Katsopa Orpo suomalaisten ruokajonoja
Tämä on todellisuutta, jossa sinä et elä. T. Työttömäksi tahtomattaan jäänyt 56v, ruokajonossa asioinut.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Meillehän on nyt useampikin poliitikko ja muu viisas ennustanut sotaa. Sitten muuttuu Helsingin nykyinen rottaongelmakin siunaukseksi. On edes jotain syötävää.
Se sotakin johtuu nykyisen hallituksen riidan haastamisesta. He uhoavat ja kaivavat verta nenästään sekä kotona että maailmalla.
Nykyinen valtaa pitävä korruptoitunut eliitti on vaihtanut elitismin jihadismiksi.
Suoria lentoja rikollisille Eurooppaan nato-maa Turkista.
Lähde: Yle uutiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ihan varoissani mutta en ikinä äänestäisi kokkareita tai perussuomalaisia. Pitää osata pitää vähävaraisten, työttömien, sairaiden puolta, vaikka itsellä pyyhkisi hyvin. Se luo myös turvaa yhteiskuntaan.
Se tarkoittaa myös perusturvaa meille keskiluokalle. Sen ärripurra&orban nyt vei.
Tässä on se ero. Joilekin työttömät on loisia ja toisia ja silloin voi kohdella toista huonosti, kun kokee, ettei itselle voisi koskaan käydä niin.
Vierailija kirjoitti:
Olivatko ruokajonot poissa vassareiden valtakaudella?
Syytittekö Sannulia niistä?
Silloin poliitikot osoittivat tukea js tekivät asioita ihmisten hyväksi. Nyt hallitus tuhoaa perusturvan ja nauraa köyhille. Empatiaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin poliitikot osoittivat tukea js tekivät asioita ihmisten hyväksi. Nyt hallitus tuhoaa perusturvan ja nauraa köyhille. Empatiaa ei ole.
ja kansasta tulee entistäkin uppiniskaisempaa ja viheliäisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ongelma ei ole ruokajonot, vaan se että joku toivoo että ihmiset huolehtisivat itse itsestään eivätkä heittäytyisi sosiaaliturvan varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ongelma ei ole ruokajonot, vaan se että joku toivoo että ihmiset huolehtisivat itse itsestään eivätkä heittäytyisi sosiaaliturvan varaan.
Ihmiset huolehtivat itse itsestään parhaansa mukaan. Joskus sosiaaliturvaa kuitenkin tarvitaan. Sinäkin saatat joutua siihen tilanteeseen.
Vuosituloni ovat 70 000 euroa, mutta kyllä minä ruokajonoista ilmaiset käyn pois hakemassa.
- TK-eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Vuosituloni ovat 70 000 euroa, mutta kyllä minä ruokajonoista ilmaiset käyn pois hakemassa.
- TK-eläkeläinen
No sehän on kiva, että käyt hakemassa tarvitsevilta. Koronatukia jaettaessa nähtiin myös ilmiö, että jotkut yritykset hakivat tukia huvikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- TK-eläkeläinen
No sehän on kiva, että käyt hakemassa tarvitsevilta. Koronatukia jaettaessa nähtiin myös ilmiö, että jotkut yritykset hakivat tukia huvikseen.
Tähän varmaan perustuukin joidenkin rikkaiden näkemys sosiaaliturvasta. Olettavat, että kaikki toimivat kuten he.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- TK-eläkeläinen
Tähän varmaan perustuukin joidenkin rikkaiden näkemys sosiaaliturvasta. Olettavat, että kaikki toimivat kuten he.
Eräskin julkkisyrittäjä meuhkasi, että kaikkihan sitä hakevat. Vastusti myös etätyötä, koska eihän kukaan silloin tee mitään. Itsensä perusteella arvioi kaikki muutkin samanlaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna nyt ei tehnyt muuta kuin jakoi lainarahaa rikkaille.Nyt on korot nousseet ja takaisin maksettavaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset huolehtivat itse itsestään parhaansa mukaan. Joskus sosiaaliturvaa kuitenkin tarvitaan. Sinäkin saatat joutua siihen tilanteeseen.
Sos. turvaa tarvitaan mutta sen tarkoitus ei ole elättää terveitä ihmisiä vuositolkulla koska työnteko ei kiinnosta.Ja työpaikkoja kyllä on,ainakin matalapalkka-aloilla mutta ennemmin maataan kotona. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä niitä katsomaan. Eräs toinen kokoomuslainen sanoi takavuosina, että ruokajonoissa seistään, että rahaa jäisi pämppäämiseen.
samaa mieltä
Meneehän ne Espanjassa asuvat suomalaiset sielläkin ruokajonoon kun kirkoilla jaetaan ruokakassi jossa on pullo viiniä. Suomalaiset tykkää mennä ruokajonoihin näet. Jää tukirahat tupakkiin ja olueeseen kun ruokaa saa jonosta.
Nooh petteri lupasi 100 000 uutta työpaikkaa...menetetyiksi ja miettikään nyt on lähtenyt jo 26 000 eli kyllä se taitaa toteutua. Kyllä se Petterin pakki on sellainen ihmepakki. Ja onhan meillä Purra takaamassa menetykset..rautaisella ammattitaidottomuudellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä niitä katsomaan. Eräs toinen kokoomuslainen sanoi takavuosina, että ruokajonoissa seistään, että rahaa jäisi pämppäämiseen.
samaa mieltä
Meneehän ne Espanjassa asuvat suomalaiset sielläkin ruokajonoon kun kirkoilla jaetaan ruokakassi jossa on pullo viiniä. Suomalaiset tykkää mennä ruokajonoihin näet. Jää tukirahat tupakkiin ja olueeseen kun ruokaa saa jonosta.
Ei monikaan mielellään mene ruokajonoon. Vai menisitkö sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sos. turvaa tarvitaan mutta sen tarkoitus ei ole elättää terveitä ihmisiä vuositolkulla koska työnteko ei kiinnosta.Ja
Ei olekaan, mutta pitääkö sosiaaliturva poistaa siksi, että jotkut käyttävät sitä väärin? Kumpi on pienempi paha; ei sosiaaliturvaa eikä siis myöskään väärinkäyttöä vai sosiaaliturva, jota jotkut käyttävät väärin?