Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Improvisaatio musiikissa

Vierailija
24.12.2023 |

Pankaapas hyviä esimerkkejä musa-improsta.

Kommentit (202)

Vierailija
161/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kyseessä ei ole improvisaatio. Improvisaatiossa samakin kappale on aina täysin erilainen. Aina, eikä vain pääosin.

Miten se voi olla sama kappale jos se on täysin erilainen joka kerta? Jutuissasi ei ole mitään järkeä.

Jos soitat taustanauhan päälle improvisaatiota, kuten siinä Shuren kilpailussakin tehtiin, soitto on aina erilainen.

Vierailija
162/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kyseessä ei ole improvisaatio. Improvisaatiossa samakin kappale on aina täysin erilainen. Aina, eikä vain pääosin.

Miten se voi olla sama kappale jos se on täysin erilainen joka kerta? Jutuissasi ei ole mitään järkeä.

Älä huoli, osaavat musikantit säilyttävät kappaleen tunnistettavuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Eihän siellä ole Serakaan käynnyt Mnetissä kuin 7.12. viimeksi.

Ja Mnetissä Seraa pidettiin siis parhaana improvisaation saralla. Ja Seran kehittämä tekniikkakin sai nimensä Mnetissä. 

Vierailija
164/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Eihän siellä ole Serakaan käynnyt Mnetissä kuin 7.12. viimeksi.

Eihän se asia mitenkään liity siihen, että et uskalla mennä Muusikoiden.nettiin kirjoittelemaan, koska anonyymi paskanheitto on ainoa mihin kykenet. 

Vierailija
165/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos soitat taustanauhan päälle improvisaatiota, kuten siinä Shuren kilpailussakin tehtiin, soitto on aina erilainen.

Eihän ole kun se taustanauha on joka kerta sama. Ei se ole silloin tietenkään täysin erilainen kappale, vaan suurimmilta osin sama.

Vierailija
166/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole kun se taustanauha on joka kerta sama. Ei se ole silloin tietenkään täysin erilainen kappale, vaan suurimmilta osin sama.

Kappale on sama, mutta kappaleen päällä soitettu improvisaatio on joka kerta täysin erilainen. Jos siis kyseessä on improvisaatio. Miksi jankutat sellaisesta asiasta josta et mitään ymmärrä?

Vierailija
167/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sera on soittanut improvisaatiota samankin kappaleen päälle, ja soitto on joka kerta ollut täysin erilainen.

Vierailija
168/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee nyt se rikosilmoitus. Ei tämä muuten lopu ikinä. 

Luuletko, että vakavasti häiriintynyt ja jotain soittajaa jo yli 20 vuotta vainonnut ja mustamaalannut narsisti lopettaa käytöksensä rikosilmoitukseen?

Ei vaan tuomioon. Odotan sitä. 

Turhaa puuhaa. Eipä kyseinen nettipelle kauheasti ketään haittaa.

Eikö hän ole koskaan fyysisesti lähestynyt Seraa?

Kaveri ei uskalla mennä edes Muusikoiden.nettiin kirjoittelemaan Seran itsensä kanssa.

Eihän siellä ole Serakaan käynnyt Mnetissä kuin 7.12. viimeksi.

Aiemmin valehtelit, että Sera on bannattu Muusikoiden.netistä. Niin ei siis ollutkaan.

Vierailija
169/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sera on soittanut improvisaatiota samankin kappaleen päälle, ja soitto on joka kerta ollut täysin erilainen.

Siksi olen pyytänyt häneltä yksinkertaista harjoitetta jossa ei ole variaatioita. 

Vierailija
170/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Siksi olen pyytänyt häneltä yksinkertaista harjoitetta jossa ei ole variaatioita. 

Sinulle on yksi jo esitelty. Yksinkertainen harjoite, jossa ei ole variaatiota.

Vierailija
171/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko vielä kuinka Pete Kettula liittyy minuun?

Vierailija
172/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua oikein vaivaa?

Vierailija
173/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Siksi olen pyytänyt häneltä yksinkertaista harjoitetta jossa ei ole variaatioita. 

Eihän tuo pysy timessä tai dynamiikassa, soitto on hapuilevaa, kolhivaa ja ihan muiltakin osin levällään.

Ja kyllä, soitan itse paremmin biittikomppia SEKÄ goottipimppia. 

Vierailija
174/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro olenko vainoajasi Pete Kettula vai kuka minä olen. 

Vierailija
175/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo pysy timessä tai dynamiikassa, soitto on hapuilevaa, kolhivaa ja ihan muiltakin osin levällään.

Hyvin pysyy timessä. Esittelehän vastaava stability-harjoitus joltain muulta soittajalta niin voidaan vertailla kuinka yksikertaiset  harjoitussoitot ilman variaatiota sujuvat muilta kun samaa rytmiä soitetaan useita minuutteja. 

Vierailija
176/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas. Täällä on koko Suomen musiikkimaailman kerma paikalla. Yhtä korkealentoista jauhantaa kuin joskus 2000-luvun alkupuolella oli Suoli24:ssä. Jatkakaa samaan malliin.

Vierailija
177/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä, soitan itse paremmin biittikomppia.

Sääli, että hienoa soittoasi ei ole kukaan koskaan nähnyt missään. Ei improvisaatiota, eikä mitään muutakaan, mutta saat toki leikkiä roolileikkiäsi ja kuvitella olevasi soittotaitoinen.

Vierailija
178/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro olenko vainoajasi Pete Kettula vai kuka minä olen. 

Olet joku jankuttava sekopää jolle Seran soitoista on tullut pakkomielle.

Vierailija
179/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä soitan pelkästään pimeitä komppeja.

Vierailija
180/202 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylivertaisuusvinouma

Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan. Tämän voi katsoa johtuvan siitä, että kun yksilö ei hallitse taidon suorittamista, ei hän osaa myöskään arvioida osaamistasoa. Kyse on siis metakognitiivisesta vajavuudesta eli kyvyttömyydestä arvioida oikein omaa taitotasoaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän