Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei laita tikkua ristiin joulun eteen

Vierailija
23.12.2023 |

Sitten pyhät valittaa kun mikään ei tunnu miltään, ei tunnu joululta... lapsuuden joulut oli sitä ja tätä. No herranjumala, sun äitisi laittoi sen kaiken sulle kuin tarjottimella! Mulla itselläkään ei ole mitään valmiita vaatimuksia tai kaavaa miten joulua pitäisi viettää, mutta ei sitä tunnelmaa ilman valmisteluja synny. Ihan ilman stressiä voisi yhdessä muun perheen kanssa osallistua ruokien suunnitteluun ja muuhun, mutta pitää sellaista turhana. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätit sitten kuitenkin mennä sen kanssa naimisiin ja hankkia lapsiakin?

Vierailija
2/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokien suunnittelu?! Eikö ne ole joka vuosi samat? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mieheni laittoi tikun ristiin. Risti on edelleen tikussa, ja minä otin eron. Nyt ei tarvitse syyttää ketään muuta kuin itseäni:)

Vierailija
4/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut miehistä, jotka pystyy esittämään normaalia jopa useita vuosia? Jos et niin nyt kuulet. 

Vierailija
5/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokien suunnittelu?! Eikö ne ole joka vuosi samat? 

Ei ole. Ja jonkun pitää myös ostaa ja valmistaa ne. 

Vierailija
6/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Sitten valittaa että kinkku on väärin paistettu. No paistaisi itse sitten sen! Tai kertoisi hyvissä ajoin mielipiteensä siitä miten se paistetaan. Ei edes tiedä onko lapsille joululahjoja vai ei. Ei ole itse niitä ostanut eikä kysynyt minulta olenko minä ostanut.

Vierailija
7/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä aloitti vähän ennen joulua valittamisen siitä että tulee joulu, hän inhoaa joulua sanoi aina. Ja valitti että onko ihan pakko laittaa kuusi, onko ihan pakko ostaa jouluruokia, onko ihan pakko leipoa jouluksi vaikka minä nuo kaikki tein, ei hän. Jaksoi aina muistuttaa miten inhoaa joulua, joulukoristeita, jouluruokia. Ei halua viettää joulua, ei halua kuullakaan joulusta ikinä. Emme asuneet yhdessä ja sanoin suoraan että ei ole pakko, älä osallistu jos et halua, ole yksin omassa kodissasi joulu, minä ainakin aion viettää joulua mutta jos tulet luokseni niin suu suppuun, yhtään joulusta valitusta en halua kuulla. Tuhahteli.

Vierailija
8/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut miehistä, jotka pystyy esittämään normaalia jopa useita vuosia? Jos et niin nyt kuulet. 

Jos ukko on sulle teeskennellyt normaalia ja nyt käynyt ilmi, että se onkin epänormaali, niin miksi sä vielä olet sen kanssa?

Vierailija
9/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kaupan einesjoulu. Ei tarvitse kuin mikroaaltouuniin. Kaksikolmasosaa vauvapalstalaisiista taitaa, hoitaa jouluillallisen niin. Ei tarvitse itse tehdä mitään.

Vierailija
10/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin on joka vuosi samat ruuat.

Eli kaikki ruuat löytyy joka joulu.

Turha alkaa säästelemään vaan ottaa kaikki ruuat.

Vierailija
11/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miestä ahdisti joulu monta vuotta. En vaatinut häneltä mitään, vaikka välillä ärsytti juosta kauppoja ja raahata ostoksia julkisilla. Mut mä halusin itselleni ja lapsille ihanan joulun. Ja kyllä mieskin siitä rauhottui, kun päästiin joulupöytään. Nyt on tilanne muuttunut ja hän on alkanut nauttimaan joulunajasta, kun on ymmäränyt, ettei meidän joulu ole samanlainen kuin lapsuudenkodissaan. Nytkin on laittanut lahjoja ja ruokia, tuonut kuusen jne. Kannatti olla kärsivällinen!

Vierailija
12/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tuossa oli sellaista että olisi huono isä tai aviomies? Jos ainoa asia mikä ottaa päähän tapahtuu kerran vuodessa, niin eiköhän tuon kestä. Harmillistahan se kuitenkin voi olla, jos toinen vain laiskana vinkuu joulun tunnelmaa.

Ap on hyvä ja tarjoaa vaikka purkkihernaria miehelle, jos ei halua osallistua.

Vierailija
13/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän että jopa 2/3 miehistä taantuu lapsen tasolle saatuaan itse lapsia. Työelämässä voivat vielä olla entisellään, mutta kun kotona on se tuore äiti niin eivät voi vastustaa sen äidin lapseksi muuttumista. 

Vierailija
14/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku, rosolli, porkkana-lanttu-perunalaatikot, purkkiherneet, kananmunat, joulutortut, perunat.

Aina ne samat ruuat, turha suunnitella.

Vierailija
15/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun mieheni laittoi tikun ristiin. Risti on edelleen tikussa, ja minä otin eron. Nyt ei tarvitse syyttää ketään muuta kuin itseäni:)

Samoin, hyviä päätöksiä! Joka joulu lisäksi kehitti riitaa milloin mistäkin ja murjotti yksinään toisessa kerroksessa minun laittaessa ruokia, hoitaessa lapsia ja kestittessä vieraita, muun muassa vanhempiansa. Ihana viettää lämmintä joulua ilman ankeuttajaa, joka vaan makaa tiellä.

Ja kyllä, menin ainakin halpaan miehen esittäessä ekat vuodet jouluihmistä, sitten olinkin jo raskaana ja naimisissa.

Vierailija
16/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo vaatii kyllä äärimmäistä kurinalaisuutta ja tahdonvoimaa jos vuosia.... Yleensä normaalia ei tarvitse esittää kuin hetken niin nainen menee retkuun.

Vierailija
17/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää kaupan einesjoulu. Ei tarvitse kuin mikroaaltouuniin. Kaksikolmasosaa vauvapalstalaisiista taitaa, hoitaa jouluillallisen niin. Ei tarvitse itse tehdä mitään.

No kyllä nekin täytyy jonkun kaupasta hakea ja laittaa kauniisti esille. Harva sitäpaitsi ihan kaiken ostaa valmiina. Eikä ainakaan mitään mikrolämmityksiä.

Vierailija
18/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, että näitä juttuja taas. Itse leivoin piparit ja tortut, siivosin ja hommasin jouluruoat ihan itse. Viinaa ei ole mutta ostin mielestäni hyvää erittäin kuivaa siideriä joulupöytään (oma erikoisuuteni, ei varmaan kovin suosittu joulupöydässä). Jokainen tyylillään.

T: Setämies

Vierailija
19/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkku, rosolli, porkkana-lanttu-perunalaatikot, purkkiherneet, kananmunat, joulutortut, perunat.

Aina ne samat ruuat, turha suunnitella.

Kalat, mädit, skagen, saaristolaisleipä, sienisalalaatti, sillit, kastikkeet, juustot, suklaat jne. Kaikki eivät syö niin yksipuolisesti kuin sinä.

Vierailija
20/27 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä nekin täytyy jonkun kaupasta hakea ja laittaa kauniisti esille. Harva sitäpaitsi ihan kaiken ostaa valmiina. Eikä ainakaan mitään mikrolämmityksiä.

Samalla ne laatikot, rosollin, kinkkuviipaleet ja hernepurkin ottaa kaupasta kuin normaalin maidot.

On jopa paljon helpompi tuo jouluruoka, kuin arkiruoka. Laatikot uuniin lämpenemään sillä välin kun perunat kiehuu. Ei niitä tarvitse sen kummallisemmin asetella.

Miten ihmeessä selviätte arkiruokailusta, jos helppo jouluruokakin on niin ylivoimaista?