Jos voittaisit lotossa 5 miljoonaa euroa, maksaisitko sukulaisten ulosotot pois?
Jos sellaisia olisi ja se haittaisi heidän elämää?
Kommentit (59)
En. Tosin en tunne ketään ulosotossa olevaa.
En maksaisi elleivät kykenisi osoittamaan jotenkin viisastuneen ja ottaneen vastuuta omasta elämästään. Ei ole minun asiani siivota heidän omia sotkujaan vaikka siihen pystyisinkin ja varsinkin kun tietäisin ettei se siihen jäisi vaan löytäisivät "rahareikiä" rahoilleni jatkossakin.
Omille lapsilleni antaisin kunnon rahalahjat, mutta muut sukulaiseni jäisivät ilman. Tuskinpa edes mainitsisin voitostani. Eräs sukulaiseni on sellainen sosiaalitoimiston ja sukulaisten painajainen rahankerjäämisellään, että senkin takia olisi parasta olla hyshys hiljaa.
En sillä tehtailisi varmasti uudet velat tilalle. Tilaisin ennemmin kerran viikossa ruokalähetyksen oven taakse. Ei olisi ainakaan nälässä jos rahansa törsää mihinkä lie.
Kyllä, miksipä ei auttaisi. Velka voi olla hyvin raskas taakka ja korkojen juoksu, kuin vankeus.
Riippuu sukulaisesta, mutta sanoisin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Eikä niillä edes ole mitään ulosotossa.
Mistä tiedät heidän asiansa noin hyvin? Ei mulla ole hajuakaan onko kellään sukulaisella jotain ulosotossa. Vaikka päällepäin näyttää menevän hyvin, niin mistä sitä tietää sitä lopullista rahatilannetta kuitenkaan.
On pieni suku. Lähisuku on kaikki varoissaan. Kaukaisemmista en tiedä mitään kun ei yhteyksiä.
Mutta maksaisin toki jos omat jälkeläiseni tai perhekuntani olisivat veloissa.
En mulla ole aavistustakaan vaikka veljeni raha-asioista. Hyvältä näyttää päällepäin, mutta kuka tietää vaikka olisi jotain ulosottovelkoja. Mistä sitä tietää vaikka olisi jotain pelivelkoja. Todennäköisesti ei ole, mutta eihän sitä voi tietää, jos toinen ei kerro mitään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuisi kuinka läheinen sukulainen ja mistä syystä ulosotossa. Vaikkapa rakkaan siskon väliaikaisten ongelmien vuoksi tulleet pienet velat voisin maksaa. Jos kyse olisi kaukaisemmasta sukulaisesta, en. Jos kyse olisi vastuuttomasta raikulielämästä, en ikinä.
Jaa, no mulla ainoa ulosotossa oleva on veli. En tod. maksaisi, muutenkin varastanut multa rahaa.
Eipä ole sellaisia sukulaisia koska ei olle wtsuku.
En. Eikä minulla muutenkaan ole sellaisia sukulaisia.
Irtisanoutuisin ja eläisin rennosti loppuelämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Eikä niillä edes ole mitään ulosotossa.
Mistä tiedät heidän asiansa noin hyvin? Ei mulla ole hajuakaan onko kellään sukulaisella jotain ulosotossa. Vaikka päällepäin näyttää menevän hyvin, niin mistä sitä tietää sitä lopullista rahatilannetta kuitenkaan.
On pieni suku. Lähisuku on kaikki varoissaan. Kaukaisemmista en tiedä mitään kun ei yhteyksiä.
Mutta maksaisin toki jos omat jälkeläiseni tai perhekuntani olisivat veloissa.
En mulla ole aavistustakaan vaikka veljeni raha-asioista. Hyvältä näyttää päällepäin, mutta kuka tietää vaikka olisi jotain ulosottovelkoja. Mistä sitä tietää vaikka olisi jotain pelivelkoja. Todennäköisesti ei ole, mutta eihän sitä voi t
Itse kyllö tiedän hyvin sisarusteni talousasiat. Eivät kukaan voisi esim uutt autoa ostaa osamaksulla jos olisi velkaa ulosotossa.
Mitä Tietysti tiedottaisin ja kyselisin instassa hyviä sijoitusneuvoja?
Niitä varmaan saisin nigerialaisilta jenkkiupseereilta paljon.
Auttaisin kyllä. Sukulaisillani ei kuitenkaan ole velkoja.
En ole sukulaisten kanssa tekemisissä, joten en antaisi mitään heille, mutta hyville ystäville lahjoittaisin rahaa tai velkoja voisin maksaa.
En todellakaan koska ulosottoon joutuu vain omalla tyhmyydellä ja sillä ettei hallitse rahankäyttöä vaan törsää kaiken heti pois ja liian kalliiseen mihin ei oikeasti olisi varaa! Ostaisin kerrostalon ja antaisin köyhien asua siellä ilmaiseksi ja asuisin siellä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Omille lapsilleni antaisin kunnon rahalahjat, mutta muut sukulaiseni jäisivät ilman. Tuskinpa edes mainitsisin voitostani. Eräs sukulaiseni on sellainen sosiaalitoimiston ja sukulaisten painajainen rahankerjäämisellään, että senkin takia olisi parasta olla hyshys hiljaa.
Minä en varsinaista rahalahjaa antaisi, ettei tule lahjaveroa. Mutta voisin maksella heidän laskujaan yms, mitä voi verovapaasti tehdä, samoin voisin maksella ostoksia. Heille jäisi omat rahat muuhun käyttöön.
Pieni suku niin hyvin voisin maksaa pois. Tietääkseni sukulaisillani ei ole ulosotossa mitään.