Miksi jotkut kirjoittaa tällainen? Se on tälläinen.
Just viime viikol äikän tunnil opetettiin et annatte ittestä erittäin tyhmän kuvan jos sanotte ''tällainen'' . Itse asiassa se ei ole yhdyssana vaan yksi sana? Mistä viiva sitten menee? Täll-ainenko? vai tä-llainen? Tä eikä llainen esim ei ole mitään sanoja
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Nyt voitkiin taputtaa itseäsi kyynerpäähän ja matkustaa Thaimaaseen juomaan viintä ja syömään ananaita, kaalta ja jauhenlihaa ihan sairaanloisesti.
Pakko oli alapeukuttaa, koska viintä on edelleen kieliopillisesti oikein, vaikka nykyään onkin siirrytty käyttämään viiniä. Molemmat ovat oikein, mutta käytän viintä, koska niin aikanaan opetettiin ja viiniä oli silloin väärin.
Kuten aikaisemmin asia ratkaisee. Kirjoitus virheellä ei keskustelupalstalla ole merkitystä. Osaatko itse niin huonosti suomea että et ymmärrä lukemaasi jos se ei ole täydellisesti oikein kirjoitettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt voitkiin taputtaa itseäsi kyynerpäähän ja matkustaa Thaimaaseen juomaan viintä ja syömään ananaita, kaalta ja jauhenlihaa ihan sairaanloisesti.
Kai jauhenlihan kanssa saa perunia myös? Minä syön ainakin seitsämän!
Ainankin teranssilla saa syödä! Muistaa vaan bussejen aikataulut ja taksejen kanssa kannattee olla varo vainen.
Taksejen, bussejen, käsejen, kynsejen...
On