Mitä teette tänään joulupäivänä?
Oletteko kotona vai menettekö kyläilemään? Itse aion ainakin katsoa Ihmeellinen on elämä klassikon. Ja ehkä paavin joulutervehdyksen.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään pakollista. Olen aivan väsynyt ja uupunut, mutta käyn kuitenkin ylikierroksilla. En osaa edes nukkua nyt. Eilen nukkumaan mennessä ajattelin, että nyt saa nukkua pitkään pitkästä aikaa, kun viimeiset kaksi viikkoa olen herännyt töihin ja muihin vastuullisiin menoihin viiden-kuuden aikoihin. No, seitsemältä silmät auki eikä uni enää tullut.
Keitin sumpit, siivosin keittiöstä eiliset sotkut, pesin pyykkiä, lähdin koiran kanssa ulos.
Loppupäivän otan niin lunkisti kuin vaan osaan (en ole kovin hyvä siinä), ruoka lämmitetään mikrossa, juniorit saavat hoitaa koiran päivälenkin, palstailen, katson youtubea ja hbo:ta. Yritän saada aivot ja hermoston jne rauhoittumaan. Koko ajan on vaan tunne, että olis pakko tehdä jotain.
Jätä se kahvinjuonti kokonaan pois. Sekoittaa pääsi.
Olen vähentänyt jo reippaasti vuoden aikana. Nykyään juon enää sen kupillisen aamukahvia ja jopa iltateen olen vaihtanut joko rooibokseen tai kamomillaan. Colajuomat olen jättänyt kokonaan. Joskus harvoin juon päivällä kupillisen kahvia esim työkokouksessa, mutta senkin juon ennen klo15, että kofeiini ehtii haihtua ennen iltaa ja yöunia.
Minulle joulu on yksi päivä muiden joukossa eli en sitä juurikaan juhli. Eilen kävin "pakollisen" vierailun vanhempieni luona, olin siellä pari tuntia ja menin sitten kotiin.
Tänään olen tehnyt lumitöitä, siivosin,pesin pyykkiä ja nyt ajattelin pelata ps5 konsolilla. Ihan normaali sunnuntaipäivä.
M33
Heräsin vasta kello 11.30. Sitten pitikin vähän siivota ja laittaa pesukone päälle. Haluaisin mennä ostamaan vichyä ja sipsejä, mutta en tiedä, viitsinkö nyt joulupäivänä mennä kauppaan, vaikka kauppa onkin auki 24 h vuoden jokaisena päivänä. Ajattelin katsoa jotain elokuvaa Yle Areenasta tai MTVKatsomo+:sta, jos löytyisi joku hyvä. Muita suoratoistopalveluita ei käytössäni ole, enkä niitä kaipaakaan. Eilen katsoin näistä yhteensä kolme elokuvaa, joista yksi oli tylsä, toinen outo ja kolmas tylsä sekä outo. Jonkun komedian, jossa saa kunnolla nauraa haluaisin katsoa.
En oikeastaan mitään, ihan normaalit asiat tein ja nyt ajattelin tässä illalla mennä ruokakauppaan ja menen giganttiin tai poweriin katsomaan itselleni uutta kahvinkeitintä vanhan tilalle.
Kotona ja käyn salilla tekemässä eilen flunssan takia väliin jääneen penkkitreenin. Meillä joulu on ihan tavallinen sunnuntai
Kävin kaupassa, tein pekonihampurilaisia ja loppu päivän / illan juon olutta ja katson elokuvia.
Vierailija kirjoitti:
Käyn lenkillä ja valmistaudun töihin. Töiden jälkeen suihkuun ja iltapalan kautta nukkumaan. Arki jatkuu :)
Tänään on joulu. Eilen oli aatto, eli tavallinen sunnuntai.
Olen ollut pitkään lentsussa, joten tänään vaan lepäilen sohvalla ja katon telkkaria. Vähän harmitti, kun en kipeenä jaksanut siivota, mutta tunnelmavalaistus auttaa 🤭
Jossain vaiheessa syön jouluruokia, vielä on laatikoita ja kalkkunaa jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Korkkasin kaljan tuossa aamupäivällä ja nyt on menossa yhdestoista kalja, mietin samalla tässä näin että miksi naiset yliarvioivat oman tasonsa parisuhdemarkkinoilla.
Sama.
Kävin kävelyllä, ostin pari saunaolutta, en tee mitään erikoista. Kerrankin on vapaata. Saa nukkua univelkoja. Suunnittelen ensi vuoden reissuja ja teen budjettia.
Katsoimme Afrikan kuningattaren, nyt Ihmeellinen on elämä- kuvan.
Kävimme ulkona kävelemässä, söimme jouluruokaa, nyt lepoa ja kohta glögiä ja juustoja.
Hain matkalaukut kellarikomerosta ja alan pakata, huomenna lähtö kaukomatkalle.
Liiketoimintasuunnitelmaa omalle yritykselle.
Ei mitään, lepäilemme vain ja tietenkin syömme jouluherkkuja.
Kävimme aamulla joulukirkossa. Illan vietämme hartaissa tunnelmissa kotona, jouluevankeliumia pohdiskellen.
Rentoilua kotona perheen kanssa eli pari leffaa jatsottu, pelattu uutta lautapeliä, ulkoiltu, syöty, herkuteltu, otin myös päiväunet. Nautittu kuusen ja kynttilöiden valosta. Ja huomenna vielä vapaapäivä, kiva ajatus sekin.
Vaimon aikuiset lapset tuli, en jaksanut katella sitä touhua. Lähin baariin kaljalle.