Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikaista apua! Suuresta sf-mitasta.

Vierailija
06.01.2007 |

Tai mikä mitta se nyt onkaan, jolla tuota vatsan suuruutta raskaana ollessa mitataan...?

Minulla on raskausviikkoja 23 ja kolmas raskaus on kyseessä, olleet aika lähekkäin. Eilen neuvolassa mitattiin eka kerran ja ihan yläkäyrillä maha menee. Onkin tosi iso. Aikaisemmin näillä viikoilla ei minusta ole vielä voinut kunnolla päälle sanoa, että raskaana ollaan, mutta nyt vatsa on aika valtava!

Neuvolan täti ei paljoa virkkanut asiasta, ja minä en siinä älynnyt kysyä, nyt vasta on ruvennut huolestuttamaan tosissaan.

Miksi vatsa on niin suuri? Tuleeko se kasvamaan ihan valtaviin mittoihin loppua kohden? Muuten ei paino-ongelmia ole. Tasoittuukohan vatsankasvu yhtään?

Muuten kaikki ollut ok. Olisin tosi kiitollinen, jos joku viitsisi jakaa kokemuksiaan asiasta. Minua painaa tämä kovasti, mutta toisaalta en oikein viitsi ruveta soittelemaan neuvolaankaan, että mun maha on liian iso! Nauraisivat varmaan.

Osaako kukaan auttaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu on jo sulla pari kertaa venynyt ja vatsalihakset antaa periksi helpommin ja masu pääsee " pullahtamaan" ihmisten ilmoille nopeampaa... Mulla ekassa raskaudessa oli iso ja toisessa vielä isompi. Sellaista se on. Pelkkä iso sf-mitta ei kerro mitään esim. vauvan koosta.

Vierailija
2/7 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan kokoa. minulla itselläni sf-mitta kulki alusta-alkaen reippaasti yläkäyrillä, vauva painoi syntyessään 3kg.

Terkkari sanoi että minulla häpyluu, josta mitta otetaan, sijaitsee aika alhaalla ja sen vuoksi todennäköisesti näytti aina hieman yläkanttiin tuota mittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain rv 30 lähtien sain kuulla kyselyjä, että joko on yliajalla kun on noin iso... Juu en ollut.

Mikä sua muuten siinä isossa mahassa niin hirvittää?

t. 4

Vierailija
4/7 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vain yksi lapsi, mutta sen kanssa sf-mitta meni kans koko ajan yläkäyrillä ja ihan lopussa siitä vielä ylempänäkin. itselläni oli kyllä sitten iso vauvakin.

kuitenkin yksiselitteisesti iso sf-mitta ei tarkoita isoa vauvaa eikä sitä että jotain olisi vialla. vatsa varmaan venyy suuremmaksi helpommin, kun on jo aikaisempia raskauksia taustalla. Samoin vauvan asento vaikuttaa mittaan, kuten myös istukan sijainti. Lapsivettä saattaa olla myös tavallista enemmän. Tämmöisiä syitä ainakin keksin. Kysy/juttele asiasta ensi kerralla neuvolassa, mukavaa loppuraskautta!

Vierailija
5/7 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan meni ylintä käyrää ja lopussa meni sen yli (viimeisiä mittoja ei pystynyt piirtämään neuvolakortin käyrään, kun ruudukko loppui kesken). Menin vielä viikon verran yli lasketun ajan. Vauva oli tasan 4kg eli ei nyt mikään valtavan iso. Mulla maha vaan oli iso ilman mitään muuta.

Vierailija
6/7 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi syntyi 39+1, mitat 2880g/48, lapsivettä normaali määrä.

Vierailija
7/7 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran sf yläkäyrillä, silloin syy oli lapsiveden runsaus, syy ei selvinnyt. Lapsi oli 3700g. Ja toisella kertaa huiteli sitten käyrien yläpuolella ja silloin syy oli kaksoset..