhteiskunnan tukia kun sinä maksat laskut, niin se kuuluu ollakkin.
Älykkäillä onkin ainakin kaksi tiliä. Toiseen tulee tuet ja toiseen otetaan kaikki ylimääräinen jota ei haluta Kelan tietoon.
Kelalla, verottajalla ja muilla viranomaisilla on ollut oikeus selvittää kaikki henkilön tilit jo useita vuosia.
Kela ei voi selvittää mitään ja PISTE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse annan aina käteisenä suuremmat lahjoitukset sukulaisille. Eivät saa avustuksia mutta piru tietää jos joutuvat kohta verottamaan jopa lahjat.En luota yhteiskuntaan tippaakaan.
Sano pojallesi että laittaa takaisin ja kirjoittaa että meni väärään osoittesseen.
Tai poika kirjoittaa viestikenttään, että lainan takaisinmaksu.
Ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ viitsi!
Minäkin tiedän asian vaikka ei ole kelan kanssa mitään tekemistä!
Sitten vaan ensi kuussa lisää rahaa, käteisenä!
Tsissus taas näitä...
Ei minulla ole joka kuu varaa laittaa 300e!
Noitakin olin säästänyt jo jonkin aikaaTYHMÄSTÄ PÄÄSTÄSI KÄRSII KOKO RUUMIS!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän tuo on jos sinulla on kerran varaa antaa 300e, poika ei tarvitse niin paljon yhteiskunnan tukia kun sinä maksat laskut, niin se kuuluu ollakkin.
Älykkäillä onkin ainakin kaksi tiliä. Toiseen tulee tuet ja toiseen otetaan kaikki ylimääräinen jota ei haluta Kelan tietoon.
Kelalla, verottajalla ja muilla viranomaisilla on ollut oikeus selvittää kaikki henkilön tilit jo useita vuosia.
Kela ei voi selvittää mitään ja PISTE.
Kela saa suoraan tiedot verottajalta ja maksetuista palkoista. Niihin sillä on täysi oikeus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela saa ne tilitiedot halutessaan, vaikka kysyykin tiliotteita. Tuollainen kusetus ei siis kannata. Pari vuotta sitten siitä uutisoitiin isosti, että Kela saa ihmisten tilitiedot. Niin muistelen ja niin se taitaa mennä nykyään. Jos pimittää Kelalta tilin, se on petos ja rikos. Siitä voi nykypäivänä jäädä kiinni, joten ei todellakaan kannata pimittää Kelalta tilejä.
Kela ei todellakaan saa yhdenkään ihmisen tilitietoja mistään. Mistä v*tusta tuollainen harhaluulo kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Noin se menee. Kaikki rahat tilillä katsotaan ylimääräiseksi tuloksi. Eli seuraavan kerran anna käteistä.
kyl mun tilille voi laittaa vaik 3000e ei pomoa kiinosta pätkääkään.ainiin nää on näitä muitten rahoilla elävien juttuja
kannattaa siirtää raha takaisin ja kirjoittaa kiitos lainasta. Nostat sitten käteen hänelle tuon summan, kela vie muutoin
vedä turpaan ja sano mene töihin niinkun muutkin normaalit ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää käteistä voi antaa, tai sitten ihan vaan yksinkertaisesti maksaa ostoksia puolesta. Kaikille suomalaisille tileille viranomaiset kyllä pääsee, joten jos tilille haluaa laittaa rahaa sen vaikuttamatta toimeentulotukeen, pitää avata tili ulkomaisessa pankissa. Bank norwegian ainakin on hyvä ja toimiva.
Käytännössä vain ulosottomies ja pankki pääsee tutkimaan tilien sisältöä. Poliisikin tarvitsee siihen luvan, ja jollain Kelalla ei ole mitään mahdollisuutta tutkia kenenkään tilejä.
Miten ihmiset ei tiedä että kela todellakin nykyään pääsee tileille, ja näin on ollut jo kauan. Ulkomainen tili on oltava, jos haluaa ettei kelalla ole mahdollisuutta päästä tilitietoihin.
En nyt ihan usko. Miksi kela vaatii tiliotteen toimeentulohakemukseen?
En ota kantaa aloitukseen mutta voin sanoa, että meidän "auttava" Kela on kyllä varsinainen kettu.
Haimme samassa taloudessa asuvan aviopuolisoni kanssa kelasta tukea. Puoliso oli siirtänyt viimeiset rahansa (2,80) tililtään minun tilille (saldo 2,20), että saatiin kasaan 5 euroa, jolla tankata. On siis tankkauksen minimisumma. Ystävämme Kela katsoi tuon 2,80 minulle tuloksi... Oli siis ihan merkattu päätökseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela saa ne tilitiedot halutessaan, vaikka kysyykin tiliotteita. Tuollainen kusetus ei siis kannata. Pari vuotta sitten siitä uutisoitiin isosti, että Kela saa ihmisten tilitiedot. Niin muistelen ja niin se taitaa mennä nykyään. Jos pimittää Kelalta tilin, se on petos ja rikos. Siitä voi nykypäivänä jäädä kiinni, joten ei todellakaan kannata pimittää Kelalta tilejä.
Oletteko VAMMAT tajunneet että on olemassa selvä RAHA?
Ei sulla ap mitään lapsia ole. Vihapuhe naamioitu vanhemman trolliin eiku rooliin tällä kertaa. Saako joku palkan näistä? Mä olen aina antanut vähävaraisille läheisille lahjakortteja. Oma lievästi autistinen pitää vaatteet aina tosi loppuun. Ostin dressmanin kortin.
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa aloitukseen mutta voin sanoa, että meidän "auttava" Kela on kyllä varsinainen kettu.
Haimme samassa taloudessa asuvan aviopuolisoni kanssa kelasta tukea. Puoliso oli siirtänyt viimeiset rahansa (2,80) tililtään minun tilille (saldo 2,20), että saatiin kasaan 5 euroa, jolla tankata. On siis tankkauksen minimisumma. Ystävämme Kela katsoi tuon 2,80 minulle tuloksi... Oli siis ihan merkattu päätökseen!
No sehän OLI sinulle tulo. Ihan oikein teki.
Mikset osta lahjakortteja ja anna niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela ei todellakaan saa yhdenkään ihmisen tilitietoja mistään. Mistä v*tusta tuo
Kela näkee kaikki tilit halutessaan. Yleensä uskovat kun näyttää sen yhden tiliotteen.
Tässä näkee että käteinen on arvokasta. Voi myös ostaa lahjakortin s ryhmään tai lidliin, saa Prismasta mitä tarvii, tai Lidlistä ruokaa.
Kela on kyllä vinksahtanut, kun muut kansat voi lähettää rahaa vaikka minne, mutta Suomalaisia rankaistaan rankasti.
Ei Kela niitä tilitietoja mistään saa! Vai miksi vaativat sitten tilitiedot tukia haettaessa ihan paperille printattuna toimittamaan!?? Huvikseenko?
Vierailija kirjoitti:
Haimme samassa taloudessa asuvan aviopuolisoni kanssa kelasta tukea. Puoliso oli siirtänyt viimeiset rahansa (2,80) tililtään minun tilille (saldo 2,20), että saatiin kasaan 5 euroa, jolla tankata. On siis tankkauksen minimisumma. Ystävämme Kela katsoi tuon 2,80 minulle tuloksi... Oli siis ihan merkattu
päätökseen!
jo on kela mulkeroilla halvat huvit.