Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko olette laittaneet reserviin kuuluvan miehenne kuntokuurille jotta tämä olisi sotakunnossa vuoden kuluttua?

Vierailija
23.12.2023 |

Kuten se yksi asiantuntija suositteli. Ei suklaata ja kinkkua tänä jouluna!

Kommentit (244)

Vierailija
161/244 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Suomen kansalaiset ovat lain mukaan maanpuolustusvelvollisia riippumatta siitä, ovatko miehiä, naisia, armeijan käyneitä, sivareita, tai asepalveluksen käymättömiä sukupuoleen tai mihinkään muuhunkaan seikkaan katsomatta. Vaikka olisit vapautettu rauhan aikana "armeijasta" hullun tai "homon" papereiden takia, niin sori vaan, sotatilanteessa olet tykinruokaa vaikka sitten soppamiehenä kentällä, ellet asetta osaa käyttää.

Joten kaikki te naiset ja vali-vali-miehet joudutte vielä rintamalle riippumatta valituksistanne.

Totta, että kaikki ovat maanpuolustusvelvollisia. Se ei tarkoita, että kaikkien paikka olisi rintamalla, eikä voikaan tarkoittaa - jonkun pitää huolehtia lapsista, vanhuksista jne, pitää infraa pystyssä, tuottaa ruokaa ja välttämättömiä tarvikkeita, ja mitä näitä nyt onkin. Osalla vapautuksen saaneista tilannetta varmaan voidaan katsoa uudestaan

Suomi on niin pieni maa että on aivan sama onko rintamalla eturivissä vaiko takarivissä. Onhan tuo nähty Gazassakin mitä on olla siviilinä sodan jaloissa.

Vierailija
162/244 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mukana. Hyvä muonittamaan isoja joukkoja.

T. N64

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/244 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, se oli se Salonius-Palsternakka kun moista jupisi. Pakkohan se on alkaa vähän vetelemään leukoja ja sen semmosta. Tosin tässä tenniskyynärpään kanssa vierähtää vielä tovi, niin tyydyn reenaamaan vasta pleikkarin parissa ryzsiä lahtaamalla onlinessa.  

Vierailija
164/244 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ollut kuntokuurilla ihan oma-aloitteisesti jo pitkän aikaa. Onkin tosi timmissä kunnossa. 

Vierailija
165/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä minulla ei ole kun olen ihan heteromies, mutta ole ihan huoletta, reserviläisaktiivina olen kyllä ihan täysin taistelukuntoinen ja harjoituksissakin käyn useampana viikonloppuna vuoden mittaan.

Ollos huoleton, poikas valveil on

Vierailija
166/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt armeijaa joka on vanhemmiten hieman kaduttanut. Tekisi mieli joku maanpuolustuskurssi käydä vaan enpä tiedä ottaisivatko sivaria. Toisaalta epäilyttää onko minusta edes hyötyä kun olen kovista selkäkivuista kärsinyt 20v vaikka hyvässä kunnossa olen. 

Vierailija
167/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on nyt 50 v  ( armeijan käyny 30 v sitten..) Ja on jo ainakin viitisen vuotta sanonut  että jos häntä / hänen ikäisiään tarvitaan, niin kyllä se sota on jo silloin hävitty...

Toki hyvässä fyysisessä kunnossa tuo 50 v mieheni toki on, just lähti lumitöitä tekeen.

Vierailija
168/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi naisten vuoro sotia

Tasa-arvo ei toimi tällä tavoin :D

Kun sitä tasa-arvoa huudellaan niin siitten sitä on kaikessa. Ei noukita rusinoita pulladta

Vierailija
169/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut tämän tosissaan. Otin töistä lopputilin ja siirryin mökille Lappiin treenaamaan. Hiihtoa päivällä ja illalla vaihtelevasti kuntosalia tai lihashuoltoa. Mukana on ljk poikani joka tekee samat treenit.

Olen valmis!

Vierailija
170/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa yhtään sotaa, joka olisi naisen aloittama? Miehet näitä sotia haluaa vuosituhannesta toiseen.

Thatcher aloitti Falklandin sodan 1982.

Ei aloittanut vaan Argentiina aloitti.

Vierailija
171/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa yhtään sotaa, joka olisi naisen aloittama? Miehet näitä sotia haluaa vuosituhannesta toiseen.

Thatcher aloitti Falklandin sodan 1982.

Kuningattaret aloittivat sotia suhteessa enemmän kuin kuninkaat. Naiset kokivat että heidän pitää näyttää olevansa vahvoja hallitsijoita, joten heidän valtakautensa olivat usein varsin verisiä sekä omalle väestölle, että naapurimaille.

Vierailija
172/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Suomen kansalaiset ovat lain mukaan maanpuolustusvelvollisia riippumatta siitä, ovatko miehiä, naisia, armeijan käyneitä, sivareita, tai asepalveluksen käymättömiä sukupuoleen tai mihinkään muuhunkaan seikkaan katsomatta. Vaikka olisit vapautettu rauhan aikana "armeijasta" hullun tai "homon" papereiden takia, niin sori vaan, sotatilanteessa olet tykinruokaa vaikka sitten soppamiehenä kentällä, ellet asetta osaa käyttää.

Joten kaikki te naiset ja vali-vali-miehet joudutte vielä rintamalle riippumatta valituksistanne.

Älä viitsi höpöttää. Katsos kun mitään ei ole pakko tehdä jos ei halua. Siihen ei tämä valtio kykene ketään pakottamaan eikä siitä tarvitse edes keskustella.

Niinkö oikeasti kuvittelet? Siitä ei edes t

Rauhanaikainen kuolemanrangaistus poistui lopullisesti Suomen laista vuonna 1949 ja sodanaikainen vuonna 1972.

Talvi- ja jatkosodan aikana pantiin täytäntöön noin 550 kuolemanrangaistusta, joista ehkä 90 prosenttia annettiin vakoilijoille ja tuhotöiden tekijöille. Sota-aikana langetettiin kaikkiaan 681 kuolemantuomiota; tuomituista ylivoimaisesti suurin osa oli Neuvostoliiton kansalaisia.[19] Väliaikaisen lain nojalla rangaistukset pantiin täytäntöön ampumalla. Taistelutilanteissa ja niiden yhteydessä esimiehen ampumisoikeutta sotapelkuruudesta käytettiin joitakin kertoja. Tunnettu tapaus on aseistakieltäytyjä Arndt Pekurisen teloitus Uhtualla syksyllä 1941.[20] 

Vierailija
173/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole pakko lähteä rintamalle ja rangaistuksena voi olla muutama kuukausi ehdollista joten siitä vain ne jotka haluavat. Yksikään ei voi pakottaa väkisin tappamaan.

Vankeus koskee ainoastaan sotavalan antaneita.

Vierailija
174/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykä taas niin kuin jatkosodassa, kun suomalaisia miehiä kaatui rintamalla maata puolustaessaan ja suomalaiset naiset samaan aikaan panivat vihollisten kanssa ja synnyttivät lapsia neuvostosotavangeille?

Saksalaisille he painoi vielä enemmän.

Vierailija
175/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huolehtinut siitä että jos tilanne kiristyy niin olemme matkustuskunnossa. Tähän maahan emme jää emmekä tule ikinä palaamaan. 

Matkustaminen ei ole mahdollista mutta evakko on. tietenkin se vaatii sen ette ole mm. lääkäreitä tai työkykyisiä eikä teidän vakaamus hyväksy maanpuolustusta.

Vierailija
176/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Lähden vaan hyvissä ajoin pois koko maasta

Reserviläinen on antanut sotavalan.

Sotilasvala on vannottu Itsenäiselle Suomelle, ei nykyiselle, epäitsenäiselle, alistetulle EU-protektoriaatille!

Tällaista haihattelua joudun kuuntelee työkseni.

-Juristi.

Vierailija
177/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen teistä pakotetaan sotimaan. Loput viedään miinakentälle ja karkurit ammutaan. 

Teitä muistetaan hautuumailla vuosisatoja siitä kuinka suojelitte minun omaisuuttani, yrityksiäni ja minua. Me rikkaat jatkamme rikastumista sillä välin kun te uhraatte henkenne meidän aatteiden puolesta. Olette vain tykinruokaa, jotka saavat hyvät muistot - koska sitä te arvostatte. 

Sellaiset fantasia sinimusta liikkeen T-paperit saaneelta jäseneltä.

-Vääpeli.

Vierailija
178/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana ei enää kukaan suostu sotimaan maiden puolesta ja tämä koskettaa montaa maata - etenkin länsimaissa.

Syykin on yksinkertainen, kaikenlaisten moraalien ja perhe-arvojen tuhoaminen, sukupuoli identiteetti ongelmien luominen, homoilut, transuilut, omasta kansasta ei välitetä tippaakaan. Valtiot ovat monikansallisia toimijoita, toisin kuin 100 vuotta sitten. 

Suomi on maailman liberaalisin maa ja täällä se näkyy hyvin. toinen on tilanne kreikassa tai italiassa.

Vierailija
179/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tätä maata puolustaisi?

Olen melko varma että ei kovin moni enää.

Vain muutama asia näin alkuun: 

- hallituksen leikkaukset & suunnitelmat työntekijöille

- huono ostovoima & korkea verotus eikä saada niiden eteen oikein mitään

- palvelut vähenee ja lakkaa

- julkiset erveydenhuoltoa ajetaan alas

- huonot palkat verrattuna muihin länsimaihin, aina duunaripalkoista akateemisiin töihin

- suomen kansa korvataan ulkomaisilla

Nato puolustaa suomea. Minä en tätä maata halua puolustaa edellisen hallituksen takia. 

T: entinen jääkäri ja nykyinen sivari.

Mutta puolustat nykyisen hallituksen takia?

Vierailija
180/244 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naitset jotka ei lapsia tee pitäisi määrätä armeijaan tasa-arvoisesti miesten kanssa. 

Ennemmin määrätään kotiäideiksi ulkomailla. Eli ei ole lupaa tehdä töitä eikä opiskella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi