Minua ärsyttää poliittisesti laiskat, jotka valittavat politiikasta
On turha itkeä ja raivota, jos ei ole äänioikeuttaan käyttänyt ikinä. Ei se politiikka ole mikään hyväntekeväisyys, joka huomioi sellaisetkin yksilöt, jotka eivät tee mitään sen eteen. Mielenosoitukset ja kansalaisaloitteetkin ovat ihan vieraita juttuja.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole poliittisesti laiska, mutta yksikään puolue ei aja asioita niinkuin minä haluaisin niiden menevän. Miksi siis äänestäisin?
Jotta se pahin puolue ei saisi liikaa jalansijaa.
suomalainen on kyll sairaseläin :D jos miinus ääniä vois antaa niin kenelläkään ei jäis +puolelle saldo
Vierailija kirjoitti:
En ole poliittisesti laiska, mutta yksikään puolue ei aja asioita niinkuin minä haluaisin niiden menevän. Miksi siis äänestäisin?
Etsi muita samoin ajattelevia ja perustakaa oma, uusi puolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä saan oikeuteni arvostella verojen maksamisesta. ja äänestämättä jättäminen on yhtä poliittinen teko kuin äänestäminen, mielen ilmaisu sekin on.
Toki, mutta ei vain kovin tehokas. Tavallaan antaa muille lisää ääniä käytettäväksi.
siitä ollaan samaa mieltä että systeemi on tehoton, miksei saisi äänestää netissä? vielä hölmömpää on taktisesti äänestää
Nettiäänestys olisi aika riski. Tietoturvaongelmat.
mää hoidan pankki asiani sen kautta ja ne rahat on mulle huomattavasti tärkeempiä kun äänestäminen. en tiedä minäkään miks
Tavallaanhan nykyään on tullut uutena vastavoimana some, jolla silläkin on oma valtansa. Sitä ei voi täysin jättää huomiotta. Toki siinä on omat huonot puolensa, helposti käy niin, että kovaäänisimmät äärimielipiteet saavat liikaa palstatilaa, kun taas suuri osa edustaa maltillista ei äärinäkemystä, mutta se ääni jää hiljaiseksi.
Jos ei halua puoluetta x eduskuntaan, paras tapa ei ole jättää kokonaan äänestämättä vaan äänestää jotakin muuta puoluetta kuin x. Eduskuntapaikkoja on kuitenkin rajallinen määrä.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaanhan nykyään on tullut uutena vastavoimana some, jolla silläkin on oma valtansa. Sitä ei voi täysin jättää huomiotta. Toki siinä on omat huonot puolensa, helposti käy niin, että kovaäänisimmät äärimielipiteet saavat liikaa palstatilaa, kun taas suuri osa edustaa maltillista ei äärinäkemystä, mutta se ääni jää hiljaiseksi.
kirkuva ratas saa rasvaa. sehän tässä on ongelma, pitäs ymmärtää että niin pitkään kun jaksaa huutaa sillä ei oo oikeeta ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua puoluetta x eduskuntaan, paras tapa ei ole jättää kokonaan äänestämättä vaan äänestää jotakin muuta puoluetta kuin x. Eduskuntapaikkoja on kuitenkin rajallinen määrä.
niinhän ne ajattelin että demokratia toimii :D kiusaa tekemällä. olis parempi kun koko ajatus muitten kamppaamiseta saatas pois ja laitettas vaan se oma puolue siihen kuntoon että joku äänestettäs. mihin tää rapuämpäri ajattelun sun mielestä johtaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niinhän ne ajattelin että demokratia toimii :D kiusaa tekemällä. olis parempi kun koko ajatus muitten kamppaamiseta saatas pois ja laitettas vaan se oma puolue siihen kuntoon että joku äänestettäs. mihin tää rapuämpäri ajattelun sun mielestä johtaa?
Taktinen äänestys on hyvä heille, jotka eivät koe mitään puoluetta omakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi muita samoin ajattelevia ja perustakaa oma, uusi puolue.
Olen yrittänyt, mutta en ole löytänyt. Minulla on suhteellisen laaja suhdeverkosto. Muissa maissa olisi aatetovereita.
Vierailija kirjoitti:
Äänestämällä et voi vaikuttaa. Sama show ollut kuule jo 90-luvulla ja aina. Kylmät politiikkaohjelmat.
Kuulutkö niihin jotka äänestää henkilöä eikä vaivaudu lukemaan puolueen vaaliohjelmaa. Jos persuja ei lasketa niin yleensä ne pitää noin 70% paikkansa ja sitä äänestetään vaaleissa.
Ehkä vaan parempi että tyhmät ei äänestä. Ne kumminkin äänestäisi persuja tai kokoomusta.
Jaa mistä tunnistaa tyhmän? No esimerkiksi siitä tunnistaa tyhmän että se ei ymmärrä äänestämisen merkitystä tai puolueiden eroja eikä osaa yhdistää asioita kun omassa elämässä jokin asia paranee tai huononee niin miten siihen on voitu vaikuttaa politiikalla.
Hei älkää please tyhmät äänestäkö tulevaisuudessakaan. Näin on paras.
Äänioikeudella et voi vaikuttaa, jos yksikään puolue ei tee uskottavaa politiikkaa tai suostu edes käsittelemään yhteuskunnallisia ongelmia ilman ideologisia värikyniä. En kannata mitään ideologiaa.
Asia on juurkin päinvastoin. Puolueet tarjoavat populistisia ratkaisuja naiiveille ihmisille, jotka kuvittelevat monimutkaisten ongelmien ratkeavan halvoilla sirkustempuilla. Ja vuodesta toiseen samat ihmiset haksahtavat samoihin lupauksiin ja valheisiin. He ovat tehneet tästä showsta lähes taidetta ja elinkeinon itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Asia on juurkin päinvastoin. Puolueet tarjoavat populistisia ratkaisuja naiiveille ihmisille, jotka kuvittelevat monimutkaisten ongelmien ratkeavan halvoilla sirkustempuilla. Ja vuodesta toiseen samat ihmiset haksahtavat samoihin lupauksiin ja valheisiin. He ovat tehneet tästä showsta lähes taidetta ja elinkeinon itselleen.
Siksi pitää olla kriittinen. Äänestää sellaista, joka ei lupaa tähtiä taivaalta.
Nyt oli kyllä niin älyllisesti laiska aloitus että piti oikein erikseen tulla antaan kehut.
Et ymmärrä oman maasi järjestelmästä edes perusasioita, saati sitten sen nyansseja niin kuin vaikka poliittisen vapauden suomaa apoliittisuutta omanlaisenaan mittarina demokratian terveydestä, ja sitten sä käännät tän oman tietämättömyytes merkiks/syytökses sun mielikuvitusvihollisten poliittisesta laiskuudesta.
Bravo!
Sä olet niin tyhmä että siinä on jo taide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi pitää olla kriittinen. Äänestää sellaista, joka ei lupaa tähtiä taivaalta.
Kaikki lupaavat. Älykäs ihminen tuota alkeellista argumentointia jaksaa kuunnella yhtä kauan kuin puhelinmyyjää. Omassa työssäni minut naurettaisiin ulos huoneesta, jos olisin samanlainen amatööri.
" Jos äänestämällä voisi vaikuttaa se olisi jo kielletty " - kuka lie sanonut
Juu äänestänyt olen , vaikken en joka kerta. Ei mitään vaikutusta. Sama karuselli siellä pyörii
Vierailija kirjoitti:
Äänestämällä et voi vaikuttaa. Sama show ollut kuule jo 90-luvulla ja aina. Kylmät politiikkaohjelmat.
Niin, meillä on tämä mälsä juttu nimeltä perustuslaki, jonka mukaan toimitaan. Perustuslain, ja siitä johdetut muut lait, ovat kansanedustajien päätöksillä säädettyjä. Ja kansanedustajat ovat, kas vain, äänestämällä tehtäväänsä valittuja.
Näin se vaikuttaminen toimii. Sitä sinä miekkari-könvöy-kapinallinen et tunnu tajuavan.
Vierailija kirjoitti:
minä saan oikeuteni arvostella verojen maksamisesta. ja äänestämättä jättäminen on yhtä poliittinen teko kuin äänestäminen, mielen ilmaisu sekin on.
Ei mikään muu mielenilmaisu, kuin avoin valtakirja heille, jotka äänestävät.
Nettiäänestys olisi aika riski. Tietoturvaongelmat.