Tupakoiva jouluvieras pilasi kotimme
Kärjistetty otsikko mutta ärsyttää, kun itse olen yliherkkä kaikille hajuille ja hajusteille. Tämä vieras toki tietää asian eikä siksi käynyt tupakalla vierailun aikana eikä hetkeä ennen. Mutta hänen vaatteissaan oli niin vahva pinttynyt tupakan haju, että se tarttui mm. sohvaamme, naulakossa meidän (myös lapsen) talvitakkeihin jne. Inhottaa. Tuuletus ei auta. Miten saan tuon hajun pois?
Kommentit (60)
Hajut tarttuu. Kävin eilen talleilla ja nyt vielä aamullakin takki haisee arvatkaapa mille. Suoraa kontaktia hevoseen ei ollut.
Jos tämä ei olisi porvoolainen aloitus, ehdottaisin otsonoinnin tilaamista.
Tuuletuksella raikkaassa ulkoilmassa ja olisiko hajunsyöjäspraysta apua. Toivotaan, että löyhkä lähtee irti. Ymmärtää hyvin tuon harmituksen pinttyneestä tupakanhajusta omassa kodissa. Eri asia jos itse röökaa, niin silloin hajuaisti on tärvelttynyt. Tupakoimattomalle tupakan haju on oikeasti kammottava. Tupakoijat ovat siinä mielessä itsekkäitä, kun kettuilevat hajusta kärsivälle. Ei kannata enää jatkossa pyytää kylään typpejä, joihin on pesiytynyt luita, ytimiä ja vaatteita myöten puistattava haju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakan haju tarttuu tupakoijan vaatteista kaikkeen tekstiiliin ja se haju on hirveä. Suurin osa ketjuun vastanneista taitaa polttaa, kun eivät huomaa sitä löyhkää.
Edesmennyt mieheni poltti - ei kylläkään sisällä. Ei meillä sisällä tupakka haissut. Itse en polta ja hajuaistini on kunnossa. Tunnistan kyllä tupakan hajun.
Mun yks sukulainen polttaa varmaan askin päivässä eikä niillä sisällä haise yhtään, vaan hänen ulkotakki haiskahtaa miedosti. Ei myöskään yhen ystäväpariskunnan koti haise vaikka molemmat polttaa melko runsaasti, ihan ihossa kiinni esim. halatessa voi tuntea heistä hajun. Molemmissa tapauksissa polttaminen tapahtuu ulkona.
Ja ite en oo ees maistanu tupakkaa ja inhoon sen hajua.
Tämä meidän vieras polttaa kotonaan sisällä ja siksi se haju on hänen kaikissa sisävaatteissa ja hiuksissa ja kaikessa. Myös puhtaissa sisävaatteissa suoraan pyykkitelineeltä. Ap
Eräs tuttavani on "hajuherkkä". Silti hän polttaa itse tupakkaa, talvella jopa ulkoeteisessä, uskon, että välillä myössisällä. Saattaa mennä aski pivässä. Myös edesmennyt miehensä poltti, jopa myös sisällä. Se ei haittaa eikä haise/haissut, näköjään. Silti hän nuuskuttaa muiden hajuja kuin vainukoira. Kaikki muut (ilmeisesti kuin tupakan) tuoksut ovat pahoja hän kärsii niistä. Kuulemma.
Minua ei tupakanhaju yleensä haittaa enkä ole hajuherkkä. Mutta hänen vaatteensa ja asuntonsa kyllä haisevat tympeälle tupakalle, niin vahva se haju on. Hajuherkillä näköjään saattaa ola välillä vaikoiva hajuaisti.
Aloittaja nyt tiesi, että tämä vieras oli tupakoitsija, siksi reaktio. Mutta jos ei olisi tiennyt eikä vieras oisi käynyt vierailun aikana tupakalla reaktio olisi ollut luultavasti lievempi tai siis sitä ei olisi ollut ja tullut.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä ei olisi porvoolainen aloitus, ehdottaisin otsonoinnin tilaamista.
Tuholaistupruttaja maksaa tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakan haju tarttuu tupakoijan vaatteista kaikkeen tekstiiliin ja se haju on hirveä. Suurin osa ketjuun vastanneista taitaa polttaa, kun eivät huomaa sitä löyhkää.
Edesmennyt mieheni poltti - ei kylläkään sisällä. Ei meillä sisällä tupakka haissut. Itse en polta ja hajuaistini on kunnossa. Tunnistan kyllä tupakan hajun.
Aivan varmasti teillä on tupakka haissut naulakolla. Jos siihen joku vieras erehtyi laittamaan takkinsa, niin haju tarttui siihenkin.
Suoranaista idiotismia yrittää kieltää savuttomalle selkeä hajusaastehaitta esim. usuttamalla savutonta psykiatrille.
Tupakan haju on niin tajuttoman oksettava
Inhoan tupakanhajua, ja tiedän hyvin tupakoijan hengityksen ja vaatteiden jättävän hajun, vaikka ei olisi tilassa polttanutkaan. Se kyllä tuulettamalla ja ajan myötä laantuu, eli koti ei ole pitkäaikaisesti pilalla tällaisten visiittien vuoksi. Tällaista ongelmaa piintynyt vakitupakoitsija ei ymmärrä kantavansa mukanaan. Ikävää heillekin.
vois melkeen sanoo että KOKO VUOSI ON PILALLA :D älä heti turvaudu superlatiiveihin ehkä harmitus, mutta kumpi olis ollu suurempi harmitus ettei tule vieraita vai jättää hajunsa jälkeensä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa jo vesi-etikka seoksesen suihkuttaminen tekstiilien pinnalle auttaa paljon.
Ja kyllä se haju lähtee ajallansa muutoinkin. Nyt vaan vitutus voimistaa sitä hajua mielessäsi.
Meidän takit on untuvatakkeja, en oikein voi liottaa niitä etikassa pilaamatta niitä. Ap
Untuva tykkää tuuletuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit tottunut miehesi tupakan hajuun. Mieheni veli tupakoi ja haisee tosi kovasti tupakalle. Heillä haisee myös eteisessä naulakossa vaatteet. Vaimo ei tupakoi, muttei haista sitä käryä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit tottunut miehesi tupakan hajuun. Mieheni veli tupakoi ja haisee tosi kovasti tupakalle. Heillä haisee myös eteisessä naulakossa vaatteet. Vaimo ei tupakoi, muttei haista sitä käryä.
Ja hän ei polta kotona sisällä, mutta polttaa autossa ja työpaikalla. Siksi hän haisee niin törkeän pahalle ja haju kantautuu kotiin vaatteissa. Perhe ei toki itse haista mitään, kun on siihen 30 vuodessa tottunut.
Minä tulin juuri kotiin joulunviettopaikasta. Ulkovaatteet haisee ihan tupakalle, vaikka kukaan ei polttanut sisätiloissa, enkä itse tupakoi.
Suihkutin takkiin ilmanraikastinta ja vein parvekkeelle yöksi. Toivottavasti haju poistuu.
Joskus kaupassa tulee vastaan asiakkaita, jotka ilmeisesti polttavat sisällä. Oikeasti se haju on jotain niin kuvottavaa, vaikka en hajuherkkä olekaan. Edes housuihinsa pissannut spurgukaan ei aiheuta sellaista reaktiota, kuin ketjupolttaja. Tupakoitsijan oma hajuaisti on toki jo niin turtunut, että ei huomaa itse.
Vanha pinttynyt röökinhaju saa aikaiseksi lähes oksennusreaktion. Se haju on aivan hirveä. Ja tilannetta ei yhtään auta se, että usein tupakoija yrittää peittää itsestään sitä hajua jollain raskaalla parfyymilla.
Hyi yök. Meille ei tarvisi ainakaan tulla enää uudelleen tuollaisen.
Niin tai voisiko olla kyse siitä että tässä tapauksessa ongelma ei ole hajussa vaan ap:n pään sisällä. Maailma on täynnä hajuja joista kaikki ei pidä mutta paljon pienemmälle osalle niistä on oikeasti haittaa kuin mitä esim on tupakoitsijoita. Jos 12% tupakoi ja alle 1% hajusta on oikeasti haittaa niin missähän se vika mahtaa olla?