Vahinkoraskaus
Tänään tehty testi ja plussaa näytti. Viikkoja ilmeisesti jotain vähän yli 4, en tiedä tarkkaan. Nyt on vaan niin kauhea olo :' ( Raskaus on vahinko, ehkäisyä käytettiin. Enkä tiedä mitä nyt pitäisi tehdä. Mies haluaa abortin eikä näe muuta vaihtoehtoa, ja se minullakin oli ensimmäisenä mielessä,tosin pelkään että vain hänen takiaan.
Kuitenkin: takana yksi abortti 4v sitten. Kaduttaa, koska tein sen silloinkin miehen takia (eri mies kylläkin). 2 vuotta sitten sain keskenmenon (haluttu raskaus tämän ensimmäisen miehen kanssa) rv 12+1 ja vasta hiljain olen päässyt asian kanssa niin yli kuin luulen että on mahdollista. Otin sen niin raskaasti silloin etten tiennyt olevan edes mahdollista, sattui kaiken lisäksi kesken syntymäpäiväjuhlieni kaikkien ystävien läsnäollessa. Sydänäänetkin ehdin kuulla edellisenä päivänä.
Ja nyt olen taas raskaana.
Kellään mitään samanlaisia kokemuksia/hyviä neuvoja?
Kiitos.
Kommentit (13)
Entä miehen oikeus siihen ettei hän halua lasta? Kuitenkin kunnioitan ja rakastan miestä paljon. Vaikeaa,vaikeaa :(
kun meillä oli jo ennestään kolme lasta, nuorin 2 v. Kyllähän sitä mietti asiaa aika tarkkaan, mutta kyllä me sitten päätimme tämän Elämän Ihmeen pitää, varsinkin kun yksi rakas lähisukulainen oli juuri samaan aikaan kuollut. Enkä ole sitä päätöstä ikinä katunut, niin paljon rakkautta, hellyyttä, iloa, onnea (toki myös huolta) se pieni ihminen on perheeseemme tuonut. Mieti toki tarkkaan oman tilanteesi pohjalta mitä teet, päätös on vain ja ainoastaan sinun. On sekin mahdollisuus, että et enää saisi lasta vaikka kuinka haluaisit. Ehkä kannattaa miettiä, mitä Elämä haluaa sinulle tämän raskauden myötä antaa tai opettaa...
että sinä säästyt abortin aiheuttamalta tuskalta?
Tietenkin lapsi on tärkeämpi kuin se että mies saisi tahtonsa läpi, mutta luulen ettei hän sentään jääräpäisyyttään ole abortin kannalla. Hän ei vain ole valmis ja kummatkin meistä tietää sen. Ja onhan se itsekästä jos ajattelen vain itseäni. Kun kuitenkin hänenkin elämäänsä lapsen pitäminen vaikuttaisi suuresti :/
aina kuule riittää keskeneräisyyttä...
jos nyt kerta ei ole? En tekisi aborttia.
Kaksi edellistä raskautta siis edellisen miehen kanssa.
Kiitos kaikille tähän asti vastanneille <3
Ei kukaan nainen tai mies voi sanoa, että nyt olen valmis vanhemmaksi, jos lasta ei ole siinä olemassa. Ei siitä vanhemmuudesta voi tietää oikeasti yhtään mitään sitä ennen. Voi toki arvailla ja aavistella. Mutta se lapsi opettaa.
Oletan, ettette ole enää mitään teinejä, kun takana kuitenkin jo abortti ja keskenmenokin. Miettikää, että mitä jos tämä onkin se viimeinen mahdollisuus lapsen saamiseen? Miten siihen suhtautuisitte, sekä sinä että mies? Olisitteko valmis uhraamaan jo aluillaan olevan elämän?
kaverini on saanut kaksi km:a ja tehty yksi abortti. Kaavinnassa kuitenkin kävi moka ja kohdun seinämä nyt niin ohut ettei enää ikinä voi lapsia saada :(
niin " seuraukset" kuuluu myös kantaa yhdessä. Ei mies voi mielestäni tuollaisessa tilanteessa ottaa niin jyrkkää kantaa, että vain abortti kelpaa ratkaisuksi.
Sitä paitsi minua jollakin tavalla inhottaa ajatus, että yksi ihminen tekisi useamman aborttia (siis muista kuin terveydellisistä syistä). En ole abortin vastustaja, mutta en hyväksy sellaista, että aikuiset ihmiset sähläävät ehkäisyn kanssa ja sitten tulee näitä vahinkoja joita sitten abortoidaan. Yksi kerta olisi eri asia, mutta jo toinen... huh huh...
joskus seurustelun alkupuolella tein abortin en ollut itse valmis eikä mies... sitten kävi vahinko.. ja pidin lapsen vaikka mies oli vastaan aluksi.. edelleen ollaan yhdessä ja aikaa kulunut kuusi vuotta tapahtuneesta...
Mieti tarkkaan mitä itse haluat ettei vaan mitä mies...
Kyllä muuten itseänikin inhottaa ja pelottaa ajatus siitä että joutuisi abortin vielä tekemään. Se oli asia jota vannoin etten enää koskaan tekisi :(
Mutta tosiaan nyt on tunteet ja ajatukset niin sekaisin etten saa mitään tolkkua. Kuinka voisin ikinä tehdä miehelle sen että pitäisin lapsen kun tasan tiedän mitä mieltä hän on ja on aina ollut. Eikä siis ilkeyttään todellakaan. Ja toisaalta kuinka voisin ikinä tehdä syntymättömälle lapselleni sen,etten antaisi hänen elää? Tulevat lapseni ovat jo nyt kaikkeni.
painostaa sinua siihen.