Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ratkaisee eniten kun valitset asunnon

Vierailija
25.12.2023 |

ja asuinpaikan? Sijainti vai itse asunto? Minulle tarjottu uutta asuntoa rivitalossa rauhallisella alueella. Asunto todella kiva, uusi, sauna, lattialämmitys maalämmöllä koko asunnossa. Mutta.. työmatka 40km (nyt 10km). Pystyn tekemään etätöitä 2-3pv/vko. Tuo pidemmällä sijaitseva asunto edullisempi kuin nykyinen paritalokolmio, säästöä tulisi kuussa 300e, mutta siitä osa menisi bensakuluihin. Mikään muu ei mietityttää kuin ett miten sopeutuu noinkin pitkään työmatkaan. Myös läheiset (äiti, poika) asuisivat 25-40km päässä). Nyt alle 10km kummallekin.

Mitä tekisitte, muuttaisitteko?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti

Vierailija
2/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti sijainti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä toivot että lähellä? Työpaikka? Palvelut? Vai rauhallinen sijainti mutta vähemmän palveluita?

Ap

Vierailija
4/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sain sen ilmaiseksi, perintönä.

Vierailija
5/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa minulle kelpaisi rauhallinen alue. Minulla asuu yksi poika 250 km päässä, toinen 5 km päässä (on joskus asunut 200 km päässä), veljet eri puolilla Suomea 350-400 km päässä. Joku 40 km on aika mitätön. Kun vanhemmat vielä elivät, oli lapsuudenkotiin 220 km. 

Vierailija
6/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti. Luonnonläheinen rauhallinen sijainti hyvillä yhteyksillä, eikä palvelut liian kaukana.

Vierailija
7/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vaurastuttuani pyrkinyt aina lähemmäs Helsingin keskustaa. Vantaalaisesta lähiöstä ensiasunnoksi kerrostalokaksio, sitten rivari Pohjois-Helsingistä ja lopulta kerrostaloasunto merinäköalalla Helsingin keskustan tuntumasta.

Vierailija
8/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi, koska en haluai ajaa tuollaisia työmatkoja vaikka etätöitäkin saisi tehdä. Asun rauhallisella alueella noin 20 minuutin päässä työpaikastani. 

Vierailija
9/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurusto ja suuri olohuone.

Olen nähnyt isoissakin kivitaloissa postimerkinkokoisia olohuoneita. Ei se nyt vaan käy.

Vierailija
10/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun keskisuuressa kaupungissa, alle kilometri keskustaan. Asunnon kaikista ikkunoista näkyy puita, pensaita ym. luontoa. Eli sijainti on paras mahdollinen. Asunto voisi olla uudemman aikainen, mutta toistaiseksi viihdyn juuri sijainnin takia.

Vierailija
11/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä, missä juuri nyt asun. Asun metsän vieressä järvinäkymillä 15 min automatkan päässä ydinkeskustasta. Ruokakauppaan 700 m. Mutta kaupunki ei ole Helsinki, siellä tämä tuskin olisi mahdollista.

Vierailija
12/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mitä toivot että lähellä? Työpaikka? Palvelut? Vai rauhallinen sijainti mutta vähemmän palveluita?

Ap

Ei todellakaan 15 min kaupunkeja. Nuo on syvältä.

Vierailija
13/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta ratkaissut itsellä. Otin about halvimman hinta-laatu suhteella olevan. Sattui hyvä tuuri ja pääsin rauhalliseen taloon rivitaloon. Maksan vuokraa 440e kuussa. 43m2 saunallinen kaksio.

Vierailija
14/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos reilusti suurin osa töistä olisi etätöitä, eli työpaikalla pitäisi käydä enintään kerran viikossa, niin muuttaisin, muuten en. 

Vierailija
15/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti ja mulla on tässä kaikki lähellä. Hyvät ulkoilumaastot, palvelut ja töihin pääsee nopeasti julkisilla. 

Vierailija
16/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät julkiset liikenneyhteydet ja tarpeeksi lenkkipolkuja/maastoa. En välitä alueen maineesta, koska se on aina pahempi kuin todellisuus. On kokemusta jo kolmesta alueesta joihin muuttaessa varoiteltiin, eikä sitten kuitenkaan ollut mitään ongelmaa missään. Kaikki siis pk-seudulla.

Vierailija
17/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä missä tuollainen paikka? Kuulostaa upealta, liian hyvältä ollakseen totta. :)

Vierailija
18/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitse mitään. Joudun asumaan persaukisena perityssä röttelö talossa.

Vierailija
19/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 20 oli tarkoitettu nrolle 12

Vierailija
20/38 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijanti. Kauppojen ja työpaikan pitää olla noin 1 km päässä, että kulku onnistuu kävellen. Yhden kerran olen torjunut muuten hyvän asunnon, kun näytössä vaikutti siltä, että naapurusto koostuu pitkälti opiskelijoista. Mieluummin muutan rauhallisten ikäihmisten naapuriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi