Tupakoiva jouluvieras pilasi kotimme
Kärjistetty otsikko mutta ärsyttää, kun itse olen yliherkkä kaikille hajuille ja hajusteille. Tämä vieras toki tietää asian eikä siksi käynyt tupakalla vierailun aikana eikä hetkeä ennen. Mutta hänen vaatteissaan oli niin vahva pinttynyt tupakan haju, että se tarttui mm. sohvaamme, naulakossa meidän (myös lapsen) talvitakkeihin jne. Inhottaa. Tuuletus ei auta. Miten saan tuon hajun pois?
Kommentit (60)
Olipa kohtelias vieras kun ei käynyt kessulla kyläilyn aikana. Mää oisin vastaavassa tilanteessa tehnyt mahdolisimman lyhyen vierailun että olisin sitte päässyt kessulle.
Itseasiassa jo vesi-etikka seoksesen suihkuttaminen tekstiilien pinnalle auttaa paljon.
Ja kyllä se haju lähtee ajallansa muutoinkin. Nyt vaan vitutus voimistaa sitä hajua mielessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä tarve ihmisillä on aina ehdottaa psykiatrille aikaa, ei tee hyvää mielenterveys-asioihin liittyvälle stigmalle kun asiat, kuten herkkyys tuoksuille leimataan mielenterveyden ongelmaksi. Kaikilla meillä on mielenterveys, ei se ole mikään lyömäase toisia vastaan. Ei edes yritetä ymmärtää toisia, kaikki se rakentaa vaan vastakkainasettelua, ihan kun media ei tekisi jo sitä riittävästi.
Tupakoitsijat täällä vain tästä aiheesta hermostuu. Ne ei tykkää, kun sanoo, että he haisevat pahalle.
Varmaan näin. Poltan itse joskus yksittäisen tupakan ja kyllähän se haju jää vaatteisiin. Mutta kyllä aika auttaa siihen ja ulkotakki toki tuulettuu samalla kun se päällä ulkoilee. Nykyään loukkaannutaan kaikesta. Ap ei edes kritisoinut tupakanpolttoa, ainoastaan etsi ratkaisua omaan ongelmaansa. Vauva.fi voi olla joskus todella empaattinen ja mukava paikka, mutta todella usein pelkästään harmittomien kysymysten kohdalla aletaan jo kritisoimaan ihmisen mielenterveyttä tai elämää. Jotenkin surullista nähdä miten ihmisistä ois niin paljon parempaan, mutta ne päättää käyttää sanansa näin. Menee valtavasti potentiaalia hukkaan.
Pidempi tuuletus. Pesu.
Noi ainakin autto siihen aikaan vaatteisiin, kun baarissa sai vielä polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa jo vesi-etikka seoksesen suihkuttaminen tekstiilien pinnalle auttaa paljon.
Ja kyllä se haju lähtee ajallansa muutoinkin. Nyt vaan vitutus voimistaa sitä hajua mielessäsi.
Meidän takit on untuvatakkeja, en oikein voi liottaa niitä etikassa pilaamatta niitä. Ap
Kyllä se haju tuulettamalla lähtee ja pesene tekstiilit, jotka voi pestä.
Tupakanhajua puolustelee vain nykyiset ja entiset tupakoijat. Täysin savuttomat ymmärtää kyllä ap:n tilanteen ikävyyden.
Vierailija kirjoitti:
Tupakan haju tarttuu tupakoijan vaatteista kaikkeen tekstiiliin ja se haju on hirveä. Suurin osa ketjuun vastanneista taitaa polttaa, kun eivät huomaa sitä löyhkää.
Edesmennyt mieheni poltti - ei kylläkään sisällä. Ei meillä sisällä tupakka haissut. Itse en polta ja hajuaistini on kunnossa. Tunnistan kyllä tupakan hajun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän takit on untuvatakkeja, en oikein voi liottaa niitä etikassa pilaamatta niitä. Ap
Liotus ja suihkutus on kaks eri asiaa.
Vai että olet yliherkkä. Pelle sinä olet, ja idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakan haju tarttuu tupakoijan vaatteista kaikkeen tekstiiliin ja se haju on hirveä. Suurin osa ketjuun vastanneista taitaa polttaa, kun eivät huomaa sitä löyhkää.
Edesmennyt mieheni poltti - ei kylläkään sisällä. Ei meillä sisällä tupakka haissut. Itse en polta ja hajuaistini on kunnossa. Tunnistan kyllä tupakan hajun.
Mun yks sukulainen polttaa varmaan askin päivässä eikä niillä sisällä haise yhtään, vaan hänen ulkotakki haiskahtaa miedosti. Ei myöskään yhen ystäväpariskunnan koti haise vaikka molemmat polttaa melko runsaasti, ihan ihossa kiinni esim. halatessa voi tuntea heistä hajun. Molemmissa tapauksissa polttaminen tapahtuu ulkona.
Ja ite en oo ees maistanu tupakkaa ja inhoon sen hajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita ensin vieraan vaatteet jo ulkona jätesäkkiin ja vieras sitten suihkuun, kun hän seuraavan kerran tulee käymään. Nakkena ei juuri haise tupakka.
Helpommin hoituu, kun tapaa kyseistä henkilöä vain ulkona.
Tai jättää kokonaan tapaamatta.
Tuttavani kävi meillä kylässä. Myöhemmin mietin että mikähän täällä haisee niin hemmetin pahalle ja huomasin että tuttavaltani oli jäänyt pusero meille. Hän polttaa sisällä pienessä yksiössään ja savuhan tarttuu kaikialle. Olen käynyt hänen luona enkä mene toiste, hirveä löyhkä.
Heitin puseron partsille,
Poltan itsekin silloin tällöin, enkä ole kovin herkkä hajuille mutta se vaatekappale haisi oikeasti silleen että kämppä piti tuulettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ensin, että vieras oli laittanut tupakaksi sisällä, mutta että vaatteista tarttunut hajut..
Pystytkö sinä ap ylipäätään liikkumaan lainkaan ihmisten ilmoilla ilman kasvomaskia? Yritä tunnustaa itsellesi, ettei tässäkään tapauksessa ongelma ole vieraasi vaan sinun sairautesi.
Pystyn hyvin liikkumaan kaupoissa, töissä ym. Tupakoivaan kotiin en mene kylään. Eikä minulla ole mitään sairautta. Ap
Nykyään on kuulemma normaalia miehen kuvitella olevansa nainen, joten sinäkin olet ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ensin, että vieras oli laittanut tupakaksi sisällä, mutta että vaatteista tarttunut hajut..
Pystytkö sinä ap ylipäätään liikkumaan lainkaan ihmisten ilmoilla ilman kasvomaskia? Yritä tunnustaa itsellesi, ettei tässäkään tapauksessa ongelma ole vieraasi vaan sinun sairautesi.
Pystyn hyvin liikkumaan kaupoissa, töissä ym. Tupakoivaan kotiin en mene kylään. Eikä minulla ole mitään sairautta. Ap
On sinulla mielisairaus joka pistää sinut kirjoittamaan tällaista paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Tupakanhajua puolustelee vain nykyiset ja entiset tupakoijat. Täysin savuttomat ymmärtää kyllä ap:n tilanteen ikävyyden.
Ei se provosi siitä parane että teeskentelet olevasi ulkopuolinen kommentoija.
Tupakoitsijat täällä vain tästä aiheesta hermostuu. Ne ei tykkää, kun sanoo, että he haisevat pahalle.