Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aijai jai! Kiva kun nasahtaa 80e enemmän tilille ensi vuonna! Nyt juhlitaan!

Vierailija
25.12.2023 |

Niin. Näin meitä eläkeläisiä hemmotellaan 5,6% korotuksella ensi vuonna. Itekkin pieneläkeläinen niin jokainen lisäkymppi on tervetullutta. Mites muilla?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla minimieläke noisee joku 50 euroa, mutta myös vuokra nousee. Toimeentulotukeahan en ole saanut viiteen vuoteen eli sen jälkeen kun pääsin eläkkeelle. Kaikki hakemukset tulee ihan aina kielteisen päätöksen kanssa takaisin. Huolimatta siitä mitä se kelan laskuri näyttäisi.

Oletko siis itse laskenut kotona Kelan laskurissa eri summan kuin päätöksessä? Huomiothan sen, ettäeläkettä ei laiteta kohtasn "palkkatulo". Koska silloin siihen lasketaan 150 euron tuötulovähennys jota eläkkeellä ei ole. Eläkeen summa pitää laittaa kohtaan "sosiaalietuudet", vai millä nimellä se oli. Itse nimittäin memin siihen ansaan aikoinani kun ihmettelin miksi kotona laskurin mukaan olisin saanut tt-tukea. 

Jos olet saanut tt-tukea työssä ollessa niin silloin on ehkä ollut tuo 150 euron työtulohyvitys. Tätä ei siis eläkkeellä ole.

Toisaalta oikein, toisaalta väärin. Samat ruokamenot yms.on eläkeläiselläkin kuin työssäollessaan. 

Vierailija
22/29 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotukseen ei tehty indeksitarkistusta kiitos perskokkareet joten veroprosentti nousi. Asumistukeen ei tule indeksitarkistusta ja vuokra nousi lähes 5% joten kokonaishyöty jäi 38e/kk vaikka eläke nousi 82e.

Minulla nousi eläke yli 100 euroa, verotus pysyi samana. 

Se vaikuttaakin näin vain niillä joiden tulot on alle 20 000e vuosi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, saa jatkossa leivän päälle muutakin kuin tekohampaat.

Ei tuo korotus paljon auta kun hinnat nousevat. Plus miinus nolla.

Vierailija
24/29 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläke nousee jotain 50€, mutta vuokra nousee saman verran. Olipa hyötyä. Kiitos Heka.

Tekosyysi olla muuttamatta paikkakunnalle, jossa huokeampi vuokrataso?

Vierailija
25/29 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai hemmotellaan ??? Etkö tajua, että eläkkeitten ostovoima hiipuu joka vuosi

palkansaajaan nähden. Työeläkeindeksin on tarkoitus turvata eläkkeen ostovoima.

Ei se turvaa. Hinnat nousevat paljon nopeammin kuin eläke.

Huomaan laskevan trendin ja hainkin töitä koska kyllästyin asumistukileikkuriin. Jo se riittää kuolettamaan leikkurin jos jaksaisin 3 päivänä tehdä töitä kuukauden aikana. Tietysti verotus on törkeä minullakin 19%  muutaman satasen työstä.

Vierailija
26/29 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke nousee jotain 50€, mutta vuokra nousee saman verran. Olipa hyötyä. Kiitos Heka.

oon muuttanu joku 30+ kertaa elämässä ja oon vasta 35vuotta. joku muu saa muuttaa nyt ku mie.

Vierailija
27/29 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oon muuttanu joku 30+ kertaa elämässä ja oon vasta 35vuotta. joku muu saa muuttaa nyt ku mie.

Tekosyysi olla eläkkeellä 35-vuotiaana? Hushus töihin siitä!

Vierailija
28/29 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tiedetään sitten me työssäkäyvätkin ensi vuonna, että mihin se oma 7,15% eläkemaksu menee. Murunen omaan eläkekertymään ja loput eläkeläisille.

Älä valita, eläkeläiset on veronsa ja eläkkeensä maksaneet ja työnsä tehneet (yleensä yli 40 v).

Nyt saa pikkuisen levätä, ennenkun kuolla kupsahtaa ja lusikka lentää. 

Vierailija
29/29 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Mikä hemmetin pakko on eläkkeelläkin stadissa asua, kun paljon halvemmän kämpän saa muualta ja kivemmista mestoista. 

Mä ainakin haluaisin muuttaa paskastadista niin pitkälle kun mahdollista, se on pilattu mesta ja täynnä rauhatonta mökeltäjää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi