Ostaako kukaan muu lahjoja itselleen?
Olikohan noin vajaa kymmenen vuotta sitten lasten ollessa pieniä kun tajusin tämän, että käärin itselleni joululahjapakettiin unelmieni kengät. Siitä joulusta eteenpäin olen ostanut lahjat aina myös itselleni. Joko haluamani hajuveden, jonkun ihanan mekon, pienen korun tai jotain muuta mukavaa naisellista ja juuri sellasta kun haluan. Joulupettymystä ei enää tule, tiedän saavani ihania lahjoja ainakin itseltäni. Mies sitten vaihtelevasti ostaa mitä ostaa.
Lapsetkin ovat olleet innoissaan kun heidän upeiden ihanien askarteluiden lisäksi aina äitikin saa kaikkea ihanaa. Heille se suurin lahjavuori aina kuitenkin suuntautuu.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
En osta ainuttakaan lahjaa. Meillä ei jouluna mitään kulutusjuhlia vietetä. Kaikki tarpeellinen on ostettu muulloin ja sitten jos alesta sattuu jotain löytöjä tekemään mutta aika harvoin sattuu just oikeaan aikaan paikalle kun on johonkin mielenkiintoiseen lätkästu tuntuvat alet.
Saanko kysyä tähän vielä ihan mielenkiintoista oletko perheellinen vai perheetön ja minkäikäisiä lapsesi ovat? Tämä vaikuttaa monesti isosti lahjanoston perinteisiin jouluna.
Ap
No minä ostelen itselleni välillä ihan muuten vaan joskus, ja selittelen että ostinpa syyskuussa tuon pöytägrillin/paistinpannun itselleni syntymäpäivä/joululahjaksi jne. En ole niitä ikinä paketoinut, eivätkä lapsetkaan ikinä hoksanneet ettei äiti saa paketteja jouluna kun touhottaneet niiden 4 säkillisen kanssa mitä he ja isänsä ovat saaneet.
Juu. Tosin ei tule käärittyä, ehkei sinkkujen tarvitse. Ellei muuten halua rasian tai jonkun.
Joka joulu ostan itselleni lahjan. Tänä vuonna se oli lippi baletti- esitykseen, jossa jo kävinkin. Pari kirjaa ostin.
Ostin itselleni, mies oli näköjään laittanut rahan sit mun tilille
Vierailija kirjoitti:
Joka joulu ostan itselleni lahjan. Tänä vuonna se oli lippi baletti- esitykseen, jossa jo kävinkin. Pari kirjaa ostin.
Siis lippu
Sinkkuna ja velana ostan itselleni valmistujais-, joulu- ja syntymäpäivälahjoja. En paketoi kylläkään. Toki saan lähisukulaisilta jotain, mutta he eivät osaisi ostaa juuri sellaista, jota tarvitsen mm. harrastuksiin liittyviä erikoismateriaaleja. Voisihan sitä ostaa muutenkin, mutta jos on jotain kovin erikoista ja ehkä hintavaakin, niin ovat ns. lahjoja itselleni. Hupaisaa itsensä sumuttamista.
Kyllä ostan, tänäkin vuonna esim CD levyn, hajuveden, kengät ja pyjaman. Ei mulle kukaan muu ole ostanut lahoja ja tapa on jäänyt siitä kun lapseni oli pieni. Nykyään toki häneltä tulee joku pieni muistaminen myös.
Pistän aina 1000€ meidän yhteiseen jouluun.
En osta ainuttakaan lahjaa. Meillä ei jouluna mitään kulutusjuhlia vietetä. Kaikki tarpeellinen on ostettu muulloin ja sitten jos alesta sattuu jotain löytöjä tekemään mutta aika harvoin sattuu just oikeaan aikaan paikalle kun on johonkin mielenkiintoiseen lätkästu tuntuvat alet.