Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsopa Orpo suomalaisten ruokajonoja

Vierailija
23.12.2023 |

Tämä on todellisuutta, jossa sinä et elä. T. Työttömäksi tahtomattaan jäänyt 56v, ruokajonossa asioinut.

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuonna on kokoomustalkoot (köyhät tekee työn, me pidämme rahat).

Terkuin Orpo poika

Ei työtön mitään rahanarvoista osaa tehdä. Myötätunnosta sen annetaan puuhailla.

Vierailija
102/130 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys on viinapirun nyrkki ja sosiaaliavustus sen viinapirun ruoka. Eheytetään heikot. Älkäämme antako rahaa houkutuksiin. Se on rakkautta.

Ja kapakan ovi on hirsipuun ensimmäinen kynnys. Näin kirjoitti Waltarikin aikoinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terkuin Orpo poika

Ei työtön mitään rahanarvoista osaa tehdä. Myötätunnosta sen annetaan puuhailla.

Mitä muuten Purra puuhaili männä vuosina?

Vierailija
104/130 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystuet pitäisi kokonaan poistaa. Elinkelvottomia yrityksiä ei kuulu tekohengittää. Eikös kapitalismin kovaan ytimeen kuulu se, että jos firma ei pärjää omillaan, se kuolee pois. Survival of the fittest.

Vierailija
105/130 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omavaraisuus tulisi laittaa kunniaan.

Maanviljelys, karjankasvatus jne.

Nykyinen järjestelmä ottaa kaiken omavaraisuuden pois.

(Katainen ja varmuusviljavarastojen tuhoaminen, Häkämies ja sokli).

Maanpetturuudet vailla vertaa Suomen historiassa.

Kansallisen maatalouden tahallinen alasajo.

Kyseessä on murhaaja sekä varas, joka tahtoo alistaa muut tahtonsa alle.

Vierailija
106/130 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaahan siellä jonossakin jaetaan. Köyhyys on oma valinta. Minulla on pöytä koreana vuoden jokaisena päivänä. Ja niin sen kuuluukin olla. T. Petteri 

Kesärannassa on joulupöytä koreana. Muistaakohan Petteri nyt maksaa itse ruokansa, ettei käy niinkuin syksyllä kun sai asumistukea ministerin asuntoon.

Vierailija
107/130 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purra lupasi ennen vaaleja, että he eivät heikennä suomalaisten vähävaraisten elämää toisin kuin kokoomus. Mutta kun tulikin vaaleissa hyvä tulos, Purra unohti lupauksensa. En enää ikinä äänestä perussuomalaisia. Enkä kokoomusta.

Eihän elämää heikennetäkään, vaan päin vastoin kannustetaaan kohti parempaa.

Tehdään sama yritystuille, kannustetaan.

Vierailija
108/130 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokaahan siellä jonossakin jaetaan. Köyhyys on oma valinta. Minulla on pöytä koreana vuoden jokaisena päivänä. Ja niin sen kuuluukin olla. T. Petteri 

Kesärannassa on joulupöytä koreana. Muistaakohan Petteri nyt maksaa itse ruokansa, ettei käy niinkuin syksyllä kun sai asumistukea ministerin asuntoon.

Mitä? Onko näin tapahtunut? Miksei ole noussut hälyä? 

Vierailija
109/130 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhan moni ruokajonossa ei ole siksi, ettei olisi varaa ruokaan. Vaan siksi, että ensin on ostettu viinaa ja ruuat haetaan ilmaiseksi ruokajonosta. 

Minäkin olen ollut opiskelija ja työtön ja silti oli varaa ruokaa ostaa, kun ei tuhlannut turhuuksiin.

Niinpä. Niitä loisia eli toisia on mukava arvostella ja heristää sormea huonoile ihmisille.

Kansanedustajien sopeutumisraha ei kannusta työllistymään. Mokomat loiset.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009740973.html

Vierailija
110/130 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritystuet pitäisi kokonaan poistaa. Elinkelvottomia yrityksiä ei kuulu tekohengittää. Eikös kapitalismin kovaan ytimeen kuulu se, että jos firma ei pärjää omillaan, se kuolee pois. Survival of the fittest.

Yritykset toimivat kansainvälisessä ympäristössä, jossa monet maat maksavat tukia. Ei ole yksiselitteisesti hyvä asiat, jos yritykset läksivät Suomesta avokätisten tukien Saksaan tai Ranskaan.

Vierailija
111/130 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritykset toimivat kansainvälisessä ympäristössä, jossa monet maat maksavat tukia. Ei ole yksiselitteisesti hyvä asiat, jos yritykset läksivät Suomesta avokätisten tukien Saksaan tai Ranskaan.

Jos eivät ole toimintakykyisiä yrityksiä, niin joutavat kyllä lähtemään.

Vierailija
112/130 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän hetkinen yritysmaailma ei ole toimiva, koska se on läpeensä korruptoitunut.

Aisan-kannattajina toimivat kaupunkien vapaamuurarit hyväveli/sisko järjestöineen.

Vierailija
113/130 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Onko näin tapahtunut? Miksei ole noussut hälyä? 

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009868729.html

Vierailija
114/130 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivatko ruokajonot poissa vassareiden valtakaudella?

Katsotaan ensi vuonna kun kokoomustalkoot alkaa

Vierailija
115/130 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano yksikin aika milloin ei ole ruokajonoja ollut.

Vierailija
116/130 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 500€ luulisi saavan kuukauden ruoat, mutta näillä "köyhillä" ne rahat menee vaan alkoon, tupakkaan ja veikkauksen peleihin...

Sinullako rahaa menee vain ruokaan ja loput mainitsemiisi höttöihin? Minun ainakin pitää maksaa muutakin.

Olen itsekin työtön, 500€ jää laskujen jälkeen ruokaan sun muihin, kyllä pärjää hyvin.

Minäkin olen ollut työtön, ja ei jäänyt laskujen jälkeen ruokaan aina mitään. Että onnea sinulle. Kaikki eivät kuitenkaan ole samassa asemassa kanssasi.

Oma vika jos tuhlaat tai maksat 2000€ iPhonen osamaksua.

Vierailija
117/130 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän välitä tai koe olevansa etuoikeutettu.

Vierailija
118/130 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivatko ruokajonot poissa vassareiden valtakaudella?

Syytittekö Sannulia niistä?

Silloin poliitikot osoittivat tukea js tekivät asioita ihmisten hyväksi. Nyt hallitus tuhoaa perusturvan ja nauraa köyhille. Empatiaa ei ole.

Eli ongelma ei ole ruokajonot, vaan se että joku toivoo että ihmiset huolehtisivat itse itsestään eivätkä heittäytyisi sosiaaliturvan varaan.

Ihmiset huolehtivat itse itsestään parhaansa mukaan. Joskus sosiaaliturvaa kuitenkin tarvitaan. Sinäkin saatat joutua siihen tilanteeseen.

Sos. turvaa tarvitaan mutta sen tarkoitus ei ole elättää terveitä ihmisiä vuositolkulla koska työnteko ei kiinnosta.Ja

Ja tällä uskomuksella tyhmille perustellaan, että koko sosiaaliturva ajetaan alas. Nyt meillä ei ole enää perusturvaa.

Vierailija
119/130 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terkuin Orpo poika

Nainen hallituskin ajattelee meistä kaikista työttömistä.

Vierailija
120/130 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on Suomen juopot 

alkoholiongelmat ovat pahoja 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan