Olli Rehn alkaa näyttää parhaimmalta ehdokkaalta. Luo turvallisuudentunnetta ja on presidenttimäinen
Kommentit (5057)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pidin vielä viikko sitten Ollia sopivimpana presidentiksi tähän maailman tilanteeseen, mutta sitten luin täältä netistä että hän keskustelee säännöllisesti Jeesus Nasaretilaisen kanssa! Mitä, häh, kuuluuko Olli johonkin uskonlahkoon ja antaa ikivanhojen kertomusten vaikuttaa päätöstensä tekoon vai mitä en ymmärtänyt? Sen verran helluntalaisten ja muslimien kanssa tekemisissä olleena, niin uskovaiset ovat usein hyvin kapeakatseisia useissa asioissa. Presidentiltä kaivataan laajaa ymmärrystä erilaisiin asioihin ja ihmisiin.
Ja sä takerrut johonkin yksittäiseen lauseeseen. 🙄
No en minä olekaan hakemassa presidentiksi, mutta haluan että meidän presidentti on sydämeltään ja näkemykseltään mahdollisimman suuri ihminen.
Sitähän Rehn on tuosta porukasta.
Radiojuontaja-miesmalli pressaksi
Osaa puhua loputtomiin jaskaa+ulkonäkö.
Näinhän se todennäköisimmin menee.
Vierailija kirjoitti:
Rehn on hyvä valinta, ei tarvitse koko ajan pelätä että mitähän se presidentti seuraavaksi möläyttää.
Tämä on niin valitettavan totta. Stubbin, Halla-ahon, Urpilaisen, Anderssonin ja nykyään jopa Haaviston kanssa saissi koko ajan olla hikikarpalot otsalla miettimässä, mitä sammakoita sieltä suusta tulee. Ja tarvitseeko edes mainita Hakalaa? Johtuu varmaan nykyajan digitaalistumisesta ja twitteröinnistä että ihmisten keskittymiskyky on huonontunut ja impulsiivisuus kasvanut. Rehn varmaan edelleen viettää enemmän aikaa kirjan kuin somen ääressä ja se näkyy ja kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielitaito on hieno juttu, mutta viime kädessä vaa'assa painaa kyllä muut asiat kun presidenttiä valitaan. Rehnillä on kokonaisuus parhaiten hanskassa.
Mitä se auttaa että Stubb osaa möläytellä kuudella kielellä? Sitä paitsi Rehninkään kielitaidossa ei ole mitään moitittavaa.
Jos kuulisit Stubbin ja Rehnin väittelevän vaikkapa ruotsiksi, muuttaisit mielipiteesi!
Pelkkä kielitaito ei riittä. Tarvitaan jotain muutakin......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olli Rehn on liian vanha, nyt tarvitaan nuorempaa voimaa. Rehnillä ei ole karismaa, on persoonaton, varovainen ja tylsä.
Samassa linjassa siis nykyisen presdenttimme kanssa. Ei Sauli ole "jyrähtänyt" kuin erään juorulehden toimittajan mukaan juurikaan missään koko kuluvan kautensa aikana. Keskittynyt vaipan vaihtoon ja eläkkelle jääntiin.
Rehn on 61 ja Niinistö oli 63, kun valittiin pressaksi. Parempi kun presidentti on hiukan kypsempi. Haavisto on 65.
Rehnistä näkyy, että hän on puurtaja, tekee töitä niiden tavoitteiden eteen, mihin hänet on valittu. Sisäistä voimaa omaava suomalainen karhu, sanoisin. Hänessä on jotain perinjuurin suomalaista, olemus heijastaa tätä, sitä on vähän vaikea kuvailla, mistä tuo suomalaisuus häneen tulee. Asiat ja arvot, joihin hän on kiinnittynyt, ovat syvästi kiinni suomalaisessa sielunmaisemassa, huolimatta siitä, että hän tuntee läpikotaisin maailman.
Jos Olli Rehn voittaa, tuulettaakohan Elisabeth Rehn onnessaan, kun viimein Rehn pressana? 🤔
Olen miettinyt juuri tätä, että äänestävätkö ihmiset häntä sen perusteella, että hän silmälasipäinen, pönäkkä ja harmaantunut "tyypillisen" presidentin näköisin mies noista.
On siinäkin peruste äänestä ja saa miettimään, että tulisiko kaikilla oikeasti olla äänestysoikeus. Minä en äänestä ehdokasta sukupuolen, seksuaalisen suuntautumisen tai ulkohabituksen perusteella, vaan mielipiteiden perusteella. Ei ollissa mitän vikaa sinällään ole, mutta ei tuo vaalitenteissä kovin kummoinen tai kaksinen ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt juuri tätä, että äänestävätkö ihmiset häntä sen perusteella, että hän silmälasipäinen, pönäkkä ja harmaantunut "tyypillisen" presidentin näköisin mies noista.
On siinäkin peruste äänestä ja saa miettimään, että tulisiko kaikilla oikeasti olla äänestysoikeus. Minä en äänestä ehdokasta sukupuolen, seksuaalisen suuntautumisen tai ulkohabituksen perusteella, vaan mielipiteiden perusteella. Ei ollissa mitän vikaa sinällään ole, mutta ei tuo vaalitenteissä kovin kummoinen tai kaksinen ole ollut.
Olet hakoteillä jos noin luulet, että kyseessä on jokin noin ulkokohtainen seikka, kuten silmälasit tai harmaus tms. Kyllä kyse on ihan eri ulottuvuudesta: yhtäältä kysymys on vakuuttavasta aikaisemmasta poliittisesta toiminnasta, joihin kuuluvat aikaisemmat saavutukset ja kansainvälinen maine, toisaalta kyse on luotettavimman tuntuisesta olemuksesta. Eli kyse on kahdesta täysin eri ulottuvuuksissa olevasta ominaisuudesta. Mitä tulee ulkokohtaisuuteen: Stubbin, kuten usein kokoomuslaisten ainoa ase on pyrkiä rakentamaan ulkoisesti juuri kuvaamasi kaltainen paketti. Valitettavasti on vain niin, että jos tuo hyvin pukeutunut paketti liituraitoineen on tyhjä sisältä, se ei toimi, se ei ole uskottava, se on bluffia. Siksi minulle Rehn on se ainoa oikea. Hän on autenttinen. Minulle tärkeää on myös, että hän lukee enemmän kuin paasaa suupalttina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pidin vielä viikko sitten Ollia sopivimpana presidentiksi tähän maailman tilanteeseen, mutta sitten luin täältä netistä että hän keskustelee säännöllisesti Jeesus Nasaretilaisen kanssa! Mitä, häh, kuuluuko Olli johonkin uskonlahkoon ja antaa ikivanhojen kertomusten vaikuttaa päätöstensä tekoon vai mitä en ymmärtänyt? Sen verran helluntalaisten ja muslimien kanssa tekemisissä olleena, niin uskovaiset ovat usein hyvin kapeakatseisia useissa asioissa. Presidentiltä kaivataan laajaa ymmärrystä erilaisiin asioihin ja ihmisiin.
Ja sä takerrut johonkin yksittäiseen lauseeseen. 🙄
No en minä olekaan hakemassa presidentiksi, mutta haluan että meidän presidentti on sydämeltään ja näkemykseltään mahdollisimman suuri ihminen.
Onhan Urpilainenkin tunnustuksellinen kristitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stub omahyväinen iljetys kaikkine naaman ilmeineen. Halla-ahon nieleskelyä ei pysty katsomaan, lisäksi nynny ja haluaa rajoittaa sananvapautta. Pekka petturien petturi, erittäin vaarallinen Suomelle. Rehn tässä jää jäljelle.
Rehn on mutiseva reppana.
Ja sä oot kutiseva rulli.
Mulle Rehn vaikuttaa tasapainoisimmalta tyypiltä näistä, varmaan myös aikalailla hyvin itsensä tuntevalta. Itsetuntemus on aika tärkeää, jotta voi palvella muita. Rehn pitää vähemmän mekkalaa itsestään kuin muut ehdokkaat, tietyllä tavalla siis vaatimattomampi. On enemmänkin pitkän linjan puurtaja, aurannut monia teitä, mutta jättänyt nämä name-droppaukset vähemmälle. Olemuksiltaan ja tietämykseltään vakuuttavimpia taitavat olla juuri Sari Essayah ja Rehn. Mutta Essayahilla ei oikein mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Rehnistä näkyy, että hän on puurtaja, tekee töitä niiden tavoitteiden eteen, mihin hänet on valittu. Sisäistä voimaa omaava suomalainen karhu, sanoisin. Hänessä on jotain perinjuurin suomalaista, olemus heijastaa tätä, sitä on vähän vaikea kuvailla, mistä tuo suomalaisuus häneen tulee. Asiat ja arvot, joihin hän on kiinnittynyt, ovat syvästi kiinni suomalaisessa sielunmaisemassa, huolimatta siitä, että hän tuntee läpikotaisin maailman.
Rehn on mielestäni ihminen parhailla ominaisuuksilla. Koulutettu ja elämässä eteenpäin mennyt.
Tuo vakautta näihin Trumppeihin ja Putteihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kuvattu. Näin juuri on.
Rehniä käsitteleviä ketjuja poistellaan, tämä sentään on vielä täällä.
Rehn on asiallinen ja hyvällä tavalla suomalainen mies.
Käännyin Rehniin päin n. 1 kk sitten, kun ensin kannattamani Stubb osoittautui kulpaksi. Toivottavasti muutkin näkevät Stubbin heikkouden.
Haavistokaan ei ole vahva.
Vierailija kirjoitti:
Jos Olli Rehn voittaa, tuulettaakohan Elisabeth Rehn onnessaan, kun viimein Rehn pressana? 🤔
Inte om utan när Rehn vinner.
Ja, kyllä tuuletan.
Mvh, Elisabeth
Vierailija kirjoitti:
Rehniä käsitteleviä ketjuja poistellaan, tämä sentään on vielä täällä.
Rehn on asiallinen ja hyvällä tavalla suomalainen mies.
Käännyin Rehniin päin n. 1 kk sitten, kun ensin kannattamani Stubb osoittautui kulpaksi. Toivottavasti muutkin näkevät Stubbin heikkouden.
Haavistokaan ei ole vahva.
Aikalailla samoin kävi minulle. Siksi Rehn.
Minä en henk koht tykkää siitä, että mefia ja toimittajat alkavat tuputtaa valitsemiaan ehdokkaita. Haluan valita itse. Minulla on vaan se yksi ääni.
Vierailija kirjoitti:
Minä en henk koht tykkää siitä, että mefia ja toimittajat alkavat tuputtaa valitsemiaan ehdokkaita. Haluan valita itse. Minulla on vaan se yksi ääni.
Juuri noin. Vaikka olisi gallupeissa johdossa, ei sitä tarvitse koko ajan toimittajien toitottaa.
Meitä manipuloidaan.
Rehn on mutiseva reppana.